Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilRoman Malý
1
Geotechnický monitoring při výstavbě stanice Nádraží Veleslavín Tunelářské odpoledne 1/2013, Ebermann, Vinter & spol. 1 GEOTECHNICKÝ MONITORING PŘI VÝSTAVBĚ STANICE NÁDRAŽÍ VELESLAVÍN Tomáš Ebermann, Jakub Bohátka, Ondřej Hort Martin Vinter, Stanislav Liška, Martin Čermák Tunelářské odpoledne 1/2013 13. března 2013 Praha
2
Geotechnický monitoring při výstavbě stanice Nádraží Veleslavín Tunelářské odpoledne 1/2013, Ebermann, Vinter & spol. 2 SITUACE Výstavba stanice Nádraží Veleslavín nejsou pouze ražby, ale i hloubená část stanice 05-21 05-20 05-24
3
Geotechnický monitoring při výstavbě stanice Nádraží Veleslavín Tunelářské odpoledne 1/2013, Ebermann, Vinter & spol. 3 Geotechnický monitoring -IG dokumentace ražeb -měření deformací primárního a sekundárního ostění -nivelační měření sedání povrchu terénu -inklinometrická a extenzometrická měření -IG dokumentace hloubení -měření deformací -měření kotevních sil -inklinometrická měření
4
Geotechnický monitoring při výstavbě stanice Nádraží Veleslavín Tunelářské odpoledne 1/2013, Ebermann, Vinter & spol. 4 Poznatky z monitoringu hloubené části Výstavba hloubené části se neobešla bez komplikací, které se však daří zvládat. Velkou změnou oproti předpokladům byl přesun technologické části do jámy (původně měla být v ražené části) SNÍŽENÍ RIZIKA PŘI RAŽBÁCH x KOMPIKACE V HLOUBENÉ ČÁSTI
5
Geotechnický monitoring při výstavbě stanice Nádraží Veleslavín Tunelářské odpoledne 1/2013, Ebermann, Vinter & spol. 5 Poznatky z monitoringu hloubené části Za tyto komplikace částečně může i snaha šetřit na monitoringu za každou cenu, především na monitoringu kotevních sil Za což lze poděkovat především odpovědnému projektantovi stanice paní ing. Elišce Bačuvčíkové Eliška?
6
Geotechnický monitoring při výstavbě stanice Nádraží Veleslavín Tunelářské odpoledne 1/2013, Ebermann, Vinter & spol. 6 Poznatky z monitoringu hloubené části
7
Geotechnický monitoring při výstavbě stanice Nádraží Veleslavín Tunelářské odpoledne 1/2013, Ebermann, Vinter & spol. 7 Poznatky z monitoringu hloubené části Šárecké zdravé až navětralé břidlice
8
Geotechnický monitoring při výstavbě stanice Nádraží Veleslavín Tunelářské odpoledne 1/2013, Ebermann, Vinter & spol. 8 Poznatky z monitoringu hloubené části Deluviální sedimenty Zvětralé šárecké břidlice
9
Geotechnický monitoring při výstavbě stanice Nádraží Veleslavín Tunelářské odpoledne 1/2013, Ebermann, Vinter & spol. 9 Poznatky z monitoringu hloubené části Zdravé šárecké břidlice
10
Geotechnický monitoring při výstavbě stanice Nádraží Veleslavín Tunelářské odpoledne 1/2013, Ebermann, Vinter & spol. 10 Poznatky z monitoringu hloubené části Původní návrh monitoringu S stěny rampy a jámy S stěna - Redukovaný rozsah
11
Geotechnický monitoring při výstavbě stanice Nádraží Veleslavín Tunelářské odpoledne 1/2013, Ebermann, Vinter & spol. 11 Poznatky z monitoringu hloubené části
12
Geotechnický monitoring při výstavbě stanice Nádraží Veleslavín Tunelářské odpoledne 1/2013, Ebermann, Vinter & spol. 12 Poznatky z monitoringu hloubené části
13
Geotechnický monitoring při výstavbě stanice Nádraží Veleslavín Tunelářské odpoledne 1/2013, Ebermann, Vinter & spol. 13 Poznatky z monitoringu hloubené části
14
Geotechnický monitoring při výstavbě stanice Nádraží Veleslavín Tunelářské odpoledne 1/2013, Ebermann, Vinter & spol. 14 Poznatky z monitoringu hloubené části
15
Geotechnický monitoring při výstavbě stanice Nádraží Veleslavín Tunelářské odpoledne 1/2013, Ebermann, Vinter & spol. 15 Poznatky z monitoringu hloubené části
16
Geotechnický monitoring při výstavbě stanice Nádraží Veleslavín Tunelářské odpoledne 1/2013, Ebermann, Vinter & spol. 16 Poznatky z monitoringu hloubené části P91
17
Geotechnický monitoring při výstavbě stanice Nádraží Veleslavín Tunelářské odpoledne 1/2013, Ebermann, Vinter & spol. 17 Poznatky z monitoringu hloubené části
18
Geotechnický monitoring při výstavbě stanice Nádraží Veleslavín Tunelářské odpoledne 1/2013, Ebermann, Vinter & spol. 18 Poznatky z monitoringu hloubené části Pilota P91 Inklinometr v pilotě P91 Břicho těhotné ženy
19
Geotechnický monitoring při výstavbě stanice Nádraží Veleslavín Tunelářské odpoledne 1/2013, Ebermann, Vinter & spol. 19
20
Geotechnický monitoring při výstavbě stanice Nádraží Veleslavín Tunelářské odpoledne 1/2013, Ebermann, Vinter & spol. 20
21
Geotechnický monitoring při výstavbě stanice Nádraží Veleslavín Tunelářské odpoledne 1/2013, Ebermann, Vinter & spol. 21
22
Geotechnický monitoring při výstavbě stanice Nádraží Veleslavín Tunelářské odpoledne 1/2013, Ebermann, Vinter & spol. 22 Poznatky z monitoringu ražené části + mimo nadzemní zástavbu => sedání objektů do 12 mm - nepříznivé GT podmínky nadloží SST cca 1,5 D komplikovaná výstavba tramvaj, silnice, sítě, kabelovod, přeložka DN 1000 => relativně značná sedání, nadvýlomy, ovlivnění kabelovodu
23
Geotechnický monitoring při výstavbě stanice Nádraží Veleslavín Tunelářské odpoledne 1/2013, Ebermann, Vinter & spol. 23 Podélný geologický profil
24
Geotechnický monitoring při výstavbě stanice Nádraží Veleslavín Tunelářské odpoledne 1/2013, Ebermann, Vinter & spol. 24 Poznatky z monitoringu ražené části
25
Geotechnický monitoring při výstavbě stanice Nádraží Veleslavín Tunelářské odpoledne 1/2013, Ebermann, Vinter & spol. 25 Poznatky z monitoringu ražené části
26
Geotechnický monitoring při výstavbě stanice Nádraží Veleslavín Tunelářské odpoledne 1/2013, Ebermann, Vinter & spol. 26 Poznatky z monitoringu ražené části Nadvýlomy v LDV 13. a 14. 8. 2011- cca 10 m 3 16. 10. 2011 - cca 15 m 3 chemicky injektované jehly důsledné kotvení čelby 13.8.2011 (pod kabelovodem) 16.10.2011
27
Geotechnický monitoring při výstavbě stanice Nádraží Veleslavín Tunelářské odpoledne 1/2013, Ebermann, Vinter & spol. 27 Poznatky z monitoringu ražené části Ražbami podcházený kabelovod
28
Geotechnický monitoring při výstavbě stanice Nádraží Veleslavín Tunelářské odpoledne 1/2013, Ebermann, Vinter & spol. 28 Poznatky z monitoringu ražené části Levý výrub : Celkem až 34 mm / 14 mm přímý průchod kaloty LST Sklon 1:680 Pravý výrub: 52 mm / 18 mm od PST Sklon 1:650 Střední výrub: 62 mm / 8 mm od SST Sklon 1:516 Požadavek vlastníka - rozdíl poklesu terén x šachta do 20 mm SPLNĚNO Dopad na kabelovod – rozvoj trhlin, ale zcela bez ovlivnění funkčnosti a bezpečnosti
29
Geotechnický monitoring při výstavbě stanice Nádraží Veleslavín Tunelářské odpoledne 1/2013, Ebermann, Vinter & spol. 29 Poznatky z monitoringu ražené části Svislá složka – KVG primár prf 06
30
Geotechnický monitoring při výstavbě stanice Nádraží Veleslavín Tunelářské odpoledne 1/2013, Ebermann, Vinter & spol. 30 Poznatky z monitoringu ražené části Průběh sedání - nivelace prf 03 Sklon kotliny – až 1:230
31
Geotechnický monitoring při výstavbě stanice Nádraží Veleslavín Tunelářské odpoledne 1/2013, Ebermann, Vinter & spol. 31 Poznatky z monitoringu ražené části Monitoring ražené části stanice NV to není jen sledování primárního ostění
32
Geotechnický monitoring při výstavbě stanice Nádraží Veleslavín Tunelářské odpoledne 1/2013, Ebermann, Vinter & spol. 32 Poznatky z monitoringu ražené části Příčná složka – KVG sekundár prf 03
33
Geotechnický monitoring při výstavbě stanice Nádraží Veleslavín Tunelářské odpoledne 1/2013, Ebermann, Vinter & spol. 33 Poznatky z monitoringu ražené části Automatický deformometr na dilatační spáře
34
Geotechnický monitoring při výstavbě stanice Nádraží Veleslavín Tunelářské odpoledne 1/2013, Ebermann, Vinter & spol. 34 Poznatky z monitoringu ražené části Deformace dilatační spáry LST blok B/C do 1 mm
35
Geotechnický monitoring při výstavbě stanice Nádraží Veleslavín Tunelářské odpoledne 1/2013, Ebermann, Vinter & spol. 35 Poznatky z monitoringu stanice Nádraží Veleslavín Poučení pro příští projekty: • nepodcenit monitoring vysokých pažících stěn stavebních jam (deformace a kotevní síly) (na rozdíl od deformací nejde dynamometry přidávat na osazené kotvy) • trojlodní stanice má nesporné architektonické přednosti, vlastní provádění je komplikované (doufejme, že se jedná o poslední trojlodní stanici pražského metra)
36
Geotechnický monitoring při výstavbě stanice Nádraží Veleslavín Tunelářské odpoledne 1/2013, Ebermann, Vinter & spol. 36 Děkujeme za pozornost. Zdař Bůh! I díky geotechnickému monitoringu probíhá výstavba stanice Nádraží Veleslavín bez větších problémů.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.