Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Matematika a její aplikace

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Matematika a její aplikace"— Transkript prezentace:

1 Matematika a její aplikace
Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – dělitelnost přirozených čísel 2 VY_42_INOVACE_02 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213 Vypracoval: Alena Jůzková, Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/

2 Forma výuky: výklad učitele Pomůcky: počítač, dataprojektor, sešity
Anotace: Předmět: matematika Ročník: 7. Využití materiálu: společný nácvik spočítání slovní úlohy v rámci opakování, využití získaných znalostí o rozkladu přirozených čísel na součin prvočísel a výběru prvočísel pro stanovení nejmenšího společného násobku Forma výuky: výklad učitele Pomůcky: počítač, dataprojektor, sešity Učivo: opakování učiva 6. ročníku - dělitelnost přirozených čísel Metodický postup: 3. Snímek - pozorné přečtení slovního zadání 4. Snímek – navedení dětí ke správné analýze příkladu (nejmenší společný násobek), 5. Snímek - rozdělení příkladu na dvě části (1. a 2. krok) 6. Snímek – žáci se pokusí o samostatné řešení ve dvojicích do sešitu, pak společná kontrola řešení první části příkladu podle tabule na kliknutí myši 7. Snímek – vedeme žáky k řešení 2. části, žáci se pokusí o samostatné řešení ve dvojicích do sešitu 8. Snímek - kontrola řešení 2. části příkladu podle tabule Společné shrnutí Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/

3 Z autobusového nádraží vyjíždějí v 6:00 tři linky městské autobusové dopravy. Linka číslo 1 se vrací na autobusové nádraží vždy po 24 minutách, linka č. 2 po 36 minutách a linka č. 3 po 54 minutách. V kolik hodin se na autobusovém nádraží potkají všechny tři autobusy najednou? Kolik okruhů objedou jednotlivé autobusy? Přečtěte si potichu a nahlas si úlohu zopakujte. Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/

4 ? Linka č. 1 24 minut 36 minut Linka č. 2 Linka č. 3 54 minut
Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/

5 Hledáme nejmenší společný násobek!
1. Krok - vypočítáme za kolik minut se setkají znovu všechny tři autobusy Hledáme stejné číslo dělitelné zároveň 24, 36 a 54. Hledáme nejmenší společný násobek! Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/

6 Zapiš do sešitu a vypočítej:
Rozlož na součin prvočísel a urči nejmenší společný násobek těchto čísel: 24 = Žáci počítají samostatně do sešitu. 36 = 54 = n(24; 36; 54)= = 216 Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/

7 2. Krok - vypočítáme v kolik hodin se autobusy setkají
Poprvé to bylo v 6:00. Připočítáme 216 minut … (převeď na hodiny a minuty) Zkontroluj si svůj výpočet podle tabule. 216 minut = 3 hodiny 36 minut Autobusy se setkají v 9:36. Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/

8 Linka č. 1 216 : 24 = 9 216 : 36 = 6 Linka č. 2 216 : 54 = 4 Linka č. 3 Linka č. 1 objela 9 okruhů, linka č. 2 stihla za stejnou dobu 6 okruhů a linka č. 3 ujela 4 okruhy. Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/

9 Citace: http://office.microsoft.com
Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/


Stáhnout ppt "Matematika a její aplikace"

Podobné prezentace


Reklamy Google