Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
projektu „Škola na dotek“
VítÁME VÁS I. Konference projektu „Škola na dotek“ , ZŠ a MŠ Praha 6, Bílá 1 strana 1
2
projektu „Škola na dotek“
I. Konference projektu „Škola na dotek“ , ZŠ a MŠ Praha 6, Bílá 1 Moderuje: Ing. Luděk Heinz Výkonný ředitel BOXED, s.r.o. tel strana 1
3
strana 1
4
PhDr. Ondřej Balatka Ph.D.
ÚVODNÍ SLOVO Představení projektu , ZŠ a MŠ Praha 6, Bílá 1 Autor: PhDr. Ondřej Balatka Ph.D. Radní pro školství Městské částí Praha 6 strana 1
5
Unikátní projekt zavádění tabletů do škol PhDr. Ondřej Neumajer, Ph.D
ŠKOLA NA DOTEK Unikátní projekt zavádění tabletů do škol , ZŠ a MŠ Praha 6, Bílá 1 Autor: PhDr. Ondřej Neumajer, Ph.D Supervizor projektu Škola na dotek strana 1
6
Vzdělávání v rámci projektu
Poznatky a zkušenosti, akreditace MŠMT, metodika, DUMy. , ZŠ a MŠ Praha 6, Bílá 1 Autor: RNDr. Robert Gamba tel strana 1
7
Vzdělávání v rámci projektu
OBSAH PREZENTACE Specifika projektu Škola na dotek 3 Cíle vzdělávání 4 Cílové skupiny 5 Rozdělení podle profesí Rozdělení podle platforem Zvláštnosti jednotlivých řešení 6 Od zadání k akreditaci 12 Základní poznatky z řešení 13 Náš příspěvek ke vzdělávání 14 Závěr 15 strana 2
8
Specifika projektu Škola na dotek
Vzdělávání v rámci projektu Specifika projektu Škola na dotek Výjimečnost projektu, unikátní spojení techniky a vzdělávání… Obtížnost zadání Několik zájmových skupin Široké zastoupení cílových skupin vzdělávání 3 profese, šest odborností 3 rozdílné technické platformy Zcela nové přístupy v oblasti použití metod vzdělávání v oblasti samotné učitelské práce strana 3
9
2. Cíle vzdělávání Vzdělávání v rámci projektu
Seznámení pedagogů s novými prostředky ICT Využívání digitálních technologií (zejm. tabletů a dotykových zařízení) ve vzdělávání Vzdělávání pedagogů v didaktických metodách práce s ICT Přidaná hodnota Dvě základní kompetence Odborná (práce s ICT a didaktika) Osobnostní (změna přístupu) strana 3
10
3. Cílové skupiny Vzdělávání v rámci projektu Podle profesí
Učitelé, ředitelé a ICT koordinátoři Podle platforem Windows 8, Android, iPad Učitelé podle aprobací 6 aprobačních skupin (1. stupeň, český jazyk, cizí jazyk, matematika, humanitní a přírodovědné předměty) strana 3
11
4. Zvláštnosti jednotlivých řešení
Vzdělávání v rámci projektu 4. Zvláštnosti jednotlivých řešení Výjimečnost projektu, unikátní spojení techniky a vzdělávání… Učitelé Vzdělávání pedagogů v didaktických metodách práce s ICT, zejména s tablety 6 profesních skupin, 3 platformy, 12 škol Prezenčně 4 x 4 hod., on-line 2 x 1 hod. (webináře) strana 3
12
Vzdělávání v rámci projektu
Práce s technikou a prostředím Aplikace pro danou platformu Interaktivní didaktické techniky Začlenění poznatků do výuky Učitelé strana 4
13
Vzdělávání v rámci projektu
Ředitelé Řízení změny zavádění ICT, vhodné postupy integrace ICT do vzdělávání Prezenčně 2 x 4 hodiny strana 4
14
Vzdělávání v rámci projektu
Ředitelé Ředitel jako vedoucí organizace Osobnost a úloha ředitele, technické aspekty ICT, plánování, technologií, licencování, Ředitel jako pedagog a metodik Didaktické postupy a interaktivní metody vzdělávání, aspekty ICT ve výuce, bezpečnost práce strana 4
15
Vzdělávání v rámci projektu
Koordinátoři ICT Zajišťování metodické podpory Prezenčně 4 x 4 hodiny strana 4
16
Vzdělávání v rámci projektu
Koordinátoři ICT Zásady plánování, řízení změny, řízení školní sítě Vybavení pro infrastrukturu, cloudová řešení Sdílení DUM, komunikace školy s okolím, bezp. v prostředí internetu Moderní on-line způsoby výuky strana 4
17
5. Od zadání k akreditaci Vzdělávání v rámci projektu
První setkání: Zpracování vzdělávacích programů: říjen (ředitelé, učitelé, zřizovatel, supervizor, MŠMT) Podání žádosti o akreditaci: Rozhodnutí: Č.j.: MSMT / , ze dne Zadání bylo splněno Průběžná úprava vzdělávání, aktualizace, změny, termíny... strana 3
18
6. Základní poznatky z řešení
Vzdělávání v rámci projektu 6. Základní poznatky z řešení Samotná snaha nestačí Nejde jen o technické řešení, jde o proces řízení lidských zdrojů Projekt plné míře naplňuje principy řízení změny řízení organizace učitelská profese komunikace školy navenek Časová dotace vzdělávání strana 3
19
7. Náš příspěvek ke vzdělávání
Vzdělávání v rámci projektu 7. Náš příspěvek ke vzdělávání Zkušenosti ze DVPP v oblasti pedagogických pracovníků Poskytnutí nástrojů pro DVPP a výuku na školách strana 3
20
“Projekt plné míře naplňuje principy řízení změny“
Název prezentace (Arial Black 32pt) “Projekt plné míře naplňuje principy řízení změny“ Jde o dlouhodobý proces, nikoliv jednorázový krok… strana 5
21
Vzdělávání v rámci projektu Škola na dotek
Poznatky a zkušenosti, akreditace MŠMT, metodika, DUMy. DĚKUJI ZA POZORNOST. Autor: RNDr. Robert Gamba tel strana 6
22
Přestávka strana 6
23
Infrastruktura projektu Škola na dotek
Technické aspekty projektu Škola na dotek, bezpečná Wi-Fi infrastruktura, efektivní výuka s tablety, cloudová řešení , ZŠ Bílá, Praha 6 Autor: Ing. František Hůlka boxed.cz strana 1
24
Infrastruktura projektu
OBSAH PREZENTACE (1) Technické aspekty projektu Škola na dotek Oblasti pokryté technologiemi projektu Začlenění do stávající ICT infrastruktury školy Bezpečná Wi-Fi infrastruktura Spolehlivé pokrytí Wi-Fi připojením Bezpečné a řízené připojení k internetu Efektivní výuka s tablety Prezentace výuky pedagoga Řízení (ovládání) PC / tabletů žáků strana 2
25
Infrastruktura projektu
OBSAH PREZENTACE (2) 4. Cloudová řešení Microsoft Office 365 pro školy Google Apps pro školy 5. Semináře pro ICT koordinátory Podpora komunity ICT koordinátorů škol Prahy 6 Výměna informací a zkušeností strana 2
26
Technické aspekty projektu Škola na dotek
Infrastruktura projektu Technické aspekty projektu Škola na dotek Návrh a technická realizace projektu Škola na dotek pokrývá všechny potřebné prvky pro výuku v tabletové třídě: Realizace projektu je ve většině škol tvořena: Dodávkou 20 – 30 ks tabletů Operační systém tabletů je (dle volby školy) jeden ze systémů Google Android Apple iOS Microsoft Windows 8 (8.1) strana 3
27
Infrastruktura projektu
Důležitými komponenty projektu jsou i další technická zařízení: Wi-Fi aktivní prvky pro vybudování lokální Wi-Fi sítě v tabletové učebně, případně rozšíření stávající školní sítě Zařízení a nástroje pro prezentaci práce pedagoga nebo jednotlivých žáků před celou třídou Zařízení pro přenášení, dobíjení a synchronizaci tabletů strana 3
28
2. Bezpečná Wi-Fi infrastruktura
Infrastruktura projektu 2. Bezpečná Wi-Fi infrastruktura Rozhodující technologií tabletových tříd je spolehlivá Wi-Fi konektivita. Mezi důležité základní vlastnosti Wi-Fi sítí nejen pro práci s tablety patří: Dostatečné pokrytí a kapacita Možnost pokročilé konfigurace Wi-Fi sítí definice více sítí (učitelé, žáci, hosté školy) omezení „veřejné“ žákovské sítě dočasný přístup pro hosty školy, školení apod. Možnost monitoringu a správy provozu strana 3
29
Infrastruktura projektu
Projektem dodávané Wi-Fi přístupové body zajišťují dostatečné pokrytí a kapacitu připojení buď pouze v učebně zvolené pro práci s tablety nebo zajišťují rozšíření stávající Wi-Fi sítě Optimálně rozšířená a konfigurovaná Wi-Fi síť: pokrývá většinu budovy školy (umožňuje využití tabletů ve více učebnách) zajistí vyhrazenou konektivitu pro tabletovou učebnu (omezí jiné aktivity ve Wi-Fi síti, např. „veřejný“ přístup pro žáky) blokuje nevhodné webové stránky umožňuje řídit připojení k internetu strana 3
30
Infrastruktura projektu
strana 3
31
3. Efektivní výuka s tablety
Infrastruktura projektu 3. Efektivní výuka s tablety Efektivní výuku s tablety pomáhají realizovat zařízení a aplikace pro připojení tabletu učitele k dataprojektoru a zobrazení jeho práce s tabletem, zobrazení práce žáků a vzájemná interakce: pro tablety iOS technologie Apple TV pro tablety Android a Windows technologie Miracast, případně SW aplikace pro classroom management (Acer Classroom Manager, NetSupport School, DisplayNote, Radix SmartClass a jiné) strana 3
32
Infrastruktura projektu
Pokročilé SW nástroje pro řízení výuky umožňují: Simultánní zapnutí všech tabletů/PC ve třídě Operativní „zamknutí“ tabletů/PC pro udržení pozornosti Omezení přístupu na některé webové stránky a aplikace Úspora času simultánním spuštěním aplikací nebo webových stránek na pracovní ploše všech studentů Monitorování všech činností studentů v reálném čase Předvedení učiva zobrazením obrazovky učitele Snadné sdílení obsahu pracovní plochy se studenty Testování znalostí studentů strana 3
33
4. Cloudová řešení Infrastruktura projektu
Při práci s tablety v on-line prostředí je vhodné (a při odlišnosti OS tabletů a stávající školní infrastruktury v podstatě i nutné ) využívat moderní formy a nástroje pro komunikaci, ukládání a sdílení dat – on-line systémy označované jako „Cloudové systémy a aplikace“. Výhody: Dostupné vždy a odevšad, nezávislé na platformě tabletu Mimořádná kapacita pro ukládání dat (cca 30–50GB/uživatele) Nulové náklady na HW, SW, zabezpečení, údržbu, … Snadná správa Největší světové služby jsou pro školy ZDARMA: Microsoft Office 365 pro školy Google Apps pro vzdělávání strana 3
34
Microsoft Office 365 pro školy
Infrastruktura projektu Microsoft Office 365 pro školy a kalendáře Webové konference Zasílání rychlých zpráv Ukládání a sdílení souborů Týmové weby Office Web Apps strana 3
35
Google Apps pro vzdělávání
Infrastruktura projektu Google Apps pro vzdělávání strana 3
36
4. Semináře pro ICT koordinátory
Infrastruktura projektu 4. Semináře pro ICT koordinátory Cyklus seminářů pro ICT koordinátory (správce) ze škol Prahy 6, hlavní cílem seminářů je: zvýšit odborné kompetence ICT koordinátorů v technických znalostech týkajících se zavádění tabletů do výuky diskutovat a sdílet praktické zkušenosti z průběhu projektu pomoci zavádět další vhodné technologie (např. cloudové systémy) vytvořit komunitu ICT koordinátorů a správců škol Prahy 6 nastartovat vzájemnou dlouhodobou spolupráci ICT koordinátorů a správců strana 3
37
Infrastruktura projektu
DĚKUJI ZA POZORNOST. Autor: Ing. František Hůlka boxed.cz strana 6
38
Praktické ukázky použití tabletů ve vyučovacích hodinách
Výuka s iPady s OS iOS Praktické ukázky použití tabletů ve vyučovacích hodinách , ZŠ a MŠ, Praha 6, Bílá 1 Autor: Mgr. Iva Landgráfová Základní škola a Mateřská škola Praha 6, Bílá 1 strana 1
39
Praktické ukázky použití tabletů ve vyučovacích hodinách
Výuka s iPady s OS iOS Praktické ukázky použití tabletů ve vyučovacích hodinách DĚKUJI ZA POZORNOST. Autor: Mgr. Iva Landgráfová Základní škola a Mateřská škola Praha 6, Bílá 1 strana 6
40
Výuka s tablety s OS Android
Praktické ukázky použití tabletů ve vyučovacích hodinách , ZŠ a MŠ, Praha 6, Bílá 1 Autor: Mgr. Alena Vlachová Základní škola Hanspaulka a Mateřská škola Kohoutek, Praha 6, Sušická 29 strana 1
41
Výuka s tablety s OS Android
Praktické ukázky použití tabletů ve vyučovacích hodinách DĚKUJI ZA POZORNOST. Autor: Mgr. Alena Vlachová Základní škola Hanspaulka a Mateřská škola Kohoutek, Praha 6, Sušická 29 strana 6
42
Výuka s tablety s OS Windows
Praktické ukázky použití tabletů ve vyučovacích hodinách , ZŠ a MŠ, Praha 6, Bílá 1 Autor: Mgr. Jan Žák Základní škola a Mateřská škola Petřiny-jih strana 1
43
Cíle projektu OS Windows 8
Postupné zavedení výuky s tablety do předmětů: Matematika Přírodní vědy Cizí jazyky 1. stupeň strana 2
44
Realizace projektu OS Windows 8
Vybavení učebny fyziky a učebny matematiky: 32 tabletů Učitelský notebook Nabíjecí skříň PASCO měřící přístroje Pokrytí sítí Wi-Fi strana 3
45
Systém Windows 8 – S čím jsme bojovali
OS Windows 8 Systém Windows 8 – S čím jsme bojovali Licenční politika Množství, kvalita a jazykové mutace aplikací Synchronizace zařízení Uspořádání dlaždic Připojení k Wi-Fi strana 4
46
Systém Windows 8 – Co nás mile překvapilo
OS Windows 8 Systém Windows 8 – Co nás mile překvapilo Psaní dotykem Možnost práce ve dvou aplikacích zároveň Kvalita aplikací Intuitivní a pohodlné ovládání strana 5
47
K čemu tablety využíváme
OS Windows 8 K čemu tablety využíváme Fyzika: Měřící pokusy pomocí nástrojů PASCO Měření teploty a export dat do grafu Identifikace magnetických pólů strana 6
48
K čemu tablety využíváme
OS Windows 8 K čemu tablety využíváme Matematika: Cvičení nadaných žáků - on-line webové aplikace Řešení úkolů pomocí aplikací Procvičování pomocí aplikací Zkoumání a ověřování matematických závislostí On-line pracovní sešit, učebnice strana 7
49
Využívané aplikace OS Windows 8 www.onlinecviceni.cz:
Procvičení látky prvního i druhého stupně Kategorizace dle ročníku potom dle látky Kontrola výsledku včetně správného řešení Možnost využití psací klávesnice strana 8
50
Využívané aplikace OS Windows 8 iMath:
Procvičení látky prvního i druhého stupně Možnost různých typů cvičení Nevýhodou anglické prostředí strana 9
51
Využívané aplikace OS Windows 8 MathPack + SmartNotebook:
Procvičení látky druhého stupně Různé obtížnosti Využití duální obrazovky Nevýhodou anglické prostředí strana 10
52
Využívané aplikace OS Windows 8 Geogebra: Multiplatformní Zdarma
Dynamické rýsování Ukázka matematických závislostí a pravidel Řešení pro slabší žáky strana 11
53
Výuka s tablety s OS Windows
Praktické ukázky použití tabletů ve vyučovacích hodinách DĚKUJI ZA POZORNOST. Autor: Mgr. Jan Žák Základní škola a Mateřská škola Petřiny-jih strana 6
54
Projekt CREATIVE CLASSROOMS LAB Dům zahraniční spolupráce
, ZŠ a MŠ Praha 6, Bílá 1 Autor: Barbora Grečnerová strana 1
55
Přestávka strana 6
56
Tablety ve výuce z pohledu ředitele PhDr. Ondřej Neumajer, Ph.D
ŠKOLA NA DOTEK Tablety ve výuce z pohledu ředitele , ZŠ a MŠ Praha 6, Bílá 1 Sál A Moderuje: PhDr. Ondřej Neumajer, Ph.D Supervizor projektu Škola na dotek Plánování a řízení změny Bezpečnost na internetu Prezentace rodičům – jak vnímají tablety? Spolupráce s rodiči Kam až ICT ve vzdělávání pustíme (nastřelování čipů?) Autorské práva - sdílejme nebo ne?… Využití sociálních sítí - bezpečnost, soukromí Závislost na ICT strana 1
57
Tablety ve výuce z pohledu učitele
ŠKOLA NA DOTEK Tablety ve výuce z pohledu učitele , ZŠ a MŠ Praha 6, Bílá 1 Hlavní sál Autor: RNDr. Robert Gamba tel Kdy v hodině tablety využít? Komunikace se žáky mimo vyučování? Dáváte k dispozici svůj mobil? Profil učitele na sociálních? Sdílíte své materiály? Interaktivní metody výuky – tipy, triky… Nebýt frontální s tablety… strana 1
58
Tablety ve výuce z ICT správce a koordinátora
ŠKOLA NA DOTEK Tablety ve výuce z ICT správce a koordinátora , ZŠ a MŠ Praha 6, Bílá 1 Sál B Autor: Ing. František Hůlka Očekávání škol z 2. vlny o Na co se nejvíce těšíte? § Proč? o Co se chystáte na tabletech s dětmi nejvíce dělat? - A jak už to jinde funguje? à Zkušenosti z 1. vlny o = inspirace pro školy z druhé vlny a odjinud o = poučení pro jiné školy z 1. vlny o SW + obsah § S čím nejvíce pracujete / učitelé pracují? § S jakými materiály? · Kde je ukládáte? · Jak je do tabletu dostanete? § Aplikace? · Kde je berete? · Jak platíte? · Jak licencujete? o HW § Odolnost § Přenášení? Stěhování žáků za tablety? § Jak se s tím žákům pracuje? · Co je pro ně nejtěžší / špatné? · Co jim jde nejlépe? § Výdrž baterie? · Jak dobíjejí? Kde? Jak často? Jak dlouho? § Mají nějaké poruchy? · Něco žáci rozbili? · Jak předcházejí poškození žáky? o Konektivita? § Kde všude tablety používáte? · = kde je pro tablety Wi-Fi? · Je společná se školní Wi-Fi? · Uvažujete změnu? o Co nutně potřebujete dokončit / dodělat / doplnit / změnit? o Co Vám na práci s tablety nejvíce nevyhovuje / vadí? strana 1
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.