Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
KDO JSEM? Aktivita č.1: Výchova k aktivnímu občanství Prezentace č. 1
Projekt: Svět práce v každodenním životě Číslo projektu: CZ.1.07/1.1.26/ ©Gymnázium Hranice, Zborovská 293 KDO JSEM? Aktivita č.1: Výchova k aktivnímu občanství Prezentace č. 1 Autor: PaedDr. Zdenka Lajdová
2
OSOBNOST definice osobnosti vývoj - evoluce změny během vývoje
Osnova: definice osobnosti vývoj - evoluce změny během vývoje vývojová období charakter
3
1 2 3
4
OSOBNOST Souhrn vyhraněných vlastností určitého jedince Výrazný jedinec, nositel vyhraněných vlastností, individualita Osobnost s významnou (společenskou) funkcí nebo významným postavením
5
postupná řada (zdokonalujících) změn
VÝVOJ (EVOLUCE) postupná řada (zdokonalujících) změn Duševní vývoj - vzestupné i sestupné změny Tělesný vývoj - výsledek interakce činitelů vnitřních - dědičné, vrozené vlivy vnějších prostředí, výchova
6
ZMĚNY BĚHEM VÝVOJE Biologické změny - vrozené - související se zachováním života Psychické - duševní Sociální týkají se lidské společnosti (vztahy mezi lidmi ve společnosti)
7
Dědičnost je to, na co věříme, když máme inteligentní děti.
(Charles Spencer Chaplin, anglický komik)
8
od narození do 1. měsíce života Kojenecké do konce 1. roku života
VÝVOJOVÁ OBDOBÍ Prenatální období od početí do porodu Novorozenecké od narození do 1. měsíce života Kojenecké do konce 1. roku života Batolecí 2. a 3. rok života Předškolní věk končí vstupem do školy 4
9
Starší školní věk = puberta přibližně do 15 let
Mladší školní věk od 11 do 12 let Starší školní věk = puberta přibližně do 15 let Adolescence 15 až 20 let 5 6 7
10
Dospívání je doba, kdy se člověk diví, jak tak nemožní rodiče mohli mít tak skvělé děti.
(Jan Werich, český herec, dramatik, prozaik)
11
Mladá a střední dospělost 20 - 40 (45) let
Pozdní dospělost 40 (45) let Stáří nad 60 let 8 9 10
12
soubor relativně stálých vlastností člověka, označuje morální pevnost.
CHARAKTER soubor relativně stálých vlastností člověka, označuje morální pevnost. (morálka - mravnost, soustava pravidel chování lidí ve společnosti)
13
Charakter vyznačuje, jaký máme vztah
ke společnosti k ostatním lidem k prostředí k práci k sobě samému
14
CHARAKTER určuje, zda bude jedinec usilovat jen o své osobní cíle a výhody, nebo bude brát v úvahu i jiné lidi. 11
15
EGOISTA ALTRUISTA sobec nestará se o mínění druhých obětavý člověk
nadřazuje prospěch druhých nad své vlastní zájmy (opak egoisty)
16
12
17
Bibliografie 1. Fogster . wiki/Soubor:Barack_Obama_in_New_Hampshire.jpg. cs.wikipedia.org. [Online] [Citace: ] 2. wiki/Soubor:Jagr_Czech1.png. cs.wikipedia.org. [Online] [Citace: ] /09/lady-diana-fashion-princess-diana.html. fw-meg.blogspot.cz. [Online] [Citace: ] meg.blogspot.cz/2012/09/lady-diana-fashion-princess-diana.html. 4. narodilo-se-s-problemy-co-bude-dal. [Online] | . [Citace: ] problemy-co-bude-dal. 5. logopedická třída. logotridy.webnode.cz/. [Online] [Citace: ] 6. news/uz-se-tesim-do-skoly-/. [Online] [Citace: ] skoly-/. /04/image007.jpg. peterhbrown.files.wordpress.com. [Online] [Citace: ] 8. Dospelost-dospelost [Online] [Citace: ] 9. z_menu/dosp1.html. vaj.ic.cz. [Online] [Citace: ] /07/babicciny-narozeniny.html. squirrelslifeinnut.blogspot.cz. [Online] [Citace: ] 11. photo_ _junge-cartoon-hooligan-charakter-mit-der-schleuder.html. de.123rf.com. [Online] [Citace: ] 12. ?s=V%C3%A1clav%20Havel. citat.cz. [Online] [Citace: ] 13. D. Janošková, M. Ondráčková. Občanská výchova 8, učebnice pro ZŠ a VG. Plzeň : Nakladatelsví Fraus, 14. D. Janošková, M.Ondráčkocá. Občanská výchova 8, příručka učitele pro ZŠ a VG. Plzeň : Nakl. Fraus,
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.