Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

„ …generujeme z prodejního PROSTORU optimální PROFIT“

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "„ …generujeme z prodejního PROSTORU optimální PROFIT“"— Transkript prezentace:

1 „ …generujeme z prodejního PROSTORU optimální PROFIT“
4/5/2017 „ …generujeme z prodejního PROSTORU optimální PROFIT“ CATEGORY MANAGEMENT a MERCHANDISING - JAK JE VYUŽIT V ŘETĚZCÍCH - jak zvyšovat prodeje a snižovat náklady - společný prostor pro retailera a dodavatele Karel Čapoun, Jednatel Space & Profit, s. r. o., IIR konference, Nápoje 2008,

2 Představení - Space & Profit
vznik trénink, konzultace, realizace obrat mil. Kč auditováno společností Ernst & Young řízení cat-man projektu pro největší řetězec v ČR ©

3 Agenda Dnešní úroveň Cat-Man procesů v ČR Hlavní příčiny
4/5/2017 Agenda Dnešní úroveň Cat-Man procesů v ČR Trh obecně - nápoje Příležitosti pozorované a skryté Odhadované ztráty Příklady dnešní situace dodavatelů nápojů, specifika kategorie NÁPOJE Hlavní příčiny Řešení používaná v zahraniční Užitečné tipy – jak prodávat více s menšími náklady Buďme realisté již v procesu plánování kategorií Zavádějme měřitelné zodpovědnosti za implementaci také na řetězcích Kontrolujme denně Přestaňme rozvíjet „SALES FORCE POWER,“ začněme budovat „RETAIL INTELIGENCE“ 4. Tipovací kvíz, osvěžení Kč 5. A na závěr se naživo připojíme na server storedata, do systému dat. Umožňuje který odpoví dodavatelům i řetězcům na otázky: Je výrobek xy na tescu v Brně? Kolik…………. ©

4 Co v agendě není Cross category analysis
Analysis of floor layout and space utilization Cross category analysis Definition of target consumer and distribution channel Definition of categories roles and targets Allocation of space to individual categories Visualization ©

5 Category management - procesy
Strategic Direction Assortment Planning Space Optimization Allocation Distribution Execution Monitoring Plánování Implementace ©

6 Skryté ukazatele úrovně CAT-MAN procesů
©

7 nabízí se otázka, zda kategorie skutečně řídíme?
… pokud nezabezpečíme plánovaný sortiment, vystavení, správné ceny a včasné promoce, nabízí se otázka, zda kategorie skutečně řídíme? ©

8 Jak vyčíslit dnešní ztráty retailu v ČR?
LISTING PLANOGRAMY CENY AKCE LOGISTIKA OOS 4 – 17% MC x OBRAT x SQI PROFIT POPLATKY OVER/LOW STOCK ZÁKAZNÍK CHCE KVALITU NÁKUPNÍHO PROSTŘEDÍ PŘEHLED POHODLÍ ©

9 Další ztráty NA PRODEJNÁCH Expirace Shelf-planning accuracy Merchandising costs - při chybném zadání NA CENTRÁLÁCH Analýzy, průzkumy, tržní podíly, U&A studie… 10. Software u dodavatele a řetězců Head costs – shelf planners, category managers… Reklama ©

10 Kategorie nápojů nebývá výjimkou, navíc má vlastní specifika
©

11 Kategorie nápojů nebývá výjimkou, navíc má vlastní specifika
©

12 Příklad situace dodavatele nápojů
Wine and Spirits LISTING COMPLIANCE 54% ©

13 Příklad situace dodavatele nápojů
Wine and Spirits Hrozící OOS – u 34,3% výrobků (vs centr. Listing) Hrozící OOS – u 40,4% výrobků (vs Store Listing) Hrozící OOS výrobků ve vinotékách – 73,7% ©

14 Příklad situace dodavatele – Kvantitativní ukazatele
Soft Drinks ©

15 Kvalitativní plánované ukazatele kategorie
©

16 Příklad situace dodavatele – Kvalitativní ukazatele
Soft Drinks ©

17 2. Hlavní příčiny dnešní situace
4/5/2017 2. Hlavní příčiny dnešní situace 4. Tipovací kvíz, osvěžení Kč 5. A na závěr se naživo připojíme na server storedata, do systému dat. Umožňuje který odpoví dodavatelům i řetězcům na otázky: Je výrobek xy na tescu v Brně? Kolik…………. ©

18 DODDAVATEL NOSITEL REALIZACE - data o IMPLEMENTACI
Rozdělení zodpovědností ŘETĚZEC NOSITEL ROZHODOVÁNÍ - data o PLÁNECH kategorie DODDAVATEL NOSITEL REALIZACE - data o IMPLEMENTACI

19 Cat-Man→Buyer→Store m.→Section m.→Doplňovači
Rozdělení zodpovědností ŘETĚZEC NOSITEL ROZHODOVÁNÍ - data o PLÁNECH kategorie DODAVATEL NOSITEL REALIZACE - data o IMPLEMENTACI Cat-Man→Buyer→Store m.→Section m.→Doplňovači MD← OZ ← TMKT←KAM←Cat-Man

20 4/5/2017 FÁZE IMPLEMENTACE Cat-Man plánů je podceněna. Pravidelný tok dat při zadání a vyhodnocení implementace je nefunkční. Jednotná zpětná vazba pro retailera a dodavatele v ČR neexistuje Analýzy a plány Implementace Realizovaný prodej DATA O SHODĚ PLÁNŮ S IMPLEMENTACÍ NA MO Data o spotřebitelích Data o CDT nakupujících Data o trhu …atd Intercept Space-man Apolo Scanning data Household pannel LISTING COMPLIANCE PLNGRM COMPLIANCE PRICE COMPLIANCE PROMO COMPLIANCE ©

21 3. Řešení používaná v zahraniční
4/5/2017 3. Řešení používaná v zahraniční ESL další RFID systémy sledují: LISTING COMPLIANCE PLNGRM COMPLIANCE PRICE COMPLIANCE PROMO COMPLIANCE 4. Tipovací kvíz, osvěžení Kč 5. A na závěr se naživo připojíme na server storedata, do systému dat. Umožňuje který odpoví dodavatelům i řetězcům na otázky: Je výrobek xy na tescu v Brně? Kolik…………. ©

22 Reporty implementací jsou nutností. Implementace se měří na hodiny
7:00am: 513 Stores Completed– 28% 10:00am: 1,481 Stores Completed– 81% Cellular Reporting 1:00pm: 2,150 Stores Completed – 98% ©

23 Reporty implementací jsou nutností. Implementace se měří na hodiny
RFID pomáhá lokalizovat merchandisera, měří čas a výkon a reportuje online na centrálu ©

24 Reporty implementací jsou nutností. Implementace se měří na hodiny
RFID TRAC Reporty implementací jsou nutností. Implementace se měří na hodiny Purple = Currently in store Red = Stores not visited Green = Store Competed Blue = Picture available Purple dots signify merchandisers are presently in the store. © 12:00 PM EST | 11:00 AM CST | 10:00 AM MST | 9:00 AM PST

25 ESL - garantuje výrobkům přesné místo na regále a poskytuje 6 základních informací na centrály online ©

26 4/5/2017 ©

27 Systém operačních úrovní při využití ESL
4/5/2017 Systém operačních úrovní při využití ESL ©

28 REPORTY NA ZABEZPEČENÝCH SERVRECH PAK UMOŽŇUJÍ MANAGEMENTU PŘEHLED, RYCHLOU KONTROLU A PŘESNÁ ROZHODNUTÍ: LISTING COMPLIANCE PLNGRM COMPLIANCE PRICE COMPLIANCE PROMO COMPLIANCE ©

29 Cat-Man→Buyer→Store m.→Section m.→Doplňovači
Rozdělení zodpovědností ŘETĚZEC NOSITEL ROZHODOVÁNÍ - data o PLÁNECH kategorie DODAVATEL NOSITEL REALIZACE - data o IMPLEMENTACI Cat-Man→Buyer→Store m.→Section m.→Doplňovači MD← OZ ← TMKT←KAM←Cat-Man

30 DODAVATEL NOSITEL REALIZACE - data o IMPLEMENTACI
DATA OBĚMA SMĚRY DO 24 HODIN – plán + IMPLEMENTACE ŘETĚZEC NOSITEL ROZHODOVÁNÍ - data o PLÁNECH kategorie DODAVATEL NOSITEL REALIZACE - data o IMPLEMENTACI SERVER NOSITEL DAT O PLÁNECH A IMPLEMENTACÍCH REPORTY NA ZABEZPEČENÝCH SERVRECH PAK UMOŽŇUJÍ MANAGEMENTU PŘEHLED, RYCHLOU KONTROLU A PŘESNÁ ROZHODNUTÍ

31 4. Užitečné tipy – jak prodávat více s menšími náklady
4/5/2017 4. Užitečné tipy – jak prodávat více s menšími náklady Buďme realisté již při plánování kategorií 4. Tipovací kvíz, osvěžení Kč 5. A na závěr se naživo připojíme na server storedata, do systému dat. Umožňuje který odpoví dodavatelům i řetězcům na otázky: Je výrobek xy na tescu v Brně? Kolik…………. ©

32 4/5/2017 FÁZE IMPLEMENTACE Cat-Man plánů je podceněna. ( 85 KATEGORIÍ x 3,5 ZMĚNY ROČNĚ = 297 CAT. RESETŮ / ROK = 5,7 RESETŮ / TÝDEN Analýzy a plány Implementace – RETAIL BLACK BOX Realizovaný prodej DATA O SHODĚ PLÁNŮ S IMPLEMENTACÍ NA MO Data o spotřebitelích Data o CDT nakupujících Data o trhu …atd Intercept Space-man Apolo Scanning data Household pannel LISTING COMPLIANCE PLNGRM COMPLIANCE PRICE COMPLIANCE PROMO COMPLIANCE ©

33 4. Užitečné tipy – jak prodávat více s menšími náklady
4/5/2017 4. Užitečné tipy – jak prodávat více s menšími náklady Zavádějme na řetězcích měřitelné zodpovědnosti za implementaci Kontrolujme denně, plaťme za výsledek „….CO NEKONTROLUJI, TO NEŘÍDÍM…!“ 4. Tipovací kvíz, osvěžení Kč 5. A na závěr se naživo připojíme na server storedata, do systému dat. Umožňuje který odpoví dodavatelům i řetězcům na otázky: Je výrobek xy na tescu v Brně? Kolik…………. ©

34 4. Užitečné tipy – jak prodávat více s menšími náklady
4/5/2017 4. Užitečné tipy – jak prodávat více s menšími náklady Přestaňme zvyšovat „SALES FORCE POWER,“ začněme budovat „RETAIL INTELIGENCE“ 4. Tipovací kvíz, osvěžení Kč 5. A na závěr se naživo připojíme na server storedata, do systému dat. Umožňuje který odpoví dodavatelům i řetězcům na otázky: Je výrobek xy na tescu v Brně? Kolik…………. ©

35 Pošlete OZ prodávat. Dejte do rukou KA manažerům DATA A CÍLE
4/5/2017 Pošlete OZ prodávat. Dejte do rukou KA manažerům DATA A CÍLE Jaká je funkce OZ na moderních řetězcích dnes? Retail inteligence INFO - aktuální a objektivní SERVER - webové rozhraní jako nosič informací LIDÉ - kteří umí informace sbírat, reportovat MANAGEMENT – který umí informací využít Podmínkou je důvěryhodnost dat Sdílená retail inteligence s obchodními řetězci začíná reportováním vašich dat tak, aby funkčně doplnila systém řetězce Kompatibilita technická Kompatibilita věcná 4. Tipovací kvíz, osvěžení Kč 5. A na závěr se naživo připojíme na server storedata, do systému dat. Umožňuje který odpoví dodavatelům i řetězcům na otázky: Je výrobek xy na tescu v Brně? Kolik…………. ©

36 Proč řídit efektivitu a kulturu nákupního prostředí
Protože nákupní schopnost obyvatelstva ČR a SR roste. V ČR dosáhla v roce 2006 již 67% nákupní schopnosti obyvatel Rakouska. To, jak se o solventního Čechoevropana stará maloobchod je již silně podstandardní. Protože růst MO řetězců se zpomaluje Protože možnosti kvantitativního růstu jsou téměř vyčerpány Protože začíná období těch, kdo uřídí svoje náklady Protože existuje spousta příležitostí a je snadné je využít! ©

37 Přejeme Vám „100% COMPLIANCE“ při řízení Vaší
kategorie na každé prodejně! Karel Čapoun Jednatel, Space & Profit s.r.o. Praha 4, Jaurisova 6, ©


Stáhnout ppt "„ …generujeme z prodejního PROSTORU optimální PROFIT“"

Podobné prezentace


Reklamy Google