Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ"— Transkript prezentace:

1 UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ
PUBLIC RELATIONS 1 … aneb Jak dobrou interní komunikací získat dobré spojence OLGA JURÁŠKOVÁ UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ

2 Interní komunikace Komunikace mezi: Majiteli a managementem,
Public relations 1 Interní komunikace Komunikace mezi: Majiteli a managementem, managementem a zaměstnanci, mezi zaměstnanci navzájem. dobrá komunikace pochopení sounáležitost vyšší výkon ocenění UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ZLÍN

3 Interní komunikace Osobní x neosobní komunikace
Public relations 1 Interní komunikace Osobní x neosobní komunikace Formální x neformální komunikace Osobní komunikace: rozhovor s ředitelem / setkání managementu se zaměstnanci týmové briefingy porady systémy ocenění (pochvaly, motivace) UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ZLÍN

4 Interní komunikace Neosobní komunikace e-mail intranet
Public relations 1 Interní komunikace Neosobní komunikace intranet firemní noviny, časopis další tištěné materiály (kodexy, pravidla, pokyny …) průzkumy, dotazníky, schránky nástěnky UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ZLÍN

5 Nástroje komunikace Firemní zpravodaj (časopis) + informace
Public relations 1 Nástroje komunikace Firemní zpravodaj (časopis) + informace + posílení sounáležitosti - vyšší náklady Nástěnky + flexibilita + dostupnost + zájem - nutnost aktualizace UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ZLÍN

6 Nástroje komunikace Korespondence + „osobní“ přístup + budování image
Public relations 1 Nástroje komunikace Korespondence + „osobní“ přístup + budování image Porady + osobní kontakt + diskuse + zpětná vazba - nutnost dobré přípravy UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ZLÍN

7 Nástroje komunikace Uvítací „balíček“ + informace pro nové zaměstnance
Public relations 1 Nástroje komunikace Uvítací „balíček“ + informace pro nové zaměstnance + překonání počátečních „šumů“ + budování image Osobní komunikace managementu + osobní kontakt + možnost „vyříkat si věci“ + metoda „otevřených dveří“ - časová náročnost - formální přístup UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ZLÍN

8 Nástroje komunikace Intranet + flexibilita
Public relations 1 Nástroje komunikace Intranet + flexibilita + „poradce“ (návody, směrnice) + zpětná vazba - dostupnost UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ZLÍN

9 Firemní zpravodaj Účinný nástroj firemní komunikace
Public relations 1 Firemní zpravodaj Účinný nástroj firemní komunikace Nositel firemní kultury Podporuje sounáležitost zaměstnanců s firmou Umožňuje aktivní zapojení zaměstnanců Oceňuje nejlepší zaměstnance Ovlivňuje širší sociální okolí Motivuje zaměstnance Buduje image firmy UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ZLÍN

10 Firemní zpravodaj Informace managementu Praktická sdělení
Public relations 1 Firemní zpravodaj Informace managementu Praktická sdělení Úspěchy firmy, růst firmy Odborné informace z oboru, trendy Představení nových kolegů Informace o zaměstnaneckých výhodách Pochvalné dopisy zákazníků Narozeniny, významné události Ocenění nejlepších zaměstnanců, týmů Pozvánky na firemní akce Zábava, humor, „odlehčení“ UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ZLÍN

11 Zlatý středník Soutěž o nejlepší firemní časopis Kritéria hodnocení:
Public relations 1 Zlatý středník Soutěž o nejlepší firemní časopis Kritéria hodnocení: celkový dojem informační obsah zajímavost pro čtenáře vhodnost pro danou cílovou skupinu jednotný grafický styl účelnost a přehlednost kreativita obrazová výbava úroveň fotografií, ilustrací zdroj: UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ZLÍN

12 Proč to všechno? Zaměstnanci jsou prvními firemními zákazníky.
Public relations 1 Proč to všechno? Zaměstnanci jsou prvními firemními zákazníky. Sebelepší externí komunikace nebude efektivní bez dobré interní komunikace. Budování image nejen u zaměstnanců, ale také v jejich širší sociální skupině. Dobří, loajální a zainteresovaní zaměstnanci jsou nejvyšší hodnotou firmy. UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ZLÍN


Stáhnout ppt "UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ"

Podobné prezentace


Reklamy Google