Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilOlga Hrušková
1
Využití labské vodní cesty pro sportovní a turistickou plavbu Občanské sdružení Sportovní přístav Kolín www.marinakolin.com
2
Labská vodní cesta: cca 200 km splavněné řeky Labe návaznost na splavněnou Vltavu (Praha, České Budějovice) od roku 1977 využívána pro dopravu uhlí od roku 1991 „leží ladem“ snahy o její splavnění až do Pardubic jediné české napojení na evropské vodní cesty po celé délce prochází zajímavou krajinou ale: nemá infrastrukturu pro turistické využití
3
Turistika po vnitrozemských vodních cestách perspektivní, ekologický a velmi zajímavý segment turistiky relativně dostupný pro širší cílovou skupinu využití historických vodních cest rekonstrukce plavebních zařízení jako kulturních památek vodní cesta přivede turisty i do míst, kam by jinak nepřijeli přilákání „vodních“ turistů ze zahraničí podpora podnikání ve stavbě a půjčování lodí podpora rozvoje volnočasových aktivit možnost spojení např. s cykloturistikou velká podpora ze strany EU, možnost čerpání dotací
4
Německo: Marina Konz na řece Mosela
5
Kde čerpat inspiraci a zkušenosti několik desítek tisíc kilometrů vodních cest v Evropě Velká Británie: dvacetiletý boom obnovy historických kanálů Francie: přechod plavby z průmyslové na turistickou Irsko: velká investice do vodní cesty Shannon - Erne Německo: industriální kanály v Severním Porýní - Westfálsku Švédsko: využívání historických kanálů Finsko: rozvoj vodní turistiky v jezerní oblasti Polsko: vodní systém Mazurských jezer Další informace: www.josefblecha.com
6
Německo: Spolková země Braniborsko - Marina Potsdam
7
Irsko: Marína a půjčovna lodí na kanále Shannon - Erne
8
Francie: Lodní turistický provoz na Canal de Briar
9
Skotsko: Kaledonský kanál - jezero Loch Ness
10
Finsko: městská marína v Lahti
11
Anglie: akvadukt na průplavu Llangollen
12
Německo: marína na řece Mohan
13
Itálie: Marína Chioggia v benátské laguně
14
Německo - Severní Porýní - Westfálsko: marína na kanále Dortmund - Ems
15
Skotsko: "Osmý div světa" - lodní zdvihadlo Falkirk Wheel
16
Občanské sdružení Sportovní přístav Kolín občanské sdružení jako iniciátor a realizátor výstavby specifická stavba: pozemky, vodní tok, lodní provoz,... podpora ze strany samosprávných orgánů Sponzor
17
I. etapa - rok 2005 „Realizační studie Sportovního přístavu v Kolíně“ Zad á ní studie: vytipování vhodné lokality v Kolíně návrh vybavení maríny předběžné projednání se zainteresovanými institucemi Výsledek studie (Vodní cesty a.s. Praha): výběr lokality u Kmochova ostrova předběžné souhlasy (Státní plavební správa, Povodí Labe a Ministerstvo dopravy) zákres budoucího stavu odhad nákladů stavby
18
Mapa lokality
19
Zákres maríny
20
II. etapa - rok 2006 „Projektová dokumentace Sportovního přístavu v Kolíně“ zpracování projektové dokumentace maríny získání územního a stavebního povolení zpracování žádostí o grant ze strukturálních fondů propagace lodní turistiky vytvoření společenství zájemců o výstavbu marín Sponzor
21
Marína Kolín Marína Kolín bude po dokončení sloužit především pro „pasantní provoz“, tedy pro návštěvníky Kolína. Jen tak může přispět k rozvoji lodní turistiky v Kolíně a v Polabí. Tomu bude odpovídat i propagace maríny.
22
Krajinotvorný rozměr výstavby marín úprava obvykle „nevzhledných zákoutí“ kolem řeky spolupráce na zlepšení životního prostředí Výstavba Maríny Kolín je součástí revitalizace lokality Kmochova ostrova ve spolupráci s Městem Kolín a Povodím Labe.
23
Zde vznikne přístav...
24
Vjezd do budoucího přístavu
25
Ani naší lokalitě se nevyhnula současná povodeň (1. dubna 2006)
26
Děkuji za pozornost. Ing. Josef Blecha www.josefblecha.com blecha@bert.cz
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.