Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilLibor Kučera
1
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, 335 01 Nepomuk, www.stredniskolaoselce.cz Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/34.0801 Název: Modernizace výuky všeobecných a odborných předmětů Název sady: Výrazy, funkce, rovnice Číslo DUMu: VY_42_INOVACE_22_19 Název DUMu: LINEÁRNÍ NEROVNICE Pro obor vzdělávání: 82-51-L/01 Uměleckořemeslné zpracování kovu 82-51-L/02 Uměleckořemeslné zpracování dřeva Předmět: Matematika Ročník: první Autor: Pavel Vacík Datum: 19.09.2012
2
Takových čísel je nekonečně mnoho. Na číselné ose je znázorníme takto: Řešením nerovnice je interval.
3
Mezi stranami nerovnice může být : L menší než P L větší než P L menší nebo rovno P L větší nebo rovno P Patří k sobě: ostrá nerovnost + prázdné kolečko +. Patří k sobě: větší/menší nebo rovno + plné kolečko +.
4
Postup řešení lineární nerovnice je stejný jako u lineární rovnice, rozdíl je jen v posledním kroku – dělení obou stran nerovnice stejným číslem. Při dělení obou stran nerovnice záporným číslem musíme obrátit znaménko nerovnosti.
6
Lineární nerovnice s neznámou ve jmenovateli řešíme pomocí nulových bodů: 1. Nulové body:čitatel:jmenovatel: 2. Číselná osa: 3. Intervaly:
7
1. Nulové body:čitatel:jmenovatel: 2. Číselná osa: 3. Intervaly:
8
1. Nulové body:čitatel:jmenovatel: 2. Číselná osa: 3. Intervaly:
11
Zdroj materiálů: Není –li uvedeno jinak, je autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, autor uvedený na titulním snímku.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.