Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Závady a opotřebení pneu
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Radek Hladný Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozuje národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV) .
2
- Kontrola hloubky dezénu pomocí TWI
Kontrola pneumatik : - Kontrola hloubky dezénu pomocí TWI ↑ ↑ ↑
3
Kontrola pneumatik : - kontrola hloubky dezénu pomocí hloubkoměru
↓ →→→→→→→→ Naměřeno více než 4 mm ↓ →→→→→→→→→→
4
Kontrola pneumatik : Hloubka dezénu pneumatiky musí být minimálně :
1 mm u vozidel kategorie L1 a L2 1,6 mm u všech ostatních vozidel na letní pneumatice nebo na zimní v letním období 4 mm na zimních pneumatikách v zimním období u vozidel do 3,5 tuny 6 mm na zimních pneumatikách v zimním období u vozidel nad 3,5 tuny
5
Kontrola pneumatik : Dále kontrolujeme : rovnoměrnost opotřebení
průrazy vybouleniny obnažené kordy poškození patek …a dle toho diagnostikujeme příčiny …
6
Kontrola pneumatik : - opotřebení krajních částí běhounu vlivem podhušťování
7
Kontrola pneumatik : - další poškození vlivem podhušťování
Poškození kordových nití uvnitř pláště Vznik vyboulenin na boku pláště
8
Kontrola pneumatik : - opotřebení střední částí běhounu vlivem přehušťování
9
Kontrola pneumatik : - vliv huštění na životnost pláště
10
Kontrola pneumatik : - nepravidelné opotřebení běhounu a zlámání kordů vlivem přetěžování
11
Kontrola pneumatik : - menší ploškovité (ne)pravidelné opotřebení běhounu, které může být způsobeno vadným tlumičem, nevyvážeností kola,popř. vůlemi v zavěšení kola
12
Kontrola pneumatik : - místní ploškovité opotřebení běhounu, které může být způsobeno trvalým přibržďováním kola vlivem ovality bubnu či házivosti kotouče. Blokováním kola může dojít až k prodření na kord
13
Kontrola pneumatik : - nepravidelné opotřebení lamel dezénu (jazýčkovité) od jedné strany pláště, které způsobuje velká sbíhavost či rozbíhavost, popř. nesouosost či nerovnoběžnost náprav
14
Kontrola pneumatik : - větší opotřebení běhounu od jedné strany pláště, které způsobuje velký nebo malý odklon kola, popř, velké odlehčení kyvadlové nápravy (starší NA Tatra)
15
Kontrola pneumatik : - průrazy běhounu vlivem přejetí překážky jako ostrý kámen, obrubník apod.)
Může se vlivem poškození kordu projevit také vyboulením boku pláště
16
Kontrola pneumatik : - poškození boku pláště u dvojmontáže vklíněným tělesem
17
Kontrola pneumatik : - mechanická poškození pláště
Bok poškozen vlivem prasklého a uvolněného listu pera Poškození běhounu vyčnívajícím šroubem →
18
Kontrola pneumatik : - další poškození běhounu
Použití v těžkém provozu Přetěžování vozidla
19
Kontrola pneumatik : - poškození patky pneumatiky
Vlivem násilné montáže Vlivem koroze ráfku
20
Kontrola pneumatik : - poškození duše
Přeložení větší duše v plášti Nadměrným množstvím klouzku Destrukce menší duše v plášti
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.