Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
MULTIMEDIÁLNÍ GRAFICKÁ TVORBA
2
MULTIMEDIA: SE VYZNAČUJÍ TÍM, ŽE VYVÁŽENĚ, CÍLENĚ A PROMYŠLENĚ VYUŽÍVAJÍ OBRAZOVÁ , ZVUKOVÁ I TEXTOVÁ MEDIA (NOSIČE) V PŮSOBENÍ NA SKUPINY LIDÍ
3
VÍTE ŽE ? Mediální sdělení vznikají a jsou tvořeny podle určitých pravidel a s určitým cílem ? Žádný mediovaný obsah není jen odrazem ”reálného” světa a nepředstavuje jen zaručenou informaci a tudíž pravdu !!! zjednodušení a styl je vždy s určitým cílem (určitým komunikačním záměrem) Sdělení jsou stylizovaná jako objektivizující výpovědi o skutečnosti Média jako zprostředkovatelé vzorů reklamy nabízejí žádoucí vzory chování a řešení rozmanitých situací, zpravidla spojené s nějakým typem spotřebitelského chování !!§§
4
PŘÍSTUPY K MEDIÍM Obrana – kritický odstup
Zpracování – zpracovat, vyhodnotit a využít informace z médií Útok – vlastní mediální sdělení / prezentace => Rozměr - znalostní a dovednostní
5
KOMUNIKAČNÍ SCHÉMA podavatel tj. média sdělení, tj. mediovaný obsah
Poznatky a dovednosti nutné ke zvládnutí mediální komunikace je možné rozdělit podle toho, kterého prvku komunikačního schématu se týkají. podavatel tj. média sdělení, tj. mediovaný obsah příjemci, tj. publika a toho, jak na ně média a jimi nabízené obsahy mohou působit.
6
Média = Nadnárodní výrobní organizace s výraznou orientací na ekonom. úspěšnost rutinní postupy v působení na lidi Význam mediální komunikace v současnosti => zábavní průmysl, reklama a vlivové agentury stávají se (spolu)nositeli veřejného života, výrazem životního stylu a kultury
7
Publikum a účinky Příjemci médií vytvářejí publika, jež vykazují některé společné rysy možnost identifikace, popřípadě vytváření atmosféry existující subkultury příjemce je současně zákazníkem i předmětem obchodování Média mají nepochybně vliv na příjemce, a to jak na jednotlivce a jejich postoje, názory, emoce, případně chování, tak na společnost a její stabilitu či proměny.
8
DOPORUČENÉ POSTUPY PRO TVORBU MULTIMEDIÁLNÍHO DÍLA
DÍLA MOHOU BÝT : OZVUČENÉ SEKVENCE FOTOGRAFIÍ – SERIÁL, KOMIX … MJPEG OZVUČENÁ ANIMOVANÁ DÍLA - GIF,FLASH, BLENDER, MAYA - 2/3D PROGRAMOVÁNÍ JEDNODUCHÁ FILMOVÁ DÍLA STŘEDNÍ TOČENÉ A STŘIHANÉ PROJEKTY SLOŽITÉ REŽÍROVANÉ FILMY, DOKUMENTY, KLIPY PROJEKTY S FINANČNÍ PODPOROU
9
DÍLA MOHOU BÝT : OZVUČENÉ SEKVENCE FOTOGRAFIÍ – SERIÁL, KOMIX … MJPEG OZVUČENÁ ANIMOVANÁ DÍLA - GIF,FLASH, BLENDER, MAYA - 2/3D PROGRAMOVÁNÍ JEDNODUCHÁ FILMOVÁ DÍLA STŘEDNÍ TOČENÉ A STŘIHANÉ PROJEKTY SLOŽITÉ REŽÍROVANÉ FILMY, DOKUMENTY, KLIPY PROJEKTY S FINANČNÍ PODPOROU
10
VYTVOŘTE DVOU A VÍCE ČLENNÉ TVŮRČÍ SKUPINY PŘEDPOKLADY: TÝMOVÍ SPOLUHRÁČI, VZÁJEMNÉ SYMPATIE, ZÁJEM O SPOLEČNOU VĚC, SDÍLENÍ ÚSPĚCHU ….
11
DOPORUČENÝ POSTUP PROMYSLET KOHO A S JAKÝM CÍLEM CHCI OSLOVIT NEBOLI PROČ TOTO DÍLO VZNIKÁ (PUBLIKUM A OBSAH) VHODNĚ ZVOLIT (VYMYSLET NEBO POUŽÍT JIŽ HOTOVÝ) NÁMĚT PROMYSLET SCÉNÁŘE (LITERÁRNÍ A OBRAZOVÝ)
12
NÁMĚT – promysli děj nějakého: příběhu, dokumentu, reklamního klipu, naučného videa o místě kde žiješ o zajímavých lidech a přírodě, kritického pohledu na současnost … ZDE popiš : Děj - Z čeho čerpáš: Co je cílem tohoto díla: Promysli možnosti sponzoringu:
13
NÁMĚT: VOLNÝ ČAS DEVÁŤÁKŮ DĚJ A ZÁPLETKA: CHLAPCI SI HRAJÍ NA SCHVÁVANOU A POTOM JEDEN DOSTAL NÁPAD …..
14
SCÉNÁŘE: literární/obrazový - zde nahrubo rozpracuj námět a děj do jednotlivých scén. Scénou rozuměj krátký (cca minutový) ucelený děj se začátkem – průběhem a koncem kdy je sdělena nějaká myšlenka. (neboli-kde, co a s kým se bude točit včetně časových nároků)
15
SCÉNÁŘE: literární/obrazový
Zde to nahrubo rozepiš :-) 1. scéna: 2. scéna: 3. scéna: 4. scéna: 5. scéna:
16
LITERÁRNÍ SCÉNÁŘ – zde rozepiš texty a dialogy jednotlivých postav a komentáře
17
scéna: 2. scéna: 3. scéna: 4. scéna: 5. scéna:
18
OBRAZOVÝ SCÉNÁŘ – zde popiš jednotlivé scény v jakých prostředích je chceš fotit nebo točit
1. scéna: 2. scéna: 3. scéna:
19
TECHNICKÝ SCÉNAŘ - zde rozepiš technické prostředky potřebné k natáčení jednotlivých scén (kamery,světla,zvuk,prostředí…) PROSTŘEDKY: Kamera: miniDV Microfon: externí Prostředí: kulisy
20
ČASOVÝ SCÉNÁŘ – odhadni časovou nářočnost natáčení scén
1. scéna: 2. scéna: 3. scéna: 4. scéna: 5. scéna:
21
PRODUKCE ZDE ZAČÍNÁ KONKRETNÍ ČINNOST NATÁČENÍ,ZŘIZOVÁNÍ, ZABEZPEČENÍ POSTAV(HERCI,REŽIE, KOMENTÁTOR, DOPRAVA ATD.)
22
NATÁČENÍ V INTERIERECH
Konkrétní popis natáčené scény (kde,s kým,kdy…) 1. scéna: 2. scéna: 3. scéna: 4. scéna: 5. scéna:
23
NATÁČENÍ V EXTERIERECH
Konkrétní popis natáčené scény (kde,s kým,kdy…) 1. scéna: 2. scéna: 3. scéna: 4. scéna: 5. scéna:
24
POSTPRODUKCE – zde se provádí hrubý střih, pořizování zvukových stop, jemný střih, komentáře, …
Režie: efekty: Animace:
25
PREZENTACE A DISTRIBUCE
26
Zde rozepiš jakým způsobem budeš své digitální dílo publikovat na veřejnosti , kdo kde a za jakých podmínek jej může promítat, kopírovat …
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.