Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Řízení poptávky a nabídky
2
Veličiny charakterizující poptávku
základní velikost (objem poptávaných služeb); rychlost změny; velikost změny; předvídatelnost změny; loajálnost zákazníků.
3
Model cyklických variací poptávky ve vztahu ke kapacitě
4
Čekání na službu – teorie front
Na základě teorie front, která vyčísluje průměrnou čekací dobu; pravděpodobnost, zda čekací doba převýší daný čas; průměrné délky fronty; pravděpodobnosti, že délka fronty převýší dané číslo, lze optimalizovat náklady na službu a očekávanou délku fronty, a navíc lze usměrňovat zákazníky, aby své příchody za službou uskutečňovali jednotlivě (nikoli v zástupech).
5
Zjednodušení čekání Automatizace Zlepšení procesu poskytování služby
Zvýšení počtu zaměstnanců (flexibilní firma) Zvyšování kvalifikace zaměstnanců
6
Pravidla pro čekání ve frontě
čekání před zahájením procesu se zdá delší než čekání během procesu; obavy způsobují, že se čekání zdá delší; čím je služba pro člověka cennější, tím déle je ochoten čekat; čekání o samotě se zdá delší než čekání ve skupině.
7
Manažerské strategie ve službách za různých podmínek
8
Metody řízení poptávky
Marketingové nástroje Cenové diferenciace Reklamní sdělení Inventarizace poptávky Lístky s pořadovým číslem Honba za poptávkou Flexibilní firma (personálně – kvalita/kvantita, velikostí volné materiální kapacity) Sdílení kapacit „Dření zaměstnanců bez nože“
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.