Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Připravena výhradně pro Českou televizi

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Připravena výhradně pro Českou televizi"— Transkript prezentace:

1 Připravena výhradně pro Českou televizi
Redesign loga ČT Závěrečná zpráva Připravena výhradně pro Českou televizi Únor 2012 Budějovická 1518/13b Prague 4, Czech republic Tel: , Fax:

2 Východiska výzkumu Předpokladem je, že běžný divák si se změnou loga České televize nebude zřejmě lámat příliš hlavu, na obsah vysílání to nebude mít vliv. Z pohledu diváka se tedy bude jednat spíše o kosmetickou změnu, u které bude z našeho pohledu důležité zejména následující: Nová loga, respektive kvazi loga, která byla vidět na televizní obrazovce, nesměla diváky mást – každý musel jednoznačně a na první pohled rozpoznat, o jaký televizní kanál se jedná. Nová loga by diváky neměla rušit (být rušivým elementem při sledování televize) a měla by být přirozenou součástí korporátní identity České televize. V neposlední řadě, nová loga by měla být v souladu s hodnotami a posláním veřejnoprávní televize.

3 Metodologie a design výzkumu
Kvantitativní výzkum Realizovaný CAPI dotazování (Praha, Plzeň, Brno, České Budějovice, Ostrava) Sběr dat probíhal ve dnech až Design N 300, průměrná délka dotazníku cca 10 minut Rekrutační kritéria Muži a ženy ve věku 15 – 65 let Reprezentativně podle pohlaví, věkové kategorie atd.

4 Závěry a doporučení

5 Nové logo České televize (teď jen ve smyslu ikona bez textu) nejčastěji připomíná program české televize nebo televizi (simplifikace přístroje). To jsou pozitivní zprávy, protože obě zmíněné nejčastější asociace jsou podle našeho názoru žádoucí. Korporátní logo (základní červeno-modrá verze v 3D provedení) bylo hodnoceno většinou respondentů pozitivně. Pokud jde o přímé srovnání současného loga a výše zmíněného loga na kritériích „které se více líbí“ a „které se více hodí k České televizi“, tak je to plichta – mezi hodnoceními nejsou signifikantní rozdíly. Pouze pokud jde o kritérium „které je modernější“, tak tam jasně vítězí logo z nově připravované design cesty. Při hodnocení všech verzí korporátních log se ukázalo, že diváci dávají přednost 3D provedení, dvoubarevnému červeno-modrému provedení a bílému nápisu Česká televize na černém pozadí. Preference byly ve všech třech případech jednoznačné. Závěry

6 Pokud jde o srovnání současné verze jednotlivých log konkrétních kanálů a navrhovaných verzí konkrétních kanálů, výsledky opět ukazují na velmi podobné hodnocení – respondentům se jednoduše řečeno líbí obojí. Pouze v případě ČT 4/Sport je to tak, že nové logo bylo hodnoceno lépe většinou respondentů. Závěry (2)

7 Vzhledem k výše uvedenému můžeme s čistým svědomím doporučit nově připravovaná loga uvést v život. Pokud se tak stane, většina diváků to přijme jako krok směrem k modernizaci České televize. Doporučení

8 Kvazi loga

9 Spontánní rozeznání daného ČT kanálu
Hodnocení kvazi log Základ: všichni respondenti (N=301) Q1 Který televizní kanál běží právě v televizi? Q2. Jak byste toto logo celkově hodnotil(a)? Spontánní rozeznání daného ČT kanálu 66 % 77 % 41 % A B C

10 Základní korporátní logo

11 Hodnocení Spontánní asociace: logo ČT/ČT 1/ČT 2 32 %
Základ: všichni respondenti (N=301) Q3. Co Vás napadne nebo co se Vám vybaví, když vidíte tento obrázek? Q4. Jak byste toto logo celkově hodnotil(a)? Spontánní asociace: logo ČT/ČT 1/ČT 2 32 % Televize, obrys televize, obrazovka 24 % národní barvy 20 % Žádný signifikantní rozdíl mezi pohlavím, věkovými kategoriemi, hlavní TV stanicí

12 Hodnocení (pouze diváci ČT)
Základ: diváci České televize (N=119) Q3. Co Vás napadne nebo co se Vám vybaví, když vidíte tento obrázek? Q4. Jak byste toto logo celkově hodnotil(a)? Spontánní asociace: logo ČT/ČT 1/ČT 2 29 % národní barvy 23 % Televize, obrys televize, obrazovka 22 % Žádný signifikantní rozdíl mezi pohlavím, věkovými kategoriemi, hlavní TV stanicí

13 Nové logo vs. současné logo ČT
Základ: všichni respondenti (N=301) Q5. Které z těchto log se Vám líbí více? Q6. A které z těchto dvou log se hodí více k České televizi? Q7. A které z těchto log prezentuje soudobý design a současné trendy? ČT>NOVA NOVA>ČT 30-45let>46-65let 46-65let> 30-45let <> signifikantní rozdíl mezi pohlavím, věkovými kategoriemi, hlavní TV stanicí na 90% hladině

14 Nové logo vs. současné logo ČT (diváci ČT)
Základ: diváci České televize (N=119) Q5. Které z těchto log se Vám líbí více? Q6. A které z těchto dvou log se hodí více k České televizi? Q7. A které z těchto log prezentuje soudobý design a současné trendy?

15 Varianty korporátních log

16 Spontánní asociace s korporátními logy
Základ: všichni respondenti (N=301) Q8. Co Vás napadne nebo co se Vám vybaví, když vidíte tyto loga České televize ve spojení s Českou televizí? Q15. Je na jakémkoliv z ukázaných log nebo jejich částí cokoliv, co není v souladu s tím, jak vy osobně vnímáte Českou televizi? Spontánní asociace inovace, modernizace, změna 21 % vystihuje ČT, hodí se k ČT 19 % negativní komentář ke grafickému zpracování 13 % pozitivní komentář ke grafickému zpracování 11 % barvy negativní: tmavý podklad 10 % nevystihuje ČT, nehodí se k ČT 8 % Je něco, co není v souladu? je vše souladu 38 % barvy: černý podklad 13 % barvy: červená 6 % barvy: kombinace černá-červená 5 % znak: neznatelná písmena ČT (chybí háček) 4 % znak: tvar, obecně není v souladu barvy, barevné provedení (obecně)

17 Hodnocení Základ: všichni respondenti (N=301) Q9. Jak byste tyto loga hodnotil(a) jako celek? Q10. Které z těchto log Vás ovlivnilo nejvíce ve vašem hodnocení? Ovlivnilo hodnocení: 17 % 61 % 6 % 9 % 8 % 16 % 40 % 5 % 25 % 15 %

18 Hodnocení (diváci ČT) 16 % 21 % 37 % 57 % 7 % 5 % 35 % 5 % 11 % 7 %
Základ: diváci České televize (N=119) Q9. Jak byste tyto loga hodnotil(a) jako celek? Q10. Které z těchto log Vás ovlivnilo nejvíce ve vašem hodnocení? Ovlivnilo hodnocení: 21 % 57 % 7 % 5 % 11 % 16 % 37 % 5 % 35 % 7 %

19 Typ písma Základ: všichni respondenti (N=301)
Q11. Jak byste ohodnotil(a) nový typ písma, kterým je napsaný text „Česká televize“?

20 Hodnocení typu grafiky
Základ: všichni respondenti (N=301) Q12. Které provedení se Vám líbí více? Q13. A která barevná kombinace se Vám líbí více? Q14. Které se Vám líbí více?

21 Typ písma Česká televize uvede na podzim závěrečnou čtvrtou sérii Zdivočelé země, seriálu, který v pětačtyřiceti dílech mapuje pětačtyřicet let naší moderní historie. Při této příležitosti chce vzdát i hold autorům. Především Jiřímu Stránskému, na základě jehož knih Zdivočelá země a Aukce seriál vznikl a Hynkovi Bočanovi, který je spoluautorem scénáře a jeho režisérem. Během letošního roku proto ČT odvysílá všechny čtyři řady oblíbeného seriálu.

22 Hodnocení Základ: všichni respondenti (N=301)
Q27. Jak se Vám tento typ písma líbí? Q28. A řekl(a) byste, že se tento typ písma hodí k České televizi?


Stáhnout ppt "Připravena výhradně pro Českou televizi"

Podobné prezentace


Reklamy Google