Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Vize a jejich naplňování při založení a rozvoji rodinné společnosti
Jiří Kočárek EcoGlass, a.s. Jablonec nad Nisou
2
Témata Založení a počáteční vize, pokusy o privatizace
Změny sídla, změny přístupu – výroba v “garážích“ Zahraniční zkušenosti, konference Reálné aktivity, korekce představ a možností Změny vlastnické struktury Rozvoj výroby, vstup do automobilového sektoru Jaké naše aktivity jsou přínosné? Současné postavení na trhu a perspektivy
3
Start před 21 lety 1991
4
Start před 21 lety
5
Start před 21 lety
6
Start před 21 lety
7
Počáteční vize Co chceme Vyvíjet skla pro konkrétní aplikace
Vyrábět výrobky, u kterých bude rozhodující kvalita a ne cena Držet se na špici v oboru ve světovém měřítku Dosáhnout toho, aby naše výrobky byly žádané
8
Počáteční vize Co nechceme Být závislí na exkluzívních smlouvách
Dělat něco, co vyrábí víc než 5 firem na světě Mít mnoho zaměstnanců, o které se musíme starat Riskovat zdraví a existenční jistoty našich rodin
9
Zahraniční zkušenosti
Absolvování manažerského studia v Anglii 1993 Zkušení kolegové – společníci uměli poradit Aktivní účast na konferencích
10
Některé zajímavé projekty
1995 sklo pro IR komunikaci použité v dešťových senzorech aut vývoj softwaru pro predikci barevnosti skla výroba prvních lisovaných asférických čoček 1996 získání první ceny za lisovanou optiku na veletrhu Silicium Bohemica v Praze 1997 opětovné získání první ceny za dešťový senzor na veletrhu Silicium Bohemica 1998 vyvinut nový typ lisu pro zpřesněnou výrobu (+/- 5 mikronů) 1999 certifikace systému řízení jakosti podle ISO 9002 2002 certifikace systému řízení kvality podle ISO/TS 16949 násobný rozvoj výrobních kapacit Valeo
11
Některé zajímavé projekty
2004 podpis smluv na dodávky hranolů pro osvětlení ranvejí 2005 zahájení výroby malých čoček pro LED informační panely vybudování nástrojárny a 3D kontroly 2007 vyvinuta zcela nová technologie pro lisování levných malých čoček pro LED informační panely 2009 překonávání krize v automobilovém a leteckém průmyslu 2010 nastartován vlastní optický vývoj a návrh čoček pro LED opětovný růst výroby po oživení na trhu zahájení výroby čoček pro solární elektrárny nové generace 2012 návrh a vývoj čoček pro pouliční osvětlení a další rozvojové projekty Valeo
12
Reflektory automobilů
Dříve sklo dominovalo v reflektorových krytech Dnes jsou kryty z plastů a sklo jako optický prvek se přesunulo do reflektoru Skleněné doplňky jsou také v interiéru automobilů Současný trh zásobují 4 hlavní dodavatelé, možná vznikají další
13
Některé značky s našimi čočkami
Ford Mondeo Jaguar XF250 Chevrolet Corvette Tesla Roadster Land Rover Ford Focus
14
Bentley
15
Aston Martin Valeo
16
Příklad návrhu čoček rovnoměrně nasvícený kruh asymetrická
charakteristika pouličního osvětlení
17
Pouliční osvětlení S nástupem LED zdrojů dostalo sklo novou šanci
Návrh optiky je pro sklo jednodušší – místo reflektoru kompletní optika Vysoká odolnost proti UV záření Možnost aplikace samočistících vrstev
18
Světlo s 1W LED
19
Světlo s 50W LED
20
Solární elektrárny Současné typy panelů jsou málo účinné
Nová řešení pracují se zrcadly a optikou a natáčením za sluncem Sklo je zde nenahraditelným materiálem Sice je to obor závislý na dotacích, ale popohání technologii lisování skla kupředu
21
Současné řešení panelů
22
Panely s optikou
23
Změny vlastnické struktury
Počet společníků kolísal 2 ww.ginzel.cz 1 s.r.o. a.s. 1
24
Faktory úspěchu – - vše je jen dočasné...
Inovace Podpora zákazníků, spolehlivost Zaměření na obtížný sortiment Vlastní vývoj Motivace zaměstnanců Cash-flow, finance Selekce zákazníků
25
Inovace Obrana proti „východní“ konkurenci Cenová výhoda
26
Podpora zákazníků Vývoj čočky pro mlhové světlo
27
Složité výrobky Aston Martin Bentley Boeing
28
Vlastní vývoj Výhoda pro výrobu – respektujeme technologická omezení
Vývoj technologie
29
Motivace zaměstnanců Podpora soukromých aktivit Podíl na zisku
Porozumění v nesnázích
30
Cash-Flow, finance Musíme mít na zaplacení nákladů
Tvrdý postup proti neplatičům Žádné úvěry Žádné dotace (jsou nejisté a tedy rizikové) Řešení kurzového rizika
31
Selekce zákazníků Hledáme jen solidní zákazníky
Aktivní účast na veletrzích Aktivní účast na konferencích Dlouhodobé osobní vazby Hledání nových oborů – diverzifikace Exkluzívní smlouvy jen zcela výjimečně ....naše výrobky musí zákazník chtít a potřebovat
32
Pozice na trhu, perspektivy
Podařilo se opustit low-end trh Výrobky vyšší úrovně a ceny nejsou krizí tolik zasaženy Jsme vývojovými partnery nadnárodních společností Vše je jen dočasné
33
Děkuji za pozornost
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.