Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Do not put content on the brand signature area Praha, 4. března 2014 www.vseosporeni.cz ING Bank Svět spoření.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Do not put content on the brand signature area Praha, 4. března 2014 www.vseosporeni.cz ING Bank Svět spoření."— Transkript prezentace:

1 Do not put content on the brand signature area Praha, 4. března 2014 www.vseosporeni.cz ING Bank Svět spoření

2 Do not put content on the brand signature area Orange RGB= 255,102,000 Light blue RGB= 180,195,225 Dark blue RGB= 000,000,102 Grey RGB= 150,150,150 ING colour balance Guideline www.ing-presentations.intranet www.vseosporeni.cz 22 Obsah prezentace Úvod Soutěžní kvíz o ceny Mezinárodní průzkum ING Bank Index úspor domácností ING Bank Potenciál spoření Shrnutí

3 Do not put content on the brand signature area Orange RGB= 255,102,000 Light blue RGB= 180,195,225 Dark blue RGB= 000,000,102 Grey RGB= 150,150,150 ING colour balance Guideline www.ing-presentations.intranet www.vseosporeni.cz 33 Soutěžní kvíz Hrací karta 3 otázky 3 nápovědy Vyhodnocení správných odpovědí Speciální výhra pro 5 šťastlivců po skončení prezentace

4 Do not put content on the brand signature area Orange RGB= 255,102,000 Light blue RGB= 180,195,225 Dark blue RGB= 000,000,102 Grey RGB= 150,150,150 ING colour balance Guideline www.ing-presentations.intranet www.vseosporeni.cz 44 Soutěžní kvíz Soutěžní otázka č. 1: Ve které evropské zemi je největší poměr obyvatel, kteří nemají finanční rezervu ani na tři měsíce? Nápověda: Coq au vin

5 Do not put content on the brand signature area Orange RGB= 255,102,000 Light blue RGB= 180,195,225 Dark blue RGB= 000,000,102 Grey RGB= 150,150,150 ING colour balance Guideline www.ing-presentations.intranet www.vseosporeni.cz 55 Soutěžní kvíz Soutěžní otázka č. 2: Ve které evropské zemi měla ekonomická situace uplynulých měsíců negativní dopad na osobní finance u nejvíce obyvatel? Nápověda: Dáma s hranostajem

6 Do not put content on the brand signature area Orange RGB= 255,102,000 Light blue RGB= 180,195,225 Dark blue RGB= 000,000,102 Grey RGB= 150,150,150 ING colour balance Guideline www.ing-presentations.intranet www.vseosporeni.cz 66 Soutěžní kvíz Soutěžní otázka č. 3: Který národ je nejvíce spokojen s výší svých úspor? Nápověda: Panovnický rod, který nastoupil na český trůn po Přemyslovcích

7 Do not put content on the brand signature area Orange RGB= 255,102,000 Light blue RGB= 180,195,225 Dark blue RGB= 000,000,102 Grey RGB= 150,150,150 ING colour balance Guideline www.ing-presentations.intranet www.vseosporeni.cz 77 Co je ING Bank Svět spoření Jediná studie v ČR, která ukazuje výši disponibilních úspor a finanční situaci obyčejných lidí a jejich vývoj vyjádřené ukazateli:  ING Bank Index úspor domácností (úspory celkem / měsíční výdaje)  ING Bank Potenciál spoření (měsíční příjmy / měsíční výdaje)  Průzkum pro ING Bank realizuje TNS Aisa Mezinárodní studie na téma spoření a výdaje (finanční chování, postoje, rozhodování apod.), která poskytuje srovnání ve 13 evropských zemích  Téměř 13 tisíc respondentů  Celoevropsky průzkum pro ING realizovala společnost TNS Nipo  Sběr dat proběhl v listopadu 2011, 2012 a 2013  Metoda sběru dat – on-line dotazování Aktivita, při které shromažďujeme dostupné informace o úsporách Čechů a dáváme je do souvislosti s finanční situací v mezinárodním měřítku. Aktivita, při které chceme tyto poznatky sdílet s širokou veřejností a z pozice odborníka na spoření lidem pomoci orientovat se v jejich financích. Webové stránky www.vseosporeni.cz – studnice informací o spoření. 2. Průzkum „Úspory českých domácností“ 1.Mezinárodní průzkum ING Bank

8 Do not put content on the brand signature area Mezinárodní průzkum 8

9 Do not put content on the brand signature area Orange RGB= 255,102,000 Light blue RGB= 180,195,225 Dark blue RGB= 000,000,102 Grey RGB= 150,150,150 ING colour balance Guideline www.ing-presentations.intranet www.vseosporeni.cz 9 Češi stále patří k méně spokojeným Evropanům. Na rozdíl od loňského roku jsou však spokojenější než Poláci a Rumuné, kteří spolu s Italy tvoří trojici nejméně finančně spokojených národů. Jak jsme spokojeni s výší úspor? Jak byste vyjádřil úroveň spokojenosti se svými úsporami?

10 Do not put content on the brand signature area Orange RGB= 255,102,000 Light blue RGB= 180,195,225 Dark blue RGB= 000,000,102 Grey RGB= 150,150,150 ING colour balance Guideline www.ing-presentations.intranet www.vseosporeni.cz 10 Česká republika patří v rámci Evropy k zemím s vyšším podílem domácností, které mají alespoň 3měsíční rezervu. Evropský průměr je 55 % domácností. 3měsíční rezervu má 61 % českých domácností Pokud by se mi výrazně snížil příjem, má moje domácnost dostatečnou rezervu, abychom zvládli financovat naše potřeby na současné úrovni po dobu alespoň 3 měsíců

11 Do not put content on the brand signature area Orange RGB= 255,102,000 Light blue RGB= 180,195,225 Dark blue RGB= 000,000,102 Grey RGB= 150,150,150 ING colour balance Guideline www.ing-presentations.intranet www.vseosporeni.cz Jak Evropané spoří? Odkládáte si v současné době stranou nějaké peníze ve formě úspor? Češi patří ke spořivějším národům než většina Evropanů. Více než ¾ nějakou formou spoří; 53 % nepravidelně a 24 % pravidelně. V pravidelném spoření se tak řadíme na 3. příčku mezi národy. V celoevropském průměru spoří 68 % obyvatel starého kontinentu. 11

12 Do not put content on the brand signature area Orange RGB= 255,102,000 Light blue RGB= 180,195,225 Dark blue RGB= 000,000,102 Grey RGB= 150,150,150 ING colour balance Guideline www.ing-presentations.intranet www.vseosporeni.cz Finanční rezerva souvisí se spokojeností Pokud má někdo vytvořenou finanční rezervu, je mnohem častěji spokojen se výší svých úspor. Tito spokojení lidé mnohem častěji spoří pravidelně. Naopak lidé bez finanční rezervy jsou logicky nespokojení s výší úspor, ačkoli jich spoří více než ¾, ovšem převážně nepravidelně. 12

13 Do not put content on the brand signature area Orange RGB= 255,102,000 Light blue RGB= 180,195,225 Dark blue RGB= 000,000,102 Grey RGB= 150,150,150 ING colour balance Guideline www.ing-presentations.intranet www.vseosporeni.cz 13 Nejčastější důvody spoření jsou v České republice obdobné jako ve zbytku Evropy. Nejčastějším účelem spoření je tvorba finanční rezervy. Dalšími častými důvody spoření jsou pro Čechy pořízení nebo vylepšení bydlení a spoření na dovolenou. Nejčastěji spoříme, abychom vytvořili finanční rezervu Česká republikaEvropané celkem 1Finanční rezerva 51 %Finanční rezerva 40 % 2Bydlení 28 %Dovolená 32 % 3Dovolená 26 %Drahé zboží 23 % 4Děti 25 %Bydlení 22 % 5Drahé zboží 19 %Děti 21 %

14 Do not put content on the brand signature area Orange RGB= 255,102,000 Light blue RGB= 180,195,225 Dark blue RGB= 000,000,102 Grey RGB= 150,150,150 ING colour balance Guideline www.ing-presentations.intranet www.vseosporeni.cz Vliv ekonomické situace na finance domácností Jak současná ekonomická situace ovlivnila vaše finance v posledních 3 měsících? Finanční situace se zlepšila 7 % českých domácností, pro 56 % zůstala stejná a třetina domácností vnímá, že se jejich stav financí vlivem současné ekonomické situace zhoršil. V evropském průměru deklaruje zhoršení situace dokonce 41 %, naopak pouze 10 % zlepšení. 14

15 Do not put content on the brand signature area Orange RGB= 255,102,000 Light blue RGB= 180,195,225 Dark blue RGB= 000,000,102 Grey RGB= 150,150,150 ING colour balance Guideline www.ing-presentations.intranet www.vseosporeni.cz Vývoj objemu úspor domácností 688 mld. 409 mld. 715 mld. Domácnosti mají uloženo 61 % úspor na netermínovaných vkladech, z nichž většinu tvoří běžné účty (38 %) a zbytek spořicí účty a ostatní netermínované vklady (23 %). U spořicích účtů lze od roku 2010 pozorovat velký nárůst právě na úkor běžných účtů. Vklady celkem k 31. 12. 2013: 1 812 mld. Kč Termínované 39 % Zdroj dat: ČNB, data k 31.12.2013 Spořicí účty 23 % Běžné účty 38 % 15

16 Do not put content on the brand signature area Orange RGB= 255,102,000 Light blue RGB= 180,195,225 Dark blue RGB= 000,000,102 Grey RGB= 150,150,150 ING colour balance Guideline www.ing-presentations.intranet www.vseosporeni.cz Přesun úspor z běžných na spořící účty 16 Spořte u odborníků na ING Kontu

17 Do not put content on the brand signature area ING Bank Index úspor domácností Exkluzivní průzkum ING Bank mezi českými domácnostmi 17

18 Do not put content on the brand signature area Orange RGB= 255,102,000 Light blue RGB= 180,195,225 Dark blue RGB= 000,000,102 Grey RGB= 150,150,150 ING colour balance Guideline www.ing-presentations.intranet www.vseosporeni.cz 18 O indexu Co říká? Kolikaměsíční výdaje je průměrná domácnost schopna pokrýt ze svých úspor.Co říká? Kolikaměsíční výdaje je průměrná domácnost schopna pokrýt ze svých úspor. Co je zahrnuto ve výpočtu? Výpočet obsahuje dostupné úspory bez stavebního spoření, tedy úspory na běžných účtech, spořicích účtech, termínovaných vkladech, v akciích, dluhopisech, podílových fondech a v hotovosti.Co je zahrnuto ve výpočtu? Výpočet obsahuje dostupné úspory bez stavebního spoření, tedy úspory na běžných účtech, spořicích účtech, termínovaných vkladech, v akciích, dluhopisech, podílových fondech a v hotovosti. Jak se počítá? Výpočet indexu pro domácnost:Jak se počítá? Výpočet indexu pro domácnost: disponibilní úspory domácnosti : měsíční výdaje domácnosti disponibilní úspory domácnosti : měsíční výdaje domácnosti Celkový index: průměr hodnot za jednotlivé domácnostiCelkový index: průměr hodnot za jednotlivé domácnosti ING Bank Index úspor domácností

19 Do not put content on the brand signature area Orange RGB= 255,102,000 Light blue RGB= 180,195,225 Dark blue RGB= 000,000,102 Grey RGB= 150,150,150 ING colour balance Guideline www.ing-presentations.intranet www.vseosporeni.cz 19 ING Bank Index úspor domácností - vývoj Počet měsíců Češi nyní vydrží se svými úsporami v průměru 3 měsíce a 11 dní. Je to o necelé 2 týdny déle než před rokem a o 5 dní více než ve třetím čtvrtletí 2013. Poznámka: Celkový index je průměrem hodnot za jednotlivé domácnosti 3 měsíce a 11 dní

20 Do not put content on the brand signature area Orange RGB= 255,102,000 Light blue RGB= 180,195,225 Dark blue RGB= 000,000,102 Grey RGB= 150,150,150 ING colour balance Guideline www.ing-presentations.intranet www.vseosporeni.cz 20 Disponibilní úspory a výdaje domácností Disponibilní úspory domácností čtvrtletně i meziročně vzrostly, mandatorní výdaje vzrostly mírně.

21 Do not put content on the brand signature area Orange RGB= 255,102,000 Light blue RGB= 180,195,225 Dark blue RGB= 000,000,102 Grey RGB= 150,150,150 ING colour balance Guideline www.ing-presentations.intranet www.vseosporeni.cz 21 Doba, po kterou jsou české domácnosti schopné financovat své pravidelné výdaje, je průměrně 3 měsíce a 11 dní. Vysokoškoláci mají dostupné úspory na 5,3 měsíce, zatímco lidé se základním vzděláním jen na dobu necelých 2 měsíců. Vzdělání Vel. místa bydliště Region Celkem Index úspor domácností (dostupné úspory bez stavebního spoření) = disponibilní úspory domácnosti / měsíční výdaje domácnosti celkový index je průměrem hodnot za jednotlivé domácnosti Počet měsíců ING Bank Index úspor domácností – detailní data

22 Do not put content on the brand signature area ING Bank Potenciál spoření Exkluzivní průzkum ING Bank mezi českými domácnostmi 22

23 Do not put content on the brand signature area Orange RGB= 255,102,000 Light blue RGB= 180,195,225 Dark blue RGB= 000,000,102 Grey RGB= 150,150,150 ING colour balance Guideline www.ing-presentations.intranet www.vseosporeni.cz 23 ING Bank Potenciál spoření O indexu Co říká? Jakou část příjmu mohou domácnosti uspořit.Co říká? Jakou část příjmu mohou domácnosti uspořit. Co je zahrnuto ve výpočtu? Výpočet obsahuje skutečné příjmy a mandatorní výdaje – tj. takové, které musíme zaplatit, abychom zajistili chod domácnosti: jídlo, bydlení, energie, telefon, splátky půjček a další pravidelné platby.Co je zahrnuto ve výpočtu? Výpočet obsahuje skutečné příjmy a mandatorní výdaje – tj. takové, které musíme zaplatit, abychom zajistili chod domácnosti: jídlo, bydlení, energie, telefon, splátky půjček a další pravidelné platby. Jak se počítá? Výpočet indexu pro domácnost:Jak se počítá? Výpočet indexu pro domácnost: měsíční příjmy domácnosti / měsíční výdaje domácnosti měsíční příjmy domácnosti / měsíční výdaje domácnosti Celkový index: průměr hodnot za jednotlivé domácnostiCelkový index: průměr hodnot za jednotlivé domácnosti

24 Do not put content on the brand signature area Orange RGB= 255,102,000 Light blue RGB= 180,195,225 Dark blue RGB= 000,000,102 Grey RGB= 150,150,150 ING colour balance Guideline www.ing-presentations.intranet www.vseosporeni.cz 24 ING Bank Potenciál spoření – vývoj ING Bank Potenciál spoření byl ve 4. čtvrtletí 26 % stejně jako ve 3. čtvrtletí 2013. České domácnosti byly tedy schopné uspořit až 26 % svých příjmů. V meziročním srovnání pozorujeme nárůst o 3 % oproti 4. čtvrtletí 2012. Poznámka: celkový index je průměrem hodnot za jednotlivé domácnosti

25 Do not put content on the brand signature area Orange RGB= 255,102,000 Light blue RGB= 180,195,225 Dark blue RGB= 000,000,102 Grey RGB= 150,150,150 ING colour balance Guideline www.ing-presentations.intranet www.vseosporeni.cz 25 Příjmy a výdaje domácností Měsíční příjmy i mandatorní výdaje domácností mírně vzrostly.

26 Do not put content on the brand signature area Orange RGB= 255,102,000 Light blue RGB= 180,195,225 Dark blue RGB= 000,000,102 Grey RGB= 150,150,150 ING colour balance Guideline www.ing-presentations.intranet www.vseosporeni.cz 26 Příjmy českých domácností převyšují jejich pravidelné výdaje v průměru o 26 %. Nejvyšší spořicí potenciál mají díky vyšším příjmům domácnosti vysokoškolsky vzdělaných osob a také domácnosti z obcí 5 tis.-20 tis. obyvatel. Z regionálního pohledu mají vyšší spořící potenciál Praha a Středočeský kraj. VzděláníVel. místa bydliště Region Celkem Potenciál spoření (%): měsíční příjmy domácnosti / měsíční výdaje domácnosti celkový index je průměrem hodnot za jednotlivé domácnosti ING Bank Potenciál spoření – detailní data

27 Do not put content on the brand signature area Orange RGB= 255,102,000 Light blue RGB= 180,195,225 Dark blue RGB= 000,000,102 Grey RGB= 150,150,150 ING colour balance Guideline www.ing-presentations.intranet www.vseosporeni.cz 27 Hlavní zjištění Češi nyní vystačí se svými úsporami v průměru 3 měsíce a 11 dní. Je to o necelé 2 týdny déle než před rokem a o 5 dní více než ve třetím čtvrtletí 2013. Potenciál spoření českých domácností ve 4. čtvrtletí 2013 byl 26 %, stejně jako v předešlém čtvrtletí. Nejvyšší spořicí potenciál mají díky vyšším příjmům domácnosti vysokoškolsky vzdělaných osob a také domácnosti z obcí 5 tis. – 20 tis. obyvatel. Z regionálního pohledu mají vyšší spořicí potenciál Praha a Středočeský kraj. Nejvyšší pocit komfortu se svými financemi mají obyvatelé Nizozemí, Německa a Lucemburska. Češi patří v průměru k méně spokojeným Evropanům. Na rozdíl od loňského roku jsou však spokojenější než Poláci a Rumuni, kteří spolu s Italy tvoří trojici nejméně finančně spokojených národů. Nejčastějším účelem spoření je tvorba finanční rezervy. Dalšími častými důvody spoření jsou pro Čechy pořízení nebo vylepšení bydlení a spoření na dovolenou. Tříměsíční finanční rezervu má 61 % českých domácností. Česká republika patří v rámci Evropy k zemím s vyšším podílem domácností, které mají minimálně tříměsíční rezervu. Evropský průměr je 55 % domácností. Češi patří k nejspořivějším evropským národům. Více než ¾ nějakou formou spoří; 53 % nepravidelně a 24 % pravidelně. V pravidelném spoření se tak řadíme na 3. příčku mezi národy. V celoevropském průměru spoří 68 % obyvatel starého kontinentu.

28 Do not put content on the brand signature area Orange RGB= 255,102,000 Light blue RGB= 180,195,225 Dark blue RGB= 000,000,102 Grey RGB= 150,150,150 ING colour balance Guideline www.ing-presentations.intranet www.vseosporeni.cz 28 Kontakty Kontakty pro média: ING Bank Libor Vaníček Plzeňská 5, Praha 5 Tel. 724 464 109 E-mail: libor.vanicek@ing.cz PR agentura – Stance Communications Michaela Šimková Salvátorská 931/8, 110 00 Praha 1 Tel. 224 810 809 E-mail: michaela.simkova@stance.cz


Stáhnout ppt "Do not put content on the brand signature area Praha, 4. března 2014 www.vseosporeni.cz ING Bank Svět spoření."

Podobné prezentace


Reklamy Google