Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Podniková doprava = Doprava do práce

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Podniková doprava = Doprava do práce"— Transkript prezentace:

1 Podniková doprava = Doprava do práce

2 2 Doprava do závodu ve Zdicích
Vlastní doprava – využívá 1 ze 3 pracovníků Spolujízda Podniková doprava Pěšky či pouze veřejnou dopravou - Využívají pouze jednotlivci P087 – Manipulace s LP / Křížková / únor Slide 2 2

3 Obecně Od začátku svého působení fa.Kostal zajišťuje dopravu pro své pracovníky. DHD doprava zajišťuje dopravu pro závody ve Zdicích, Trubíně a Čenkově (v současné době oblast velikosti dvou okresů). Doprava je provozována jako poptávková, tedy na objednávku. Díky tomu může za stejné náklady obsluhovat 2x větší oblast, než linková doprava bez objednávání (Valeo, Probo...). Na každou jízdu musíte dát předem požadavek. Podle vašeho požadavku bude jízda zajištěna a následně vyúčtována. Máte-li nahlášenou jízdu a nevyužijete ji, vždy ji zaplatíte.

4 Nový zaměstnanec/cestující
1. Zaměstnanec = Cestující vyplní přihlášku „Žádost o pomoc v dopravě“: - agenturním pracovníkům předá koordinátor. 2. Použijte „Návod na dopravu“, pak bude doprava fungovat hladce: - pracovník obdrží od koordinátora při nástupu, - vezme u infoterminálu na školicím centru - na stránkách 3. Osobní oddělní nebo Dispečink vytvoří pracovníkovi účet na jméno v rezervačním systému Doprava (zatím bez jízd). 4. Cestující si na infoterminálu do Dopravy zadá sám nebo přes terénního pracovníka konkrétní jízdy podle své směny: - kdo – kdy – odkud – kam. P087 – Manipulace s LP / Křížková / únor Slide 4 4

5 Zadání požadavku Pracovník si pravidelně kontroluje své požadavky
sám na infoterminálu nebo vyjímečně u terénního pracovníka. Požadavky si upravuje podle potřeby: - před uzávěrkou v Dopravě. - po uzávěrce na dispečinku telefonem, em, SMS a pracovník si ohlídá potvrzení změny. - uzávěrka je pracovní dny v poledne na poptané jízdy do půl třetí dalšího pracovního dne.

6 Obsluha infoterminálu
Kdo má vlastní počítač, požádá o instalaci IT a nechá si nainstalovat program Doprava. Infoterminál na školicím centru - je počítač, na kterém běží program Doprava. Každý má možnost se přihlásit přiložením osobní čipové karty = píchačky. Návod slouží pro úpravu požadavků na dopravu. Zkuste sami podle něho zadat. Je vyvěšen u infoterminálu nebo na Na infoterminálu jsou rovněž přístupné stránky s informacemi o dopravě: jízdní řády, výpočet srážek, nákladů na dopravu, srážky v aktuálním měsíci, ceny zón, mapa oblastí, doporučené směny pro jednotlivé oblasti.

7 Před jízdou Při uzávěrce dispečink zpracuje požadavky pracovníků.
1. naplánuje smluvní dopravu jen tam, kde přinese největší užitek: kde jede hodně lidí nebo pracovníkovi nejede žádná doprava do zaměstnání, 2. nejčastější spoje jsou v Řádech podnikové dopravy na 3. dispečink informuje pracovníka o každé jízdě em, 4. dispečink informuje pracovníka o změnách prostřednictvím SMS, 5. má-li pracovník pochybnost o tom, jak se dostat do zaměstnání má možnost kontaktovat dispečink.

8 Co mám dodržet při jízdě (požadavku)
(výtah z návodu na dopravu) Pracovník přijde na zastávku nejméně 3 minuty před řádným odjezdem. Při čekání na veřejný spoj si ověří v zastávkovém jízdním řádu, že zastávka je právě tam, kde stojí. Pokud má spoj 10 min. zpoždění, volá hotline dispečinku. Sleduje svůj mobil - protože řidiči i dispečink v případě potřeby cestujícím volají či píší SMS. Pracovník okamžitě hlásí Změnu telefonního čísla přímo na Dispečink podnikové dopravy. Jakýkoliv problém, připomínku, podnět sdělí pracovník Dispečinku, který se snaží maximálně vyhovět (vždy je nutné uvést kdo, kdy, co provedl či neprovedl.

9 Srážka za dopravu Pro každou jízdu spočte Dispečink cenu podle ceníku SID (Středočeské integrované dopravy) a od té případně odečteme částku zaplacenou ve veřejné dopravě, aby smluvní doprava vyšla podobně jako veřejná. Ceny všech jízd za měsíc sečte a vyúčtujeme zaměstnavateli. Kostal strhává max. 500Kč, zbytek doplatí a cestujícímu se dodaní (jako naturální požitek). Skutečné srážky nepokryjí veškeré náklady na dopravu, ale asi 60%, z čehož Kostal svým „odpustí“ asi 40% (nad 500Kč ). Zbytek nákladů na dopravu doplácí Kostal, podobně jako veřejnou dopravu doplácí kraj (asi z 60% autobusovou a vlakovou nejméně z 80%). Příklad 1: pracovník z Příbrami (6 zón), jedna cesta je podle ceníku SID za 48Kč, pro 20 směn je to 40 jízd, tedy celkem za měsíc je 40*48=1900Kč. Agentuře vyúčtujeme 1900Kč, Kostalu 500Kč na srážku a 1400Kč ke zdanění. Příklad 2a: pracovník jede z Hostomic smluvkou (4 zóny), cena jízdy 33Kč, Příklad 2b: zpět jede smluvkou do Lochovic za 14Kč a odtud veřejným spojem do Hostomic (2 zóny) za 19Kč, celkem 33Kč Příklad 2c: pokud cestujícího odvezeme smluvkou do Zdic a odtud pokračuje veřejným spojem do Hostomic, zaplatí za něj 33Kč (4 zóny) a za smluvku už nic, celkem opět 33Kč. Více k tomu článek na stránkách Dispečinku – Zdice – Cestující – Info - Jak se počítá srážka za dopravu

10 Cena dopravy Kromě ceny dopravy pro srážku, která se počítá pouze z ujeté trasy, počítá dispečink také náklady na dopravu, tzn. jaká částka připadá na cestujícího ze skutečné uhrazené částky dopravci. Tyto ceny jsou různé, protože náklady na dopravu výrazně závisí na počtu cestujících ve vozidle. To je také důvod, proč se snažíme cestující z venkovských oblastí mít na jediné směně. K tomu slouží tabulka na – Zdice – Cestující – Oblasti Průměrné náklady na dopravu každého cestujícího se snaží Dispečink udržet do ceny dopravy do Příbrami. Pokud se mu to samotnému nedaří, tak cestující kontaktuje a hledá společné řešení. Více k tomu článek na stránkách Dispečinku – Zdice – Cestující – Info - Jak se počítá cena dopravy Cestujícího

11 Spolujízda: proč ji využíváme?
Jezdíte do práce autem? Máte volné místo? Podniková doprava nevyhovuje? Svezte kolegu do práce nebo si najděte jiného řidiče a jeďte spolu. ušetříte 1 km vlastním autem vyjde na přibližně 6Kč (palivo+pořízení+údržba+poplatky), 30 km jízdy 20x měsíčně tedy vyjde provozovatele vozidla na ca. 3600Kč měsíčně. odpočinete si řízení vyžaduje pozornost; nikdo se nevydrží soustředit celý den nonstop, potřebuje odpočinek. Kdo pracuje duševně a řídí cestou do práce, začal pracovat už při vyjetí od domu a skončí, až když přijede domů. ušetříte přírodu na 30 km jízdy spotřebuje auto ca. 3m3 kyslíku, což je produkce 3 vzrostlých stromů o emisích a dalších škodlivinách ani nemluvě. Akorát zvažte: odpovědnost pokud řidič způsobí nehodu, odpovídá i za škody na zdraví, které tím způsobí (ve svém vozidle i v ostatních); tyto škody jsou však většinou pokryty povinným ručením. pohodlí spolujízda vyžaduje určité přizpůsobení se ostatním účastníkům; je to však služba bližnímu..

12 Jak najdu slušného cestujícího či řidiče?
Spolujízda Jak najdu slušného cestujícího či řidiče? osobně na pracovišti či v bydlišti na nástěnce či stránkách Dispečinku dopravy: – Zdice – Cestující - Spolujízda jinde na internetu Některé internetové servery pro spolujízdu jsou opravdu propracované. Problém je však trefit server, kam dal nabídku řidič z vaší oblasti. P087 – Manipulace s LP / Křížková / únor Slide 12 12

13 tato prezentace je také umístěna
Číslo tématu: Název tématu: Datum vytvoření: Vypracoval: Školitel: Garant tématu: Osnova tématu: 056 Cesta do zaměstnání 17. červenec 2014 Koblížek Křížková Bursík © 2013, Leopold Kostal GmbH & Co. KG. Obsah a prezentace jsou celosvětově chráněny. Kopírování, předávání nebo další využití je bez schválení i v částečné míře zakázáno. Všechna práva včetně práv průmyslového vlastnictví jsou vyhrazena. tato prezentace je také umístěna na – Zdice – Cestující - Info


Stáhnout ppt "Podniková doprava = Doprava do práce"

Podobné prezentace


Reklamy Google