Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Aplikace ERTMS/ETCS v ČR

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Aplikace ERTMS/ETCS v ČR"— Transkript prezentace:

1 Aplikace ERTMS/ETCS v ČR
Ing. Pavel Horák AŽD Praha s.r.o Závod Technika, Výzkum a vývoj Pracoviště Brno, Křižíkova 32 Pardubice, říjen 2004 Aplikace ERTMS/ETCS v ČR

2 Aplikace ERTMS/ETCS v ČR
HLAVNÍ DŮVODY ZAVEDENÍ ETCS: dosažení interoperability zvýšení bezpečnosti zvýšení výkonnosti snížení nákladů otevření trhu Pardubice, říjen 2004 Aplikace ERTMS/ETCS v ČR

3 Aplikace ERTMS/ETCS v ČR
FILOSOFIE ŘEŠENÍ ETCS: sjednocení definic funkcí, procedur, architektury a rozhraní jednotlivých subsystémů spojených s interoperabilitou úplné a veřejně přístupné specifikace zajištění interoperability vlakových i traťových komponentů nezávisle na dodavateli Pardubice, říjen 2004 Aplikace ERTMS/ETCS v ČR

4 Aplikace ERTMS/ETCS v ČR
ZÁKLADNÍ PRINCIP DOHLEDU NAD JÍZDOU VLAKU: regulérní jízda vlaku je možná pouze na základě obdrženého Povolení k jízdě - MA každé Povolení k jízdě MA je adresné pouze pro daný vlak a je prostorově a časově omezeno na základě MA, vlakových dat a dat o trati zajišťuje vlaková část ETCS dohled nad jízdou vlaku Pardubice, říjen 2004 Aplikace ERTMS/ETCS v ČR

5 Aplikace ERTMS/ETCS v ČR
RYCHLOSTNÍ PROFIL: Statický rychlostní profil SSP Dočasné omezení rychlosti Nejvíce omezující rychlostní profil MRSP Dynamický rychlostní profil Pardubice, říjen 2004 Aplikace ERTMS/ETCS v ČR

6 Aplikace ERTMS/ETCS v ČR
RYCHLOSTNÍ PROFIL: Pardubice, říjen 2004 Aplikace ERTMS/ETCS v ČR

7 Aplikace ERTMS/ETCS v ČR
PROSTŘEDKY PŘENOSU MEZI TRAŤOVOU A VOZIDLOVOU ČÁSTÍ: Baliza Pevná proměnná GSM (-R) smyčka Pardubice, říjen 2004 Aplikace ERTMS/ETCS v ČR

8 Aplikace ERTMS/ETCS v ČR
HLAVNÍ SOUČÁSTI VOZIDLOVÉ ČÁSTI ETCS: EVC – European Vital Computer DMI – rozhraní ke strojvedoucímu BTM, LTM – rozhraní k balizám, smyčkám RTM – rozhraní k GSM-R TIU, BIU – rozhraní k vlaku Odometrie – měření rychlosti a vzdálenosti JRU, DRU – záznamová jednotka Pardubice, říjen 2004 Aplikace ERTMS/ETCS v ČR

9 Aplikace ERTMS/ETCS v ČR
HLAVNÍ SOUČÁSTI VOZIDLOVÉ ČÁSTI ETCS: Pardubice, říjen 2004 Aplikace ERTMS/ETCS v ČR

10 Aplikace ERTMS/ETCS v ČR
APLIKAČNÍ ÚROVNĚ ETCS L1, L2, L3: definovány podle vztahu traťové a vozidlové části směrem nahoru upgradovatelné směrem dolů kompatibilní Pardubice, říjen 2004 Aplikace ERTMS/ETCS v ČR

11 Aplikace ERTMS/ETCS v ČR
APLIKAČNÍ ÚROVEŇ ETCS L1: založena na dosavadní struktuře traťové části přenos prostřednictvím balíz, případně smyček v podstatě čistý bodový systém Pardubice, říjen 2004 Aplikace ERTMS/ETCS v ČR

12 Aplikace ERTMS/ETCS v ČR
APLIKAČNÍ ÚROVEŇ ETCS L2: kontinuální přenos prostednictvím GSM-R balízy pouze pro lokalizační referenci a přechody RBC - nad dosavadní traťovou infrastrukturou detekce volnosti trati/ celistvosti vlaku zůstává součástí traťové části Pardubice, říjen 2004 Aplikace ERTMS/ETCS v ČR

13 Aplikace ERTMS/ETCS v ČR
APLIKAČNÍ ÚROVEŇ ETCS L3: zatím teoretická detekce celistvosti vlaku zajišťuje vlak pohyblivý blok Pardubice, říjen 2004 Aplikace ERTMS/ETCS v ČR

14 Aplikace ERTMS/ETCS v ČR
HLAVNÍ PROVOZNÍ MÓDY: FS – plný dohled SR – zodpovědnost strojvedoucího OS – na dohled SH – posun další Pardubice, říjen 2004 Aplikace ERTMS/ETCS v ČR

15 Aplikace ERTMS/ETCS v ČR
MIGRACE NÁRODNÍHO SYSTÉMU K ETCS: Dočasný smíšený provoz Dlouhodobý smíšený provoz STM STM SE STM SN aplikační úroveň 0, STM Pardubice, říjen 2004 Aplikace ERTMS/ETCS v ČR

16 Aplikace ERTMS/ETCS v ČR
PRAKTICKÉ PROVEDENÍ ETCS - EVC: monolitická architektura Pardubice, říjen 2004 Aplikace ERTMS/ETCS v ČR

17 Aplikace ERTMS/ETCS v ČR
PRAKTICKÉ PROVEDENÍ ETCS - EVC: distribuovaná architektura Pardubice, říjen 2004 Aplikace ERTMS/ETCS v ČR

18 Aplikace ERTMS/ETCS v ČR
PRAKTICKÉ PROVEDENÍ ETCS - BALÍZA: Pardubice, říjen 2004 Aplikace ERTMS/ETCS v ČR

19 Aplikace ERTMS/ETCS v ČR
PRAKTICKÉ PROVEDENÍ ETCS - DMI: Pardubice, říjen 2004 Aplikace ERTMS/ETCS v ČR

20 Aplikace ERTMS/ETCS v ČR
PRAKTICKÉ PROVEDENÍ ETCS - ODOMETRIE: Pardubice, říjen 2004 Aplikace ERTMS/ETCS v ČR

21 Aplikace ERTMS/ETCS v ČR
TECHNICKÉ ŘEŠENÍ STM LS – vstupní předpoklady: činnost v národním módu SN implementace všech funkcí současného systému LS přenos návěstní informace rychlostní závislost povolujících znaků ochrana proti nežádoucímu pohybu vlaku kontrola bdělosti strojvedoucího shodný vnější projev vůči strojvedoucímu Pardubice, říjen 2004 Aplikace ERTMS/ETCS v ČR

22 Aplikace ERTMS/ETCS v ČR
TECHNICKÉ ŘEŠENÍ STM LS – základní bezpečnostní aspekty: zobrazení vícepovolujícího znaku je nepřípustné spuštění nouzové brzdy do 22 s od posledního projevu bdělosti strojvedoucího není-li výluka spuštění nouzové brzdy do 10 s od skončení výluky bez obsluhy KB Pardubice, říjen 2004 Aplikace ERTMS/ETCS v ČR

23 Aplikace ERTMS/ETCS v ČR
TECHNICKÉ ŘEŠENÍ STM LS - základní architektura: Pardubice, říjen 2004 Aplikace ERTMS/ETCS v ČR

24 Aplikace ERTMS/ETCS v ČR
TECHNICKÉ ŘEŠENÍ STM LS – variantní řešení: Pardubice, říjen 2004 Aplikace ERTMS/ETCS v ČR

25 Aplikace ERTMS/ETCS v ČR
TECHNICKÉ ŘEŠENÍ STM LS – koncepce vnitřního řešení: Pardubice, říjen 2004 Aplikace ERTMS/ETCS v ČR

26 Aplikace ERTMS/ETCS v ČR
IMPLEMENTACE VOZIDLOVÉ ČÁSTI ETCS – řízení procesu: Pardubice, říjen 2004 Aplikace ERTMS/ETCS v ČR

27 Aplikace ERTMS/ETCS v ČR
ZÁVĚR: obsah – pouze základní idea Možnost jiných řešení nutnost širších a hlubších informací odborníků provozovatele údržby orgánů činných v testovacím a schvalovacím procesu Pardubice, říjen 2004 Aplikace ERTMS/ETCS v ČR


Stáhnout ppt "Aplikace ERTMS/ETCS v ČR"

Podobné prezentace


Reklamy Google