Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, 272 01 Kladno, www.1kspa.cz.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, 272 01 Kladno, www.1kspa.cz."— Transkript prezentace:

1 Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, 272 01 Kladno, www.1kspa.cz Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0292 Číslo materiálu: VY_22_INOVACE_RUJ_GRAMATIKA-18 Tematický celek (sada): RUJ - GRAMATIKA Téma (název) materiálu: 4. pád životných a neživotných podstatných jmen Předmět: Ruský jazyk Ročník / Obor studia: 3.a 4.ročník Autor / datum vytvoření: Lenka Müllerová / 30.3.2013 Anotace: Prezentace je určena k výkladu problematiky životných a neživotných podstatných jmen v ruštině Metodický pokyn: Rozdělení podstatných jmen na životná a neživotná a pravidla tvoření 4. pádu životných podstatných jmen, procvičení 1

2 Životná a neživotná podstatná jména ve 4. pádě 2

3 Životná podstatná jména označují živé bytosti např.: отец, девочка, кот, собака, бабушка v jednotném čísle:  Я вижу отца, студента, кота, брата.  Я вижу девочку, бабушку, собаку, папу, дедушку. Skloňování stejné jako v češtině – 4. pád 3

4 !!! 4. pád mn.č. = 2. pádu mn.č.!!! Životná podstatná jména v množném čísle:  Я вижу отцов, студентов, котов, писателей, учителей,  братьев.  Я вижу женщин, учительниц, бабушек. 4

5 4. pád mn.č. neživotných p.jm. = 1. pádu mn. čísla Neživotná podstatná jména: роман, книга, компьютер, карта, учебник v množném čísle:  Я читаю романы.  Я люблю книги.  Я куплю компьютеры. 5

6 Cvičení – užijte tvary množného čísla 1.Мы знаем преподавател_____ гимназии. 2.Мальчики читают роман ____ Чапека. 3.Родители пригласили учител_____ нашей школы. 4.Вы встретили ученик_____ из Чехии? 5.Спроси преподовател______. 6.Ты знаешь продавц______ в магазине? 7.Сколько студент______ в вашем классе? 8.Мы купили новыe компьютер______. ей ы ы ов 6

7 Převeďte do množného čísla Мы хорошо знаем : 1.интересную книгу о Праге 2.известного актера 3.новый универмаг 4.новую ученицу 5.молодого преподавателя 6.студента 7.нашего учителя 8.улицу в Праге 9.новый роман 10.учебник 11.студентка 7

8 Řešení Мы хорошо знаем : 1.интересные книги о Праге 2.известных актëров 3.новые универмаги 4.новых учениц 5.молодых прподавателей 6.стyдентов 7.наших учителей 8.улицы в Праге 9.новые романы 10.учебники 11.студенток 8

9 Materiály jsou určeny pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoli další využití podléhá autorskému zákonu. Použité zdroje Použity vlastní zdroje 9


Stáhnout ppt "Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, 272 01 Kladno, www.1kspa.cz."

Podobné prezentace


Reklamy Google