Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Leonardo – Přenos inovací (říjen 2011 – září 2013)
2
ne všichni odborníci doposud zastávají v těchto otázkách shodná stanoviska, chybí jasné podklady, informace a závěry z výzkumných šetření; profesionálové, kteří se zabývají péčí o děti a jejich průběžným sledováním, potřebují metody a nástroje, které by pomáhaly udržení odpovídajících vazeb a kontaktů dětí s jejich rodinami
3
nízký respekt k ochraně přirozených rodinných vztahů a jejich podpoře v průběhu umístění dítěte o omezení nebo přerušení kontaktů mezi dítětem a jeho blízkými představuje vážné riziko pro psychosociální vývoj dítěte o důsledky jsou pro dítě velmi závažné a často jsou nevratné, mohou komplikovat proces dospívání stejně jako vývoj pozitivní osobní identity a také mohou zabránit sociálnímu začleňování v dospělosti
4
tato nepřijatelná situace byla rovněž potvrzena v rozhodnutích Evropského soudu pro lidská práva a také na základě výsledků systematických návštěv školských zařízení pro výkon ústavní výchovy a ochrané výchovy, které provedli v roce 2011 experti z Kanceláře veřejného ochránce práv reforma systému péče o ohrožené děti klade důraz na zachování přirozených rodinných vztahů umístěného dítěte.
5
Cíle CHILDHOOD LINKS: přenos této tréninkové metody do evropských zemí a příprava podmínek pro její obecné uznání. CEFERH vyvinula přesnou a kompletní metodu, včetně software TRIADE a vzdělávacích programů, která sociálním pracovníkům a pracovníkům dětských domovů umožňuje prohloubení jejich vzdělání, zvýšení profesních kompetencí v procesu rozhodování, vyhnout se posuzování „a priori“ a dogmatickým přístupům.
6
Metoda je založena na strukturovaném rozhovoru a reflexi rozhodovacího procesu a je stanovena ve třech fázích: 1. Objasnění skutečností a již provedených kroků v daném problému. 2. Vyjasnění přijatých rozhodnutí v daném problému. 3. Vysvětlení rozhodovacího procesu(zaměřeno na určité rozhodntí v daném problému).
7
Partneři Konsorcium CHILDHOOD LINKS se sestává z 8 partnerů ze Španělska, Itálie, České Republiky a Francie, (školící střediska, university, dětské domovy) Partneři budou přizpůsobovat, testovat a vyhodnocovat existující francouzskou metodu, zahrnující jak obsah vzdělávání tak i TRIADE software. Tento nástroj bude rozvíjen, přeložen a bude vypracován technický návod k jeho používání. Tato fáze testování umožní přizpůsobení požadavkům každého evropského odborníka, stane se nástrojem ke zlepšení každodenního procesu rozhodování a činnosti v komplexní, diagnostické nebo vzdělávací práci.
8
od roku 2004 systematické zavádění koncepčních a metodických změn v oblasti péče o ohrožené děti služby pro rodiny v nepříznivé situaci služby pro rodiče dětí, které jsou umístěny vústavní výchově odborná příprava budoucích pěstounů odborné služby a doprovázení při výkonu pěstounské péče skupinové a vzdělávací aktivity zaměřené na zvýšení úrovně pěstounské péče vzdělávací programy pro sociální pracovníky, pracovníky poraden a další odborníky v oblasti práce s ohroženou rodinou a dítětem
9
SOUKROMÝ DĚTSKÝ DOMOV KORKYNĚ RODINNÝ DĚTSKÝ DOMOV PIEŠŤANY-KOCÚRICE
10
SOUKROMÝ DĚTSKÝ DOMOV KORKYNĚ více než 5 let systematické práce s rodinami umístěných dětí speciální terénní sociální pracovnice, která pracuje pouze s rodiči vypracovaná metodika, jak postupovat v kontaktu s rodiči(v souvislosti s přijetím dítěte do DD, v průběhu pobytu i při odchodu z DD) rodiče a DD jsou partneri při výchově svých dětí, participují na všech důležitých okamžicích v životě dětí pravidelné návštěvy dětí u rodičů individuální plán práce s rodinou, který sestavuje sociální pracovnice domova s rodiči i dětmi spolupracovat s orgány sociální právní ochrany dětí
11
Poskytnout odborníkům nástroje ke zlepšení jejich každodenního rozhodování, způsobů sledování jednotlivých dětí a jejich rodin a ke zvýšení jejich profesních kompetencí a celkové odbornosti. Vnést do každodenní práce více objasnění a objektivního vyhodnocování, poskytnout vyčerpávající seznam existujících interakcí a rámců a také ujasnit vztah mezi motivacemi a vnímáním. Poskytnout metodu, která bude společně užívána jak pedagogickými týmy, tak i sociálními pracovníky, ve veřejné správě i v právní oblasti. Vzbudit zájem o udržování trvalých rodinných vztahů tak, aby se předcházelo násilí a sociálnímu vyloučení dětí umístěných mimo péči rodičů.
12
KLÍČOVÁ SLOVA Odezva na vzdělávací potřeby Ujasnění kompetencí a kvalifikace TÉMATA Pozorování v místě práce (sledování a pomoc při zaučování osoby) Rozeznání formálního a neformálního učení Využití pozorování a reflexe těchto činností k aktualizaci a zlepšení vzdělávacích metod
13
CLAIR LOGIS CEFERH Promoteur Robert MICHIT Yves MASSON Marie-Claude ESCULIER Fr - Paris FR - Grenoble FORO TECNICO PERE TARRES FACULTY FORMACION UNIV RAMON LLULL Inma MIRALLES Rayda GUZMAN Sp - Barcelona UNIVERSITY COOSS MARCHE OF ANCONA SRL ONLUS Pr Tommaso LEO Francesca CESARONI It – Ancona It - Ancona UNIVERSITYTRIADA - UNIVERSITY TRIADA - OF URBINOPoradenské centrum, o.s. OF URBINO Poradenské centrum, o.s. Pr Daniela PAJARDI Eva ROTREKlOVÁ It – Urbino Cz - Brno
14
Tento projekt je podporován z prostředků Evropské komise. Tento text vyjadřuje pouze názory autora a Evropská komise není zodpovědná za obsah tohoto textu.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.