Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Elektronické systémy vozidla Škoda Superb II
Jan Krojidlo DG3
2
Obsah prezentace Představení vozidla Škoda Superb 2. generace
Přehled řídicích jednotek ve vozidle Elektronické systémy vozidla Řídící jednotka palubní sítě (BCM) Asistenční parkovací systémy (PDC, PLA) Systém inteligentních předních světlometů (AFS) Systém KESSY Radionavigační systém Columbus Uspořádání a funkce datových sběrnic Diagnostika datových sběrnic Vybavení Poruchy
3
Přehled řídicích jednotek ve vozidle
4
Přehled řídicích jednotek
1- řídící jednotka motoru 2- řídící jednotka automatické převodovky 3- řídící jednotka senzoriky volici páky automatické převodovky 4- řídící jednotka servořízení 5- řídící jednotka ABS/ESP 6- řídící jednotka airbagu 7- řídící jednotka náhonu na všechna kola (Haldex) 8- řídící jednotka parkovacího asistentu (PLA)/ pomoci při parkováni (PDC) 9- řídicí jednotka bi-xenonových natáčecích světlometů 10- výkonové jednotky bi-xenonových světlometů (pravá/levá) 11- řídící jednotka panelu přístrojů 12- řídící jednotka paměťové sedačky 13- řídící jednotka dveří řidiče 14- řídící jednotka dveří spolujezdce 15- řídící jednotka tažného zařízení 16- řídící jednotka palubní sítě (BCM) 17- řídící jednotka Climatronic/Climatic 18- řídicí jednotka elektroniky sloupku řízení 19- řídící jednotka radia radionavigačního systému řídící jednotka pro externí multimediální zařízení 20- řídící jednotka obsluhy mobilního telefonu 22- TV přijímač 23- zesilovač (sound systém) 24- řídicí jednotka nezávislého topení 25- řídicí jednotka levých zadních dveří 26- řídicí jednotka pravých zadních dveří 27- světelný a dešťový senzor 28- řídicí jednotka předních stěračů 29- zálohová siréna alarmu 30- snímač hlídání vnitřního prostoru a snímač náklonu vozidla 31- tlačítka multifunkčního volantu vpravo/vlevo 32- gateway 33- multifunkční volant
5
Řídící jednotka palubní sítě (BCM)
Funkce centrální řídící jednotky + řídící jednotky komfortní elektriky Datové sběrnice: CAN-Bus komfort Lin-Bus polovodičovými výstupy ovládá vnitřní a vnější osvětlení vozu Výhody: Vypínání a zapínání jednotlivých žárovek Regulace pomocí PWM napětí na žárovce Diagnostika žárovky a vedení Ovládání dalších komfortních funkcí vozidla
6
Řídící jednotka palubní sítě (BCM)
7
Asistenční parkovací systémy
Pomoc při parkování PDC Parkovací asistent PLA
8
Pomoc při parkování (PDC)
základní varianta asistenčních parkovacích systémů Složení systému: řídící jednotka pomoci při parkování PDC 4 případně 8 ultrazvukových čidel 1 případně 2 reproduktory (tlačítko aktivace či deaktivace systému PDC)
9
(PDC) Akustická signalizace
Zvukové impulsy Začátek = cca 160 cm Konec = cm
10
(PDC) Vizuální signalizace (OPS)
Originální Autorádio / Radionavigační systém Optický parkovací systém (OPS)
11
Parkovací asistent (PLA)
Napomáhá zaparkovat do podélné parkovací mezery mezi vozidla Strana řidiče / spolujezdce Složení systému: Všechny komponenty systému PDC 2 x ultrazvukové boční senzory tlačítko aktivace funkce PLA řídící jednotku PDC rozšířenou o funkci PLA Využívá signály ze systému ESP
12
Funkce systému (PLA) Aktivace parkovacího asistenta PLA
Rychlost maximálně 30 km/h Vzdálenost od zaparkovaných vozidel 0,5 – 1,5m
13
Funkce systému (PLA) Průběh parkovacího manévru
A, Vyhledání místa bočním senzorem B, Nalezení odpovídajícího parkovacího místa Zastavení vozidla 1s bezpečnostní pauza C, Automatické zaparkování Zařazení zpětného převodového stupně pouze brzdový, plynový, (spojkový) pedál
14
Funkce systému (PLA) Ukončení parkovacího manévru Signalizováno:
zobrazením nápisu na informačním displeji Akustickou signalizací
15
Systém inteligentních předních světlometů (AFS)
Bi-Xenonové světlomety Jednotky SLAVE Jednotka MASTER Mlhovky s integrovanou funkcí „Corner Light“ Řídicí jednotka palubní sítě BCM Připojení na datové sběrnice CAN - přes GATEWAY senzory pro zjišťování podélného náklonu vozu světelný senzor
16
Systém inteligentních předních světlometů (AFS) Natáčecí a naklápěcí jednotka ze světlometu AFS
17
Prediktivní dynamická regulace sklonu (AFS) světlometů
Řídící jednotka Krokové motorky CAN-Bus Xenonové tlumené světlo Nápravový sensor Nápravový sensor Vstupní informace: - přední a zadní senzor + - Informace CAN-Bus (ESP, ABS)
18
Prediktivní dynamická regulace sklonu (AFS) světlometů
19
Světelné módy (AFS) Aktivace jednotlivých světelných módů v závislosti na rychlosti vozidla C - meziměstský mód C1 - meziměstský mód s funkcí do deště V - městský mód E2, E1, E - dálniční módy
20
Světelné módy (AFS) Městský mód Meziměstský mód Dálniční mód
Corner Light
21
Keyless Entry Start and exit SYstem (KESSY)
Odemykání, uzamykání vozidla bez klíče Bezklíčové startování vozidla
22
Keyless Entry Start and exit System (KESSY)
Části systému: startovací tlačítko řídici jednotka systému KESSY kapacitní senzory v klikách předních dveří Zároveň vnější antény vnitřní antény systému KESSY mikrospínač víka zavazadlového prostoru vnější anténa systému KESSY
23
Radionavigační systém Columbus
Základní technické údaje: výstupní výkon 4x20W 6,5˝ barevný, dotykový 16:9 displej s rozlišením 800 x 480 Integrovaný 40 GB Hard Disk Slot na SD kartu Integrovaná CD/DVD mechanika 3D zobrazení mapy RDS – TMC přijímač Možnost rozšíření o bluetooth handsfree, zesilovač, TV-Tuner
24
Radionavigační systém Columbus
1. režim Rádia: vlnový rozsah AM, FM + RDS + TP 2 tunery pro lepší kvalitu příjmu v rozsahu FM 2. režim Navigace: doporučení jízdních pruhů možnost výběru ze 3 navržených tras pro výběr cíle z bodů zájmu (POI body) 3. režim Mapa: možnost zkopírování navigačních dat z DVD na integrovaný HDD zobrazování mapy ve 3 základních módech (2D, 3D, Topografický) možnost zobrazování informací o POI a dopravních zprávách dotykem na ikonu v mapě
25
Radionavigační systém Columbus
4. režim Média: přehrávání disků formátu CD-Audio, WMA, DVD přehrávání audio záznamu z SD karet při stojícím vozidle možnost přehrávání disků formátu DVD-Video možnost připojení hybridního TV přijímače prostřednictvím MDI Boxu připojení zařízení jako MP3 přehrávač, Flash, iPod, apod. 5. režim Telefon: možnost ovládání telefonu přes dotykový displej radionavigačního přístroje zobrazení telefonního seznamu, seznamu volání, seznamu přijatých a nepřijatých hovorů 6. režim Doprava: zobrazení dopravních hlášení TMC přehledný seznam zpráv, případně detailní informace 7. režim Nastavení: možnost individuálního nastavení dle požadavků uživatele Například: nastavení hlasitosti nebo prostorového rozložení zvuku ve vozidle
26
Uspořádání a funkce datových sběrnic
CAN vyvinuto firmou Bosh pro automobilový průmysl, rozšířeno i do dalších oblastí např. zabezpečovací a informační systémy Přenos informací mezi komunikačními moduly Hvězdicovité uspořádání: jen částečný výpadek při závadě v síti zachování plné funkčnosti i při sníženém počtu účastníků snížení možnosti výpadku komunikace
27
Uspořádání a funkce datových sběrnic
dvouvodičová sběrnice Zkroucený pár vodičů H a L, průřez 0,35 mm2 informace je nesena rozdílem napětí logická 1 (recesivní) H = L = 2,5 V (H-L = 0) logická 0 (dominantní) H > 3,5 V, L < 1,5 V (H-L > 2 V) u Can komfortu i jiná napětí v některých případech možný nouzový provoz po jednom vodiči
28
Uspořádání datových sběrnic
29
Uspořádání a funkce datových sběrnic
Segment pohonu a bezpečnosti až 500 kBit/s řídící jednotky ovládající hnací ústrojí řídící jednotky zabezpečující bezpečnost posádky datová sběrnice ukončena odpory cca 60 až 2000 Ω zabraňují rušení na sběrnici
30
Uspořádání a funkce datových sběrnic
Segment komfortu rychlost 100 kBit/s propojení jednotek zabezpečujících komfortní funkce vozidla paměťové sedačky, nezávislé topení, klimatizace není propojení vodičů přes odpory => vodiče se neovlivňují = nouzový provoz po jednom vodiči
31
Diagnostika datových sběrnic - vybavení
Sériová diagnostika Komunikace s řídící jednotkou ve vozidle čtení paměti závad ŘJ omezeno schopnostmi ŘJ Např. diagnostický interface HEX-CAN firmy Ross-Tech Paralelní diagnostika měřením odporů (ohmmetr) měřením průběhů napětí (osciloskop)
32
Diagnostika datových sběrnic - poruchy
možné poruchy přerušení vedení (L, H) vzájemný zkrat vedení (L, H) zkrat vedení (L, H) na kostru či napájení k poruchám může dojít ve vedení či v připojené ŘJ trvale či pouze při vysílání defektní ŘJ
33
Diagnostika datových sběrnic - poruchy
1. Přerušené vedení přerušení datového vedení Can Low Jednodrátový režim
34
Diagnostika datových sběrnic - poruchy
2. Vzájemný zkrat vedení H a L Zprávy vysílány na obou vedeních
35
Diagnostika datových sběrnic - poruchy
3. Zkrat vedení na kladný pól akumulátoru Can High zkratované na plus pól
36
Diagnostika datových sběrnic - poruchy
4. Zkrat vedení na záporný pól akumulátoru Can Low zkratované na kostru
37
Diagnostika datových sběrnic - poruchy
5. Vadná řídící jednotka odpojit všechny ŘJ (nebo postupně odpojovat) sledovat stav sběrnice případně postupně připojovat ŘJ a sledovat změny běžnými prostředky neopravitelné
38
DĚKUJI VÁM ZA POZORNOST
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.