Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Vizualizace Perspektivní pohledy, materiály, světla, Render.
Systémy CAD, Helena Novotná, jaro 2014
2
Vizualizace v AutoCADu
mám hotový model materiály fyzikální vlastnosti (barva, průhlednost, lesk..) mapy – textura (vzor), nerovnosti, průhlednost, odraz pohledy perspektiva, kamery (odříznutí pohledu) pozadí pohledu (barvy, obloha, obrázek) světla slunce a obloha umělé zdroje (bodový zdroj, reflektor) render = fotorealistické zobrazení scény Systémy CAD, Helena Novotná, jaro 2014
3
Materiály v AutoCADu Jak se tam dostanou?
mohou být připravené už v šabloně Prohlížeč materiálů – přidání materiálu z knihovny do výkresu s vloženým blokem nebo externí referencí Jak se materiál přiřadí objektům? ve vlastnostech – jednotlivým objektům hladinám – k. Rendrovat / Materiály / Připojit podle hladiny Co může mít materiál? tělesa, povrchy, sítě (vlastnosti, hladina) plocha na tělese (výběr se zapnutým filtrem, vlastnosti) Systémy CAD, Helena Novotná, jaro 2014
4
Materiály v AutoCADu optické (fyzikální) vlastnosti
barva (rozptyl, ve stínu, odlesk) průhlednost, průsvitnost index lomu odraz (zrcadlo) lesk vlastní svítivost intenzita osvětlení Systémy CAD, Helena Novotná, jaro 2014
5
Materiály v AutoCADu Mapy Lze je použít jako
procedurální (popsané matematicky) šachovnice, dlaždice, šum, skvrny, vlny, mramor, dřevo textury (rastrový obrázek) beton, cihly, tráva, tašky na střechu, dlažba... vlastní obrázek Lze je použít jako mapu rozptylu (barvy) mapu nerovností (hrbolů) mapu neprůhlednosti mapu odrazu Systémy CAD, Helena Novotná, jaro 2014
6
Prohlížeč materiálů výběr z připravených materiálů a jejich zatažení do výkresu materiály ve výkresu mohu upravovat duplikovat nepotřebné (nepoužívané) odstranit (čistit) vytvoření vlastního materiálu ve výkresu na základě připravených typů (doporučeno) obecný materiál Systémy CAD, Helena Novotná, jaro 2014
7
Prohlížeč materiálů materiály ve výkresu knihovna materiálů přesun
do výkresu knihovna materiálů nový materiál Systémy CAD, Helena Novotná, jaro 2014
8
Editor materiálů položky podle vybraného typu
barva procedurální mapa obrázek odrazivost průhlednost nerovnost (proc. mapa, obrázek) … Systémy CAD, Helena Novotná, jaro 2014
9
Editor textur připravené × vlastní obrázky ProgramFiles / CommonFiles / AutodeskShared / Materials / Textures úpravy obrázku (jas, invertovat) propojit transformace (např. vzor a nerovnosti) umístění a otočení velikost vzorku opakování vzorku (dlaždice × žádné) Systémy CAD, Helena Novotná, jaro 2014
10
Mapování materiálu upravení promítání materiálů na objekty podle jejich tvaru změna velikostí a orientace textur rovinné, kvádr, válcové, kulové !!nedrží!! – dokud to Autodesk nějak nespraví, tak je to naprosté šarlatánství. Systémy CAD, Helena Novotná, jaro 2014
11
Nastavení pohledu ViewCube, 3DORBIT KAMERA interaktivně myší
perspektiva ano/ne následně pojmenovat (Správce pohledů) KAMERA umístění kamery a cíle úpravy za uzly nebo ve vlastnostech pohled je ihned pojmenován (kamera1,...) cíl kamera Systémy CAD, Helena Novotná, jaro 2014
12
Možnosti pohledů obecné vlastnosti geometrické vlastnosti jméno
snímek hladin, způsob zobrazení geometrické vlastnosti poloha kamery a cíle (jen ve vlastnostech) ohnisková vzdálenost zorný úhel Systémy CAD, Helena Novotná, jaro 2014
13
Možnosti pohledů pohledové vlastnosti pozadí roviny odříznutí pohledu
Systémy CAD, Helena Novotná, jaro 2014
14
Světla – slunce a obloha
rovnoběžné světlo směr závisí na nastavené zeměpisné poloze, čase a datu intenzitu je možné měnit obloha speciální druh pozadí může vyzařovat „rozptýlené světlo“ lze zobrazit sluneční kotouč Systémy CAD, Helena Novotná, jaro 2014
15
Nasvícení sluncem – postup
Mám perspektivní a lépe pojmenovaný pohled na model Nastavit geografickou polohu zeměpisná délka, šířka × poloha v mapě umístění severu v modelu (je v ose y GSS) Zapnout Oslunění a Vrchní pozadí a osvětlení Nastavit datum a čas (= směr, barvu a intenzitu světla) Zapnout stíny Rendrovat (postupně zvyšovat kvalitu rendru) Systémy CAD, Helena Novotná, jaro 2014
16
Světla – umělé zdroje bodový zdroj (žárovka)
světlo z jednoho bodu kuželový zdroj (reflektor) světelný kužel (zdroj, cíl, úhel) lze nastavit jméno světla barvu světla a filtru intenzitu zdroje (hodnota x faktor intenzity) stíny (ano/ne, typ) tvar světla (koule, obdélník, kruh) hromadné změny Systémy CAD, Helena Novotná, jaro 2014
17
Render Co rendrovat? Kvalita výstupu
= Fotorelistické zobrazení scény – výsledkem je obrázek. Co rendrovat? pohled (do okna rendru nebo rovnou do souboru) vybranou oblast (v akt. výřezu) Kvalita výstupu připravené – nízká, střední,…prezentační možnost nastavení cíl okno × soubor velikost výstupu režimy stínů, nepřímé osvětlení Systémy CAD, Helena Novotná, jaro 2014
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.