Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilKryštof Holub
1
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, 335 01 Nepomuk, www.stredniskolaoselce.cz Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/34.0801 Název: Modernizace výuky všeobecných a odborných předmětů Název sady: Základní matematické dovednosti Číslo DUMu: VY_42_INOVACE _23_09 Název DUMu: Výpočet části z celku Pro obor vzdělávání: 41-55-E/01 Opravářské práce Předmět: Matematika Ročník: 1. Autor: Bc. Vladimír Kopal Datum: 20. 11. 2013
2
Střední škola Oselce Výpočet části z celku
3
Střední škola Oselce Příklad: 1.V podniku pracuje 450 zaměstnanců, z toho 2 jsou ---- ženy. 3 Kolik žen pracuje v závodě? 1.V podniku pracuje 450 zaměstnanců, z toho 2 jsou ---- ženy. 3 Kolik žen pracuje v závodě? Počet zaměstnanců 450 = CELEK 450 : 3 = 150 http://cz.123rf.com/photo_11263939_dav-legra-nich-narod--skica-pro-sv-j- design.html 1313 2323 150. 2 = 300 V závodě je 300 žen.
4
Střední škola Oselce CVIČENÍ:
5
Střední škola Oselce 1. Vypočtěte zpaměti: 1 --- z 12m 2 --- ze 42m 6 4 --- ze 3 litrů 10 1 --- z 15Kč 3 5 --- ze 120Kč 6 2 --- z 500cm 100 1 --- ze 63km 7 3 --- ze 44 kusů 4 3 --- ze 110m 10 33m 100Kč 1,2l 33ks 10cm 14m 9km 5Kč 6m
6
Střední škola Oselce Příklad: 2. Ze zásoby 24 knoflíků jich švadlena přišila 3 ---. Kolik knoflíků švadlena přišila? 4 2. Ze zásoby 24 knoflíků jich švadlena přišila 3 ---. Kolik knoflíků švadlena přišila? 4 Počet knoflíků 24 = CELEK 24 : 4 = 6 http://cz.123rf.com/photo_11263939_dav-legra-nich-narod--skica-pro-sv-j- design.html 1414 3434 6. 3 = 18 Švadlena přišila 18 knoflíků.
7
Střední škola Oselce Příklad: 8 3. Horník vyvrtá otvor pro odstřel za --- hodiny, 15 kolik je to minut? 8 3. Horník vyvrtá otvor pro odstřel za --- hodiny, 15 kolik je to minut? 1 hodina = 60 minut 1 --- hod = 15 8 --- hod = 15 60 : 15 = 4 min 4. 8 = 32 min …...............................
8
Střední škola Oselce Příklad: 3. Z celkové odměny, která činila 10 890 Kč, dostal 1 2 první dělník ---, druhý --- a třetí zbytek. 3 5 Kolik korun dostal každý z nich? 3. Z celkové odměny, která činila 10 890 Kč, dostal 1 2 první dělník ---, druhý --- a třetí zbytek. 3 5 Kolik korun dostal každý z nich? 2 904Kč 10 890 – (3630 + 4 356) = 2 904Kč 10 890 : 5 = 2 178Kč 4 356Kč 2 178. 2 = 4 356Kč 3630Kč 10 890 : 3 = 3630Kč První dělník dostal 3 630Kč, druhý dělník 4 356Kč a třetí dělník dostal 2 904Kč.
9
Střední škola Oselce Příklad: 3. Farmář pěstuje obilniny ve výměře 84 ha. Z toho 1 1 1 --- osil pšenicí, –- ječmenem, --- ovsem a zbytek 3 7 6 žitem. Jaká výměra připadá na jednotlivé obilniny? 3. Farmář pěstuje obilniny ve výměře 84 ha. Z toho 1 1 1 --- osil pšenicí, –- ječmenem, --- ovsem a zbytek 3 7 6 žitem. Jaká výměra připadá na jednotlivé obilniny? pšenice ječmen oves žito 28ha 84 : 3 = 28ha 14ha 84 : 6 = 14ha 12ha 84 : 7 = 12ha 30ha 84 – 28 – 12 – 14 = 30ha Farmář osil pšenicí 28ha, ječmenem 12ha, ovem 14ha a žitem 30ha.
10
Střední škola Oselce Děkuji za pozornost!
11
Střední škola Oselce Zdroj materiálů: KEBLOVÁ, Alena; VOLKOVÁ, Jana. Matematika pro 1. až 3. ročník odborných učilišť: aritmetika-algebra. Praha: Septima, 2002, ISBN 80-7216-170-9. Není-li uvedeno jinak, je autorem tohoto materiálu a všech jeho částí autor uvedený na titulním snímku.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.