Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilDan Mašek
1
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p. o., Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0052Číslo sady 25 Číslo DUM 3.2_25_20 Předmět Písmo Tematický okruh Písmo v propagačním prostředku 2 Název materiálu Písmo Autor Zuzana Koděrová Datum tvorby 26. 3. 2014 Ročník ARR 1 Anotace Žáci jsou v prezentaci seznámeni s tvorbou propagačního textu jeho použitím v současné reklamě a propagaci. Metodický pokyn: prezentace, výklad s pracovním listem pro žáky cílová skupina žáků: 16 – 19 let Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Koděrová. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785. Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).“ ©c.zuk
2
Písmo ©c.zuk
3
Písmo v propaga č ním prost ř edku 2 ©c.zuk
4
• drobný propagační prostředek • s kontaktní funkcí • text omezen na pouze údaje • druhy písma maximálně dva • velikost písma úměrná druhu zvoleného písma 1. Vizitka firemní 2. Vizitka osobní Vizitka ©c.zuk Archiv autora Návrh tvoříme v barevné verzi Návrh tvoříme ale i v černobílé verzi (je levnější pro tisk) Archiv autora • Má význam první reakce zákazníka na jejím zpracování
5
©c.zuk Hlavičkový papír firmy • Obsahuje logo firmy • Barvu firmy (loga) • Součást CID firmy (= identita designu firmy) • Text pouze jako součást loga a účelu dokumentu • Tvořena vždy černobílá verze • (zachovány všechny prvky včetně písma i tvarů objektů) • Textové logo přeneseno i do lišty působí velmi vyrovnaně Archiv autora
6
©c.zuk Katalog, ceník • určeny firmám i jednotlivcům • obsahují většinou seznamy i fotografie zboží • nabídky služeb i konkrétní ceny • jsou nákladnější na výrobu • prezentují nejen značky firem, prodejny, obchody, markety, ale také cestovní kanceláře apod. • obal katalogů obsahuje název psaný výrazně kultivovaným písmem • barevně ladí s hlavními texty uvnitř katalogu • je graficky velmi dokonale působící svým vhodným tvarem, velikostí k rozměru katalogu i k celkovému pojetí obsahu katalogu • ostatní texty – běžné fonty = prezentace firmy Archiv autora Kvalitní katalog má originální pojetí
7
Archiv autora ©c.zuk • texty obsáhlejší, výrazné nápisy v titulku • barvy písma souvisí s obsahem článku, také tvar a proporce písmen • propaguje zboží, značku firmy, služby apod. velmi nápadný je hlavní titulek Rok 1959 Rok 2009 Propagační článek (reklama v tisku) Propagační článek (reklama v tisku) Archiv autora • náročnější na zpracování, placený podle druhu novin, časopisů, tiskového papíru apod. • velmi často používaný v tištěných propagačních prostředcích • dává prostor pro zajímavé zpracování, ale i ryze konzumní styl doby Archiv autora současnost Archiv autora současnost - 2014
8
©c.zuk Leták • Texty jsou podrobné s konkrétními údaji, srozumitelné široké veřejnosti. Text se podřizuje: • autorovi, • účelu, • ceně tisku, • době, ve které vzniká. • Formáty: A3, A4,5,6 – 8 Historický dobový leták 19. stol. Archiv autora
9
©c.zuk Banner • Zpracován na PC v návrhu, tisk pomocí moderní technologie. • Písmo souvisí s obsahem banneru, musí být čitelné na velké vzdálenosti, dobře umístěné v textu. • Bannery jsou různých velikostí, proto při tvorbě textu musí tvůrce myslet na kvalitu rozložení textu v ploše. • Různorodé styly písma. ©c.zuk Archiv autora
10
©c.zuk Světelná reklama • Výběr písma, barva, tvar se podřizují majiteli reklamy, prostoru a umístění. Archiv autora • Dodnes se některé světelné nápisy vyrábí ručně = ohýbání skleněných dutých trubic do tvaru písmen. • Jedná se zpravidla o nápisy názvů barů, stánků apod. – menší velikosti nápisů, než jaké mají velká obchodní centra.
11
©c.zuk Film 1. instruktážní 2. popisný 3. propagační • Je to intenzivní a velmi účinný propagační prostředek • Využívá scénář, propaguje nové zboží, služby, firmy, filmy, knihy, hudbu, ekologii, ekonomiku, umění, společenské události, politiku apod. (opakuje propagaci v placených intervalech) Reklama v televizi = televizní spot • V komerčních televizích může několikaminutový spot stát i desetitisíce korun. Spoty: • nejjednodušší je pouze ukázka prezentace – vizitky s hudbou
12
©c.zuk • Zajištěn moderátory a odborníky v rozhlase • prezentace firmy doplněná namluveným textem – je dražší i podle vysílacího času • propagační materiál doplněný videozáznamem činnosti firmy se zvukem a mluveným slovem – doprovází vždy výrazný barevný text • nejdražší = hraný spot s herci Propagační vysílání v rozhlase
13
©c.zuk www stránky – e-shop • Text se podřizuje autorovi, účelu i ceně stránek. • Texty výrazné, PC fonty, zpracované PC grafikou. • Vítězí přehlednost textů, čitelnost zvolených fontů a jejich rozmístění, barevnost, ovladatelnost a rychlost. Archiv autora ©c.zuk
14
další propagační texty: Etikety, obtisky, nálepky Připomínají značky zboží, firmy, jejich nabídku, otevření prodejny či vznik firmy nové apod. ©c.zuk Archiv autora
15
©c.zuk Pracovní list Vypracuj ručně návrh na barevnou etiketu • Formát A4, libovolná technika zpracování • Téma etikety – nápoje • Zboží – libovolné • Texty a druhy písma podle tvého výběru, nápaditosti • Využij svou fantazii a kreativitu
16
Použitá literatura [1] archiv autora, KODĚROVÁ, Zuzana. Fotografie: galerie ©c. zuk 2000-2014. Autorem fotografií, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Koděrová. Autor (Zuzana Koděrová) souhlasí s jejich zveřejněním na Metodickém portálu. ©c.zuk
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.