Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
2
O čem to (ne)bude? O čem to nebude:
Prezentace úspěchů mobilních médií – bylo řečeno už dost :-) O čemu to bude: Co je to mobilní marketing Proč využívat mobilních médií – není to složité jenom trochu více náročné Jak s mobilními médii pracovat z pohledu marketéra i agentur Kdy a jak plánovat, co očekávat Ukázky kreativních řešení
3
Co je mobilní marketing?
Marketingová řešení, která využívají pro komunikaci s koncovým zákazníkem mobil Mobil je velmi osobní médium - najde uživatele kdekoli a kdykoli Potencionální zásah přes 13,66m SIM karet v ČR Kvalita DTB operátorů - nutnost udržování aktuálních dat pro vlastní produkty (billing, developement) Minimální komunikační slepota - průměrné CTR na mobilním internetu 3%, omezení zasílání reklamních sdělení na jednoho člověka ve formě SMS a MMS Využití efektu „words of mouth“ - šíření sdělení v rámci své sociální sítě Kombinace výhod direct marketingu s internetem - cílená komunikace x velké nároky na znalost cílové skupiny Interaktivita - možnost okamžité reakce na sdělení
4
Proč využívat mobilní marketing?
Stírání hranice mezi ATL a BTL - všechno se měří apod. Masové médium s prvky direct marketingu Personální médium - dostupnost, možnost cíleného oslovení zákazníka, nabídky na míru, efekt WOM, možnost spontánní reakce Populace ATL formátů odrůstá - nástup Generace X ( ) a Generace Y ( ) Cílové skupiny: 6-14let: 55 % má mobil (1 480 007) 15-19let: 93 % má mobil (637 248) let: 97 % má mobil (707 501) let: 96 % má mobil (1 727 117) let: 96 % má mobil (2 156 710) 50+: 84 % má mobil (3 758 959) Zdroj: ČSU, 2008 celkový počet obyvatel v ČR 10 489 183 Síla CRM marketingu – propojení dat Možnost zpětné korekce cílové skupiny
5
Přehled jednotlivých mediatypů mobilního marketingu
Mobilní internet Cílené SMS Cílené MMS
6
1. Mobilní internet Domovské portály operátorů:
T-mobile – portály T-zones a Web’N'Walk (500k unikátních uživatelů) Vodafone – portál Vodafone Live! (400k unikátních uživatelů) TO2 – portál O2 mobil (500k unikátních uživatelů a 8m impresí měsíčně) Celkový zásah 23m impresí a 1,4m unikátních uživatelů měsíčně Zdroj: Prezentace APMS – květen 2009 Mobilní portál O2 mobil: Pro zákazníka přístup + browsing ZDARMA Průměrná CTR 3% Whitelisting landing pages - přístup na prezentace inzerenta zdarma Různé formy interakce - click to browse, click to call, formuláře Různé formy cílení bannerových pozic
7
2. Cílené SMS a MMS Cílená komunikace
SMS/MMS s proklikem na mobilní prezentace Různé formy interakce Doručitelnost téměř 100% Efekt words of mouth Řízený zásah Minimalizace přehlcenosti přijemce – oslovení max 2x měsíčně
8
Kdy využívat mobilní média?
1. V rámci komunikačního mixu 2. Pro lokální kampaně 3. Pro výkonnostní marketing
9
1. Jak mobilní média využívat v rámci komunikačního mixu?
Výhody: minimalizace vzdálenosti mezi příjemcem reklamního sdělení a médiem kontakt s brandem WOM měřitelnost efektivy kombinace s dalšími typy kampaní – lokální promo apod. Typy kampaní: launch produktu (kampaň RWE, Fiesta) rebranding (Fanta) Keativní nástroje: mobilní merchadinsing (obsah, interaktivní setkávání s brandem) doručení reklamního sdělení co nejblíže k zákazníkovi využití strategické komunikace –> mobilní internet –> teaser, nabídka, countdown Doporučení: konstantní komunikace jednoho sdělení náhrada klasických DM médií (direct mail, direct )
10
Mobilní média jako součást mediamixu - RWE (2008)
Cíl: launch loyality programu Mobilní média: cílené SMS Komunikace: hlavní sdělení „NETOPTE PÁNOBOHU DO OKEN!”
11
Mobilní média jako součást mediamixu – FORD Fiesta (02/2009)
Cíl: launch nového typu FORD Fiesta Mobilní média: mobilní internet (necílené bannery) třítýdenní kampaň střídání bannerů v sekcích Interaktivní forma prezentace nového modelu Maximalizace kontaktu zákazníka se značkou v jeho osobním prostřední
12
Mobilní média jako součást mediamixu – Fanta (06/2009)
Cíl: rebranding FANTA Cílová skupina: teenagers Mobilní média: mobilní internet (necílené bannery) cílení pouze podle sekcí portálu 3 měsíční kampaň Využití mobilního merchadisingu (brandovaný obsah) Maximalizace kontaktu s brandem Využití efektu WOM Výzva k efektu Word of Mouth Brandovaný kontent pro zákazníka zdarma
13
2. Jak mobilní média využívat pro lokální kampaně?
Výhody: zásah zákazníka v určité lokalitě měřitelnost zásahu přesné zacílení detailnější cílové skupiny efekt WOM % doručitelnost minimální produkční náklady (bez poštovného, tisku atd.) Doporučení: časově omezené nabídky Typy kampaní: lokální podpory prodeje podpora lokálních prodejen eventy Kreativní nástroje: časově omezené kampaně strategie reminders POZOR! Oslovení starší cílové skupiny!
14
Ukázky mobilních kampaní pro lokální promo
Roadshow nových prodejen ROSSMANN - lokálně cílené SMS - využití reminder strategie Komunikace eventu TRANSMISSION - lokálně cílené MMS Komunikace speciální akce FREEPORT - lokálně cílené MMS a SMS Výsledky: Počet odeslaných zpráv celkem: MMS Rozdělení targetu podle jednotlivých lokalit Počet redirectovaných přístupů: 190 CTR: 0,46% Redirectovaná url – mimo mobil Využití incentivu pro podporu sběru leads
15
3. Jak mobilní média využívat pro výkonnostní marketing?
Výhody: měřitelnost zásahu přesné zacílení detailnější cílové skupiny efekt WOM řízené oslovení cílové skupiny mechaniky na sběr leads Doporučení: časově omezené nabídky spotřebitelské soutěže Kreativní nástroje: strategická komunikace jednoduchost minivyhledávače přímo na mobilu (Monster) možnost spontánní reakce jednoduché formuláře využití funcionalit mobilu (video, focení) různé formy interakce POZOR! Dlouhé vypisování formulářů, složité soutěže x průměrná doba strávená na stránce 30s
16
Ukázka mobilní kampaně GE Money Bank
cílené MMS interaktivita: využití redirectu 800 linky měřena přímá converze využití časově plánované distribuce
17
Ukázka mobilní kampaně Cofidis
cílené SMS s proklikem na mobilní prezentaci 2 způsoby interakce: - přepojení na 800 linku - jednoduchý formulář
18
Ukázky mobilní kampaně - Peugeot
19
Ukázka mobilní kampaně - Monster
Hledej práci – výpis aktuálně nabízených pozic s možností hledání pozice dle klíčového slova – zakomponování search Kromě vyhledávání pracovních pozic může návštěvník doporučit Monster.cz prostřednictvím u – využití WOM efektu „Účinností reklamní kampaně jsme byli příjemně překvapeni. Za první týden jsme dosáhli CTR přes 6 %, což je číslo, které je oproti průměrnému CTR, více, jak desetkrát vyšší.“ Jaroslav Macnar, marketingový ředitel pro Východní Evropu
20
Ukázka mobilní kampaně – Nokia N97 (formáty)
MMS s proklikem na mobilní prezentaci cíl kampaně: podpora N97 sekundární cíl: sběr leads komunikační mix: necílené banery - cílené MMS a SMS dle typů telefonů s proklikem na mobilní prezentaci komunikace: spotřebitelská soutěž SMS s proklikem na mobilní prezentaci Banner s proklikem na mobilní prezentaci
21
Ukázka mobilní kampaně – Nokia N97 (mobilní prezentace)
22
Pravidla a doporučení Pouze mobilní operátoři mohou whitelistovat mobilní kampaně Cílená reklama vyžaduje detailní znalost zákazníka Základní pravidla: - časově omezení kampaní - soutěže, speciální nabídky - personalizace sdělení - kampaně, které umožňují reagovat, komunikovat s brandem apod. - interakce v mobilu (focení, natáčení, formuláře atd.) Mobilní internet se chová podobně jako internet - nejefektivnější jsou týdenní kampaně v jedné sekci - střídání jednotlivých sekcí - střídání message na banerech Síle CRM dat ZKOUŠEJTE, ZKOUŠEJTE, ZKOUŠEJTE!
23
Děkuji za pozornost! Dotazy?
Tereza Hubičková, Manager pro IAS CRM a prodej Telefónica O2 Czech Republic, a.s. Za Brumlovkou 2/266 Praha 4 – Michle
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.