Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilMax Čech
1
VY_32_INOVACE_1B14 Anna Freudová (1895 – 1982)
2
Anglická představitelka psychoanalýzy, rakouského původu Poslední ze šesti dětí Marty a Sigmunda Freuda Dětství prožila plné rozporů s matkou, (o její výchovu se většinou starala její teta) Chvíle štěstí prožívá s otcem, který podporuje její intelektuální zájmy – studuje otcovy knihy, ve 14 letech zná základy jeho psychoanalýzy časté konflikty se sestrou Sophii Vystudovala lyceum, pracovala ve středisku péče o dítě a složila učitelské zkoušky
3
Působila nějakou dobu v Anglii, kde se zdokonalovala v angličtině Má mnoho nápadníků, ale zjišťuje, že ji spíše přitahují ženy Spolupracuje s otcem, ale ve své práci se zaměřuje na děti Ve Vídni založila mateřskou školu pro chudé děti Za války pomáhala židovským sirotkům a po smrti sestry, bere do péče synovce V Londýně založila domovy zvané Hampstead War Nurseries – pro děti pracujících matek
4
Prohlubuje se vztah s otcem, o kterého se starala po propuknutí zákeřné nemoci až do jeho smrti Pomáhala s vydáváním některých jeho prací Byla ochránkyní odkazu svého otce Freud si uvědomoval problém těsné závislosti dcery a otce – přichází zde s teorii Elektřina komplexu
5
Ve svých pracích navazovala na svého otce Zabývala se úzkostí, impulsivním jednáním Vykonávala klinickou praxi, přednášela, psala Její psychoanalýza je výhradně zaměřena na děti, zaměřila se na období dospívání – puberta a adolescence - její citát: „Být normální v období dospívání je samo o sobě nenormální.“ dílo: Normalita a patologie v dětství Výborně uměla spojit teorii s praxí, zabývala se výzkumem dětí bez rodičů, psychotickými dětmi a jejich chováním Jedna z prvních prováděla psychoterapii s dětmi
6
Zabývala se a podrobně zpracovala obranné mechanismy ega a rozlišila deset základních technik – v díle Já a obranné mechanismy (1936) velmi srozumitelně vysvětluje techniky a uvádí příklady Vytěsnění – myšlenky, motivy nevědomě přeneseme z vědomí do nevědomí Projekce – problémy, pocity, jsou podsouvány jiné osobě nebo objektu Izolace – citový nebo myšlenkový stav je přerušen, pocit nebo myšlenka se izoluje
7
Agování – přehrávání, člověk vědomě nezpracovává daný problém, ale přenese ho do jiné situace Reaktivní výtvor – chování navenek je přesně opačné, než reakce, kterou se jedinec pokouší vytěsnit Přemístění – nepříjemné emoce se přemisťují k náhradnímu objektu (Př. Naštvou nás v práci – vynadáme dítěti doma) Regrese - jedinec se chová nezrale, tak jako na předchozím vývojovém stupni
8
Popření – nechceme přijmout problém, zavřeme před ním oči, nevidíme, neslyšíme Sublimace – negativní jednání, frustrace je převedena do pozitivní činnosti – do sportu, umění Potlačení – nepříjemné odstraňujeme z vědomí
9
Zdroje: FÜRST, Maria. Psychologie. Votobia, Olomouc, 1997, ISBN BO-7198-199-D STONE, Irwing. Vášeň mysli. Nakladatelství Dobleday&company 1971, ISBN 978-80-7217- 792-9
10
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, 551 23 Jaroměř Projekt: Škola v digitálním světě aneb Uchop svoji šanci Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/34.0210 Číslo DUM: Vy_32_INOVACE_2B14 Jméno autora: M. Milerová Název práce: Anna Freudová Předmět: Psychologie Ročník: čtvrtý Časová dotace: 40 minut Vzdělávací cíl: Seznámit se životem dcery S. Freuda a s obrannými mechanismy, jenž rozpracovala a dotvořila Pomůcky: Počítač, dataprojektor,(active board) Poznámka: Materiál je určen pro bezplatné použití a pro potřeby výuky a další Edukace na všech typech školských zařízeních Využití tohoto materiálu podléhá autorskému zákonu Vytvořila 04. 04. 2013 Miroslava Milerová
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.