Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Propagace ve firmách Zlínského kraje
workshop úvodní seminář ing. Petra Kaňová
2
Plán workshopu úvodní seminář … 1 hod
úvod do problematiky - vymezení a vysvětlení základní forem a nástrojů propagace, zadání workshopu pro jednotlivé hodiny 6x workshop se zástupci konkrétních firem (á 1 hod) 3x v rámci běžné výuky předmětu RKA – u marketingových skupin 2.B3, 2.B4, 2.B5 3x v rámci běžné výuky jiných předmětů – u marketingových skupin 2.B3, 2.B4, 2.B5
3
potřeba propagace nutností pro prodej výrobků i služeb, pro trh B2B i B2C Před každým plánem propagace: cíle propagace cílové skupiny (1 i více) Hlavní požadavky na propagaci: nízké náklady, efektivnost, návratnost integrovanost Nutno myslet na: časovou propojenost, logičnost (ne nahodilost) možnost měření efektivity
4
Workshop - úkol Popis firmy a propagovaného produktu či služeb
Cíle propagace: zvýšení prodeje, tržeb, zisku (všeho nebo jen určité části) zvýšení povědomí, image (pozor - špatná měřitelnost) zvýšení počtu zákazníků (prvouživatelů, stálých klientů) Cílové skupiny: segmentace, targeting, positioning nutnost přesného popisu Stanovení propagačních nástrojů a jejich propojení V reálu ještě: Časový plán Rozpočet na propagaci Návrh na měření efektivity
5
Popis workshopu s reálnou firmou
Prezentace studenta – návrh propagačních nástrojů Představení firmy Propagace v reálném prostředí: zástupce firmy – prezentace reálného stavu konfrontace s prací studenta
6
Výstupy a přínosy workshopu
Pro studenta: poznání reálného stavu a přímá konfrontace teoretických představ s realitou v oblasti propagace obecná představa o obsahu dané problematiky a stručný přehled o uplatnění předmětu „Marketingová komunikace“ v praxi Pro zástupce firmy: náhled na image firmy z hlediska běžného člověka (zákazníka) konfrontace propagace v praxe s teorií, novými nápady a trendy
7
PROPAGACE Základní členění: reklama podpora prodeje přímý marketing
kreativní a velmi proměnlivá činnost Základní členění: reklama podpora prodeje přímý marketing public relation osobní prodej ostatní formy
8
REKLAMA = placená propagace pomocí médií Základní možnosti:
televize … spoty, sponzoring, teleshopping, product placement rádio … spoty, sponzoring, soutěže, komerční rozhovory internet … web, plošná reklama, sociální sítě, vyhledavače, ing tisk … inzerce, přílohy časopisy … inzerce, sampling venkovní reklama … billboardy, plachty, světelné tabule, výlohy, MHD, letáky ostatní … např. kino, polep aut, navigační systémy, maskoti
9
PODPORA PRODEJE časově omezená – zajišťuje krátkodobé zvýšení prodeje
většinou v místě prodeje zaměření na spotřebitele: reklamní předměty, vzorky, kupóny, věrnostní karty, prémie, ukázky, světelné a tištěné pobídky v místě prodeje, merchandisingové doplňky Prostředí obchodu – uspořádání, umístění, personál, hudba, … zaměření na distribuci: - podpora nákupu - mobilní podpora - programy loajality např.: rabaty, merchandise, sdružená reklama, množstevní sleva, sleva za reklamu, doprovodné služby, … pro obě skupiny: slevy – psychologické i vynucené soutěže - veletrhy a výstavy
10
PŘÍMÝ MARKETING direct mail … jméno i adresa klienta:
obchodní dopis katalog letáček, pozvánka, speciální nabídka dárek blahopřání (narozeniny, P.R.) neadresná distribuce … letáky do schránek v určité lokalitě telemarketing on-line marketing teleshopping kioskové nakupování
11
P.R. = Public relation corporate identity: event marketing lobování
= corporate design + corporate communication event marketing lobování publicita sponzoring
12
OSOBNÍ PRODEJ obchodní zástupci výcvik veškerého personálu
důležité propojení s ostatními částmi – především PR výcvik výcvik veškerého personálu kontaktního, obsluhujícího i např. prostřednictvím „misionářů“, „profesionálů“
13
Inovativní a trendové formy
guerilla marketing virální marketing mobilní marketing Word-of-Mouth, buzz marketing
14
Doporučená literatura
Jana Přikrylová, Hana Jahodová : Moderní marketingová komunikace Grada 2010 * k dispozici v IC – 15 ks
15
Termíny workshopů (pátek) – pro skupinu 2.B5 – h – učebna C501 – firma „KAMARo“ (pátek) – pro skupinu 2.B5 – h – učebna C501 – firma „4kolky Zlín, s.r.o.“ (pondělí) – pro skupinu 2.B4,5 – h – učebna č.253 – - firma „Zelené domy.“ (občanské sdružení – ekobydlení) … pro skupiny 2.B1,2,3,4,5 a 1.B1,2 – 15.40h učebna č.106 – „Residence Ambra, a.s.“ (wellness hotel ****, Luhačovice) …
16
Termíny workshopů … v jednání:
„Finclub“ (přírodní doplňky stravy) … „Fatra Napajedla“ nebo „NWT“
17
Děkuji za pozornost
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.