Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Ucelené řešení pro řízení lidských zdrojů, ekonomiky a logistiky
2
Řešení oblasti lidských zdrojů v aplikacích HR Vema
Prezentace
3
Obsah prezentace O společnosti Vema Aplikační architektura
Personalistika Práce a mzdy Vzdělávání Systemizace Cestovní příkazy Portál Systémové vlastnosti aplikací E-learningové kurzy Nabídka služeb
4
Vema, a. s. Vize společnosti:
společnost Vema je dodavatelem ucelených řešení v oblasti informačních systémů pro řízení lidských zdrojů, ekonomiky a logistiky ve státních i privátních organizacích v ČR a SR.
5
Základní údaje o společnosti
od r vývoj aplikací oblasti HR sídlo v Brně, pobočky v Praze a Olomouci, Českých Budějovicích VEMA Bratislava s. r. o. na Slovensku 3 900 uživatelů aplikací z oblasti HR 117 pracovníků 30 obchodních partnerů (prodejní, implementační, konzultační)
6
Reference – významné dodávky
Ministerstvo financí včetně všech Finančních ředitelství Všeobecná zdravotní pojišťovna ČR Hasičské záchranné sbory ČR Československá obchodní banka, a. s. Group 4 Falck, a. s. Úřad pro zastupování státu ve věcech majetkových
7
Aplikační architektura HR Vema
Portál Excelent Kmenová data Personalistika Systemizace Práce a mzdy Vzdělávání Cestovní příkazy LDAP, … ELDP, Nem. poj Účetnictví, … Banka, Pojišťovna ...
8
Provozní vlastnosti aplikace z oblasti lidských zdrojů
lze provozovat samostatně nebo ve společné databázi společné údaje jsou sdílené a zadávají se jen jednou samostatné databáze lze automatizovaně sehrávat nebo synchronizovat přístup k aplikacím je možný z aplikačního tenkého klienta z intranetu v rámci HR portálu
9
Integrace přístupů, oprávnění
každý uživatel vidí svůj vstupní panel do systému – nezávislý na aplikacích každý uživatel má definovaná svá práva: sestavy, formuláře, funkce, dokumenty položky ve formulářích (vidí, může měnit) vybranou část organizace – podle organizační struktury každý přístup a modifikace jsou registrované
10
Vazby HR Vema na okolí snadná integrace do informačního systému uživatele i automatizované vazby na veřejné systémy vazby na vnitřní systémy synchronizace adresářových služeb (LDAP) – adresář zaměstnanců a organizační struktury organizace vazba na účetnictví začlenění do intranetu organizace vazba na veřejné systémy portál veřejné správy (ELDP, nemocenské pojištění) rozhraní na zdravotní pojišťovny, banky, penzijní fondy
11
Personalistika Evidence základních osobních údajů
Správa účtů, spojení, mailů, adres Správa personálních a pracovněprávních dokumentů Lékařské prohlídky, periodické zkoušky Hodnocení zaměstnanců Personální přehledy a rozbory
12
Evidence základních osobních údajů
osobní údaje zaměstnance jsou dostupné v jeho kartě všechny informace lze prohlížet i zadávat za více lidí základní osobní údaje zahrnují: identifikační údaje, děti, partner průběh zaměstnání, vzdělání průkazy, zdravotní stav, dojíždění a údaje definované uživatelem
13
Evidence personálních údajů
Integrovaný formulář obsahuje základní personální údaje o všech zavedených zaměstnancích
14
Informace o předchozím zaměstnání
Předchozí zaměstnání Informace o předchozím zaměstnání
15
Průběh vzdělání zaměstnance
Informace o dosaženém vzdělání zaměstnance a závěrečných zkouškách
16
Evidence průkazů zaměstnance
Možnost evidence údajů o průkazech s určením druhu, délky platnosti, evidenčního čísla, a kým byl průkaz vydán.
17
Správa účtů, spojení mailů a adres
u každého zaměstnance lze udržovat libovolný počet a druh spojení. Např.: telefon, mobil , webová stránka účet do systému druh spojení lze konfigurovat určit masku pro automatické vytvoření hlídat jednoznačnost a řešit kolize (např. automatické přidělování adres)
18
Kontaktní adresy zaměstnance
Seznam adres zaměstnance s určením účelu
19
Kontaktní spojení zaměstnance
Informace o různých typech spojení na zaměstnance
20
Správa personálních a PPV dokumentů
automatická tvorba dokumentů na základě vzorů – šablony v MS Word automatické číslování a evidence dokumentů generované dokumenty lze upravovat hromadné generování pro zadanou skupinu zaměstnanců (např. organizační opatření)
21
Čítač čísel dokumentů Definice čítače pro automatické číslování
personálních dokumentů
22
Číselník vzorů dokumentů
Evidence šablon personálních dokumentů
23
Vzor personálního dokumentu
Dokument ve formátu MS Word, který je v oblasti slučovacích polí propojen se zdrojovou databází
24
Způsob evidence dokumentů
Seznam vytvořených personálních dokumentů zaměstnance Poklepáním myší na položku, dojde k zobrazení dokumentu
25
Pracovní smlouva zaměstnance
Personální dokument Pracovní smlouva zaměstnance
26
Lékařské prohlídky, periodické zkoušky
evidence vykonání lékařských prohlídek a periodických zkoušek kontrola platnosti, automatické upozornění na vypršení termínu plánování termínů zkoušek a prohlídek evidence dosažených znalostí a certifikátů
27
Evidence lékařských prohlídek
Údaje o lékařských prohlídkách zaměstnanců a jejich výsledcích
28
Evidence odborných zkoušek
Informace o odborných zkouškách zaměstnance
29
Evidence dosažených znalostí
Informace o znalostech zaměstnance s rozlišením druhu a dosaženého stupně znalosti
30
Hodnocení zaměstnanců
možnost definice hodnotící akce: stanovení kritérií a hodnotící škály definice skupin hodnocených pracovníků organizační podpora akcí evidence výsledků a jejich automatické vyhodnocení prezentace výsledků hodnocení
31
Soubor obsahuje škály pro hodnocení v organizaci
Škály hodnocení Soubor obsahuje škály pro hodnocení v organizaci
32
Kritéria hodnocení Seznam kritérií, které jsou předmětem hodnocení
zaměstnanců
33
Definice skupin účastníků hodnocení
Skupiny hodnocených Definice skupin účastníků hodnocení
34
Seznam hodnotících akcí
Hodnotící akce Seznam hodnotících akcí
35
Výsledek hodnocení zaměstnance
Vyhodnocení Výsledek hodnocení zaměstnance
36
Personální přehledy a výstupy
personální přehled je analytická tabulka: obsahuje vybrané personální ukazatele záznamy jsou po měsíci může obsahovat uživatelské ukazatele standardní sestavy umožňují výstup všech personálních údajů: v zadaném třídění a součtování pro zaměstnance splňující zadanou podmínku dynamické dokumenty vytváří HTML výstupy nebo tabulky v MS Excel
37
Personální přehled Pro všechny zaměstnance se vytváří pro každý měsíc jeden záznam, který obsahuje aktuální personální a osobní údaje
38
Standardní sestavy
39
Příklad standardní sestavy
40
Dynamický dokument
41
Práce a mzdy vhodné pro všechny typy organizací zákon mzdě
zákon o platu služební poměr komplexní výpočet a zpracování mezd více souběžných pracovněprávních vztahů zpětné přepočty do hloubky 12 měsíců uživatelské nastavení parametrů zpracování mezd platná legislativa v časové řadě
42
Práce a mzdy … Zavedení nového zaměstnance Měsíční zpracování
Sestavy a výsledky Vazba na okolí Nastavení systému
43
Zavedení nového zaměstnance
zaváděcí formulář kontroluje úplnost zadání údaje zavedené v personalistice jsou k dispozici ve mzdách zavádět lze do minulosti (automatický přepočet za více minulých měsíců) i budoucnosti k existujícímu zaměstnanci (osobní číslo) se mohou zavést další pracovněprávní vztahy
44
Zavedení nového zaměstnance
Zadání všech dostupných informací o novém zaměstnanci, které jsou důležité pro správný a přesný výpočet měsíční mzdy/platu
45
Informace o zaměstnanci
Zadání zdravotní pojišťovny, u které je zaměstnanec pojištěn
46
Zadání informací o začátku a ukončení pracovně právního vztahu
Informace o PPV Zadání informací o začátku a ukončení pracovně právního vztahu
47
Zadání informací o pracovně právním vztahu s časovou evidencí
Charakteristiky PPV Zadání informací o pracovně právním vztahu s časovou evidencí
48
Zadání trvalých informací s vazbou na odměňování s časovou evidencí
Způsob odměňování Zadání trvalých informací s vazbou na odměňování s časovou evidencí
49
Daňové charakteristiky
Zadání informací, které se opírají o „Prohlášení ke zdanění příjmů fyzických osob…“
50
Trvalé složky odměn za práci
Způsob zadání trvalých složek mzdy/platu (příplatky), které se vyplácejí zcela automaticky
51
Dosažená odborná praxe
Poklepáním myší na tlačítko aplikační funkce, dojde k přepnutí do okna Stanovení odborné praxe Zadání vstupní informace o délce odborné praxe
52
Stanovení odborné praxe
Kalkulačka pro automatické vyhodnocení odborné praxe
53
Měsíční zpracování zadávají se jen měsíční změny
měsíční změny lze nahrát z předzpracování mezd (např. docházkový systém) obraz měsíce je dostupný během pořizování, kontroluje se kolize intervalů (např. dovolená, nemoc) kdykoliv, i během zadávání, je možný výpočet mezd (1000 osobních čísel trvá cca 30 vteřin) vybraného zaměstnance všech zaměstnanců všech dosud nespočítaných zaměstnanců chyby zjištěné během výpočtu jsou součástí údajů o zaměstnanci s odkazem na formulář, kde je potřeba provést opravu
54
Odpracovaná doba Zadání ve zpracovávaném měsíci: práce přesčas,
mimořádné odměny
55
Pracovní neschopnost Zadání neodpracované doby, za kterou náleží dávky
nemocenského pojištění
56
Ostatní neodpracovaná doba
Způsob zadání neodpracované doby, za kterou náleží náhrada mzdy/platu nebo neplacené volno
57
Přehled o stavu jednotlivých dnů v měsíci se zohledněním rozvrhu
Obraz měsíce Přehled o stavu jednotlivých dnů v měsíci se zohledněním rozvrhu
58
zaměstnance během pořizování
Výsledky výpočtu Okamžité zobrazení výsledku výpočtu mzdy/platu zaměstnance během pořizování
59
Sestavy a výsledky standardní sestavy pokrývají
všechny legislativně závazné výstupy podklady pro kontroly analýzy, rozbory a prezentaci výsledků všechny výsledky jsou k dispozici ve formě výsledkových souborů, které lze exportovat do MS Excel, jiných databází vytvářet uživatelské sestavy, nebo dynamické HTML stránky
60
Standardní sestavy
61
Standardní sestavy …
62
Výstupní soubory Výstupní soubory jsou podkladem pro tisk sestav
nebo výstupů do ostatních systémů
63
Tisk standardních tiskopisů
Pokrývají základní oblast výstupů důležitou pro zpracování mezd
64
Dynamický dokument Kliknutím se dostáváme na detail útvaru
Kliknutím se dostaneme na konkrétního zaměstnance
65
Vazba na okolí podklady pro účetnictví, rozbory
státní a rezortní statistické výkazy podklady pro kontrolní orgány: VZP, OSSZ, FÚ, ÚDZ banky, spořitelna, pošta, penzijní fondy, výstup do účetnictví (Vema, SAP, Insyko, Eso, Ginis, Gordic) stravovací a docházkové systémy disketa pro VZP generování složenek typu B statistické šetření o mzdách Trexima informační systém o platech ISP podání na portál veřejné správy - ELDP
66
Nastavení systému všechny parametry pro výpočet mezd jsou součástí nastavení většina nastavení je udržovaná v časových řadách prostřednictvím tabulek a číselníků se popisuje organizace (např. organizační struktura) Nastavují parametry vyplývající z interních předpisů organizace a kolektivních dohod
67
Tabulka platových postupů
pro uplatnění automatických platových postupů v souvislosti se Zákonem o platu
68
Definice kalendářů Definuje způsob rozvržení pracovní doby
69
Druhy pracovněprávních vztahů
Definice parametrů výpočtu pro různé druhy PPV
70
Vzdělávání klasifikace všech vzdělávacích akcí, které zaměstnanci absolvují stanovení podmínek pro účast na vzdělávacích akcích plánování a sledování finančních prostředků na vzdělávání v organizaci vytvoření plánu vzdělávání úředníka – realizace zákona 312/2002 Sb. zabezpečení realizace vzdělávací politiky organizace
71
Funkce aplikace Vzdělávání
Evidenční Kontrolní Plánovací Organizační
72
Evidenční funkce ve VZD
katalog vzdělávacích akcí vzdělávací akce evidence časového průběhu akce evidence lektorů evidence účastníků evidence nákladů integrace údajů s PAM, PER a STM
73
Katalog vzdělávacích akcí
Přehled všech typů akcí
74
Podrobný časový přehled akce – rozvrh akce
Vzdělávací akce Podrobný časový přehled akce – rozvrh akce
75
Evidence lektorů Přehled přednášejících lektorů – mohou být vlastní zaměstnanci i cizí osoby
76
Detaily o účasti na akci všech zaměstnanců
Evidence účastníků Detaily o účasti na akci všech zaměstnanců
77
Plán vzdělávání umožňuje vytvoření a sledování plánu vzdělávání zaměstnance eviduje požadavky na vzdělávání eviduje již splněné požadavky na vzdělávání porovná a vyhodnotí požadavky se skutečností
78
Osobní číslo s podrobným popisem plánu vzdělávání
Plán vzdělávání Osobní číslo s podrobným popisem plánu vzdělávání
79
Kontrolní funkce ve VZD
přehled o vzdělávání jednotlivých zaměstnanců sestavy Vzdělávací listy zaměstnanců Přehled lektorské činnosti zaměstnanců Vzdělávání managementu Karty interních lektorů
80
Vzdělávací listy zaměstnanců
Rekapitulace a přehled o absolvovaných kurzech
81
Plánovací funkce ve VZD
výběr vhodných účastníků plánování vzdělávacích akcí časový průběh akce účastníci vzdělávací akce lektoři na vzdělávací akci ubytování stravování doprava
82
Systemizace definice organizační struktury
tvorba a obsazení systemizovaných míst zobrazení organizačních schémat modelování organizačních změn vazba na ostatní aplikace Vema
83
Organizační struktura
vývoj organizační struktury v čase vazba nadřízenost/podřízenost mezi organizačními jednotkami v čase vícejazyčný popis útvarů pohled na organizační strukturu v zadaném okamžiku
84
Systemizovaná místa definice systemizovaných míst v čase
identifikace a vazba na organizační útvar vícejazyčný název místa klasifikace systemizovaného místa kategorie, úroveň, funkce, zaměstnání platové zařazení, stupeň utajení požadavky na vzdělání a znalosti podrobný popis pracovní náplně tvorba systemizovaných míst dle vzorů
85
Pohled na organizační útvar
Přechodem do podsouborů zobrazíme nadřízené, podřízené útvary a přehled systemizovaných míst daného útvaru
86
Pohled na systemizované místo
Systemizovaná místa lze jednoduše vytvářet odvozením ze vzoru Položky syst. míst nabývající více hodnot současně zadáváme v podsouborech
87
Pohled na systemizované místo ...
Požadavky na vzdělávání definujeme výběrem z Katalogu vzdělávacích akcí Údaje charakterizující vznik a zánik místa
88
Pohled na systemizované místo …
Vstupem do podsouboru získáme informaci o obsazení místa příslušnými zaměstnanci včetně historie Informace o rezervaci místa, zadané v personalistice Textová položka umožňuje zadání podrobného popisu pracovní náplně místa
89
Modelování organizačních změn
neomezený počet variant modelů možnost importu aktuálního stavu systemizace do modelu modelování budoucích změn v organizační struktuře, organizačních úrovních, vzorech a systemizovaných místech zobrazení a změny organizační struktury modelu v grafickém editoru schéma export zvoleného modelu do „ostré“ systemizace
90
Modelování organizačních změn
Vstup do systemizovaných míst modelu Změny v organizační struktuře modelujeme buď v datovém editoru, nebo přímo ve spuštěném grafickém schématu
91
Grafický editor organizačních schémat – stromové zobrazení
Označením kořenového uzlu lze docílit zobrazení pouze zvolené části organizační struktury ve schéma Ve stromové struktuře provádíme výběr organizačních jednotek, které budou ve schématu zobrazeny
92
Organizační struktura - schéma
Zobrazuje organizační strukturu k zadanému datu, ve zvoleném jazyce Umožňuje přesun, změnu podúrovně, pořadí a stylu zavěšení vykreslených prvků Umožňuje nastavení formátu a obsahu jednotlivých prvků schéma
93
Organizační struktura - schéma
Pro zobrazení schéma lze využít předdefinované šablony Umožňuje uložení více pohledů na schéma (různý vzhled a obsah)
94
Organizační struktura - schéma
Vložení nadpisu a legendy schéma na zvolenou pozici Možnost exportu schéma do Wordu, Excelu, bmp,… Umožňuje tisk na libovolný formát, včetně možnosti složení z více listů
95
Tiskové výstupy tisk organizačních schémat standardní sestavy
uživatelské sestavy dynamické dokumenty
96
Přehled obsazených míst
97
Charakteristika systemizovaného místa
98
Cestovní příkazy ucelená evidence
pracovních cest tuzemských a zahraničních vozidel služebních i soukromých knihy jízd přístup do databáze lze provést i přes webový formulář automatické podklady pro Mzdy
99
Osobní karta cestovních příkazů
Podle přihlášené osoby zobrazí data Vstupy do dat týkajících se přihlášené osoby
100
Osobní karta – webový formulář
Kliknutím zde se otevře formulář pro zadání nového příkazu Přehled všech příkazů, které nejsou uzavřeny Všechny příkazy, uzavřené i neuzavřené Podřízení, kterým mohu schvalovat a kontrolovat CP
101
Formulář nové pracovní cesty
Vyplňujeme jako jakýkoliv jiný webový formulář Z některých číselníků vybíráme Do některých můžeme i zapisovat
102
Náhled a tisk formuláře
Po vyplnění čeká formulář na schválení Schvalovat lze i přes web Po schválení jej lze vytisknout a podepsat
103
Vyúčtování a rekapitulace cesty
Detaily vyúčtování vyplňuje zaměstnanec podle skutečnosti. Zapisuje jízdy, časy, nutné vedlejší výdaje a jídlo poskytnuté zdarma Rekapitulaci vyplňují k tomu oprávněné osoby
104
Rozpočtové zajištění CP
při schvalování cestovních příkazů je počítáno s vyjádřením správce rozpočtu příkazce přikazuje vyplatit zálohu a posléze i výsledný výdaj na pracovní cestu proplacení výdaje potvrzuje hlavní účetní
105
Portál přístup formou intranetových stránek - postačuje pouze internetový prohlížeč každý zaměstnanec se může seznámit s údaji, které jsou vedeny o jeho osobě výplatní lístek bilance odpracované doby, dovolená, nemoc osobní údaje, pracovní zařazení vedoucí vidí své podřízené systém je zabezpečen na základě údajů v personální databázi
106
Vstupní obrazovka portálu
Přehled o organizaci – dostupný každému Analytické přehledy pro vedoucí Informace vedené o mé osobě
107
Rozbory pro vedení
108
Výkaz docházky na portálu
měsíční přehled docházky podřízených bilance odpracované doby
109
Náhled stránky čerpání FKSP
karta zaměstnance s čerpáním FKSP od začátku období
110
E-learning jako součást systému školení k aplikacím Vema
systém elektronických kursů přístupných 24 hodin denně kursy dostupné v běžných internetových prohlížečích (například MS IE, Netscape, Mozilla) časově omezený přístup ke kursu chráněný heslem nebo certifikátem
111
Výhody elektronického vzdělávání
snížení nákladů na vzdělávání časově nezávislé a individuální studium zajištění vysoké a jednotné úrovně předávaných znalostí objektivní ověření úrovně znalostí v závěrečném testu
112
Příklad elektronického kursu: Základy ovládání aplikací Vema
Obsah 1. úkolu: start aplikace PER (personalistika), přihlášení do aplikace okno aplikace, stromová nabídka, okno datového editoru základní funkce v datovém editoru: hledání záznamu podle textového řetězce, pohyb v souboru nabídka funkcí datového editoru, panel nástrojů datového editoru
113
Číslování úkolů a stránek kursu
Tlačítko pro pohyb uvnitř kursu Tlačítka pro pohyb uvnitř kursu Vstup do aplikace PER Vysvětlující komentář
114
Stromová nabídka aplikace PER Vysvětlení stromové nabídky aplikace PER
115
Vysvětlení ovládacích prvků pro pohyb v souboru
116
Odpovědi na testovací otázky
117
Příklad elektronického kursu: Základy ovládání aplikací Vema
Obsah 2. úkolu: hledání v souboru podle klíče formáty zobrazení souboru, formulářový a tabulkový formát vstup do podřízeného souboru vložení nového záznamu pořizování údajů zrušení záznamu
118
Vysvětlení tabulkového formátu souboru
119
Vysvětlení formulářového formátu souboru
120
Postup při rušení záznamu
121
Závěrečná stránka kursu
122
Systémové vlastnosti aplikací
nastavení úrovní oprávnění přizpůsobení vzhledu obrazovek možnost práce s daty (součty, třídění, zúžení, spojování, vyhledávání aj.) vytváření uživatelských sestav komunikace s MS Word, MS Excel, export dat do databázových formátů
123
Technologická architektura
psáno v jazyce C++ společné systémové jádro vlastní relační databáze generátor aplikací Vema generátor sestav datový editor Vema
124
Generátor aplikací vytváří aplikace, které mají jednotné uživatelské rozhraní a veškeré aplikačně nezávislé funkce jsou v nich realizovány stejně základem všech aplikací je společný datový model aplikace mezi sebou sdílejí stejné údaje, takže údaje používané ve více aplikacích jsou pořizovány jen jednou a používány opakovaně
125
Datový editor poskytuje široké možnosti vlastních uživatelských modifikací jednotlivých aplikací na základě standardních vlastností aplikace lze kdykoliv upravit formuláře pro práci s údaji je možno upravovat funkce pořizování a rušení dalšími podmínkami a modifikovat nabídky funkcí a souborů
126
Služby společnosti Vema
Call Centrum Vema konzultační a metodická podpora implementace aplikací školení aplikací – individuální / standardní, základní / rozšiřující setkání uživatelů
127
Dokumentace Uživatelské příručky
Provozní dokumentace v elektronické podobě Báze znalostí Metodické materiály ke školení k seminářům
128
Realizace u zákazníka Řízená implementace dle dohodnutého harmonogramu
Školení Instalace, naplnění číselníků a tabulek Zavedení dat a ověřovací zpracování Ostrý provoz
129
Vema, a. s. Okružní 871/3a, 638 00 Brno Tel.: 530 500 000 www.vema.cz
demoverze k vyzkoušení
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.