Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

HEINEKEN Konference VODA 2014.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "HEINEKEN Konference VODA 2014."— Transkript prezentace:

1 HEINEKEN Konference VODA 2014

2 HEINEKEN | Hrdý, nezávislý a zodpovědný globální výrobce piva
Výrobce piva s nejširším globálním působením Číslo 1 v Evropě a číslo 3 celosvětově Pivovary v 70 zemích celého světa Číslo 3 na českém trhu Vaříme výborná piva, budujeme silné značky Dlouhá a bohatá historie a rodinné dědictví Udržitelnost je jednou z hodnot společnosti HEINEKEN has changed significantly in the last five years, driven by our ambition to be a proud independent and responsible global brewer. Today, HEINEKEN is the number one brewer in Europe and the number three brewer by volume in the world. We have operations in 71 markets globally, which makes us the world's most international brewer. With recent acquisitions in Africa, India, Asia and Latin America, we are increasing our exposure to emerging markets, which will be a catalyst for our growth. At HEINKEN, we brew great beers and we build great brands. We are committed to surprising and exciting our consumers everywhere. Established in 1864 by the Heineken family, the HEINEKEN Company has a long and proud history and heritage in brewing and in our communities.

3 HEINEKEN | Celosvětová působnost
Dceřiná společnost Heineken Joint venture Export Licenční výroba >165 pivovarů v 70 zemích zaměstnanců Prodeje piva za skupinu v roce 2013: přes 200 milionů hektolitrů HEINEKEN has transformed its emerging market footprint over the past 5 years. This reflects a clear acquisition strategy to increase exposure to higher growth beer markets. HEINEKEN is Western Europe’s largest and leading brewer. We have operations in the UK, France, Italy, the Netherlands, Belgium, Finland, Ireland, Portugal, Spain and Switzerland. In the Central & Eastern Europe, HEINEKEN is has operations in Austria, Belarus, Bulgaria, Croatia, Czech Republic, Germany, Greece, Hungary, Kazakhstan, FYR Macedonia, Poland, Romania, Russia, Serbia and Slovakia. The position of HEINEKEN in the Americas was strengthened in 2010 with the acquisition of the beer operations of FEMSA. This included strong positions in Mexico and Brazil and significant volume from the export activities of brands such as Sol, Dos Equis and Tecate. HEINEKEN also has a number of breweries in Panama, Surinam and the Caribbean region and a strong export presence in the USA, the Caribbean and Latin America. HEINEKEN also has interests in and licensing agreements with several breweries in Central and South America. In the emerging markets of Africa and the Middle East, HEINEKEN’s position continues to grow. We have wholly owned breweries and have enjoyed substantial market positions in several African countries for more than 50 years. In 2011, HEINEKEN made further acquisitions in Nigeria and Ethiopia. In Asia Pacific, we operate in a joint venture with Fraser & Neave, Asia Pacific Breweries (APB). It operates breweries in Singapore, Laos, Malaysia, Mongolia, Thailand, Vietnam, Cambodia, China, New Zealand, Papua New Guinea, Sri Lanka, Indonesia and New Caledonia. In India, we have a 37.5 per cent stake in United Breweries Limited (UBL) and a 50/50 joint venture in Millenium Alcobev with UBL. UBL is the market leader in India where we now produce Heineken®. We also import Heineken® into the region.

4 Brewing a Better Future
Od roku 2010 vaříme pivu lepší budoucnost Brewing a Better Future

5 Cesta k udržitelnost Z Na We started with complex program globally
Applied locally as well Quite complex (pyramid), we aligned with stakeholeders (globally, but also locally in CZ) and clear priorities come out – water is one of them Why?

6 Voda je významná v našem hodnotovém řetězci

7 Proč právě voda? Pivo je z 95% voda
Jen méně než 1% světové objemu vody je dostupné a pitné Voda má významný vliv na chuť piva HEINEKEN v roce 2013 po světě potřeboval přibližně 800 M hl vody aby uvařil své pivo V Čechách to v roce 2013 bylo 8,9 M hl And as we have heard from VUV colleagues, water is becoming a major issue.

8 Jasné globální cíle 2015 2020 Spotřeba vody
Snížit spotřebu vody na 3.9 hl/hl Snížit spotřebu vody o 25% na 3.7 hl/hl Ochrana vodních zdrojů v oblastech s nedostatkem vody 100% našich výrobních jednotek v oblastech s nedostatkem vody bude mít aktivní plán na ochranu vodních zdrojů Výrazná kompenzace spotřebované vody výrobou v našich výrobních jednotkách v oblastech s nedostatkem vody

9 Jasné lokální cíle a měření
Víceleté cíle Roční plán Kvartální analýzy Měsíční reporting Abych řídil, musím vědět. Abych věděl musím měřit

10 Každoroční zlepšení Podrobné interní cíle na 3 roky dopředu
Každý rok snížíme spotřebu vody na jednotku v našich pivovarech. 2010 4,3 hl / hlPr 2011 3,9 hl / hlPr 2012 3,8 hl / hlPr 2013 3,7 hl / hlPr Naším rekordmanem je pivovar Starobrno s průměrnou spotřebou 3,08 hl na hl vyrobeného piva. Absolutní měsíční rekord v loňském roce byl 2,5 hl na hl vyrobeného piva. 2012 SBR - 3,27 hl/hlPr KPK - 3,95 hl/hlPr VB - 5,89 hl/hlPr

11 Osvěta a zapojení ostatních
Předáváme know how a zkušenosti CHKO a regionální aktivity Byznys pro Společnost a národní aktivity Mediální popularizace Interní komunikace a zapojení zaměstnanců

12 Zapojení zaměstnanců Teprve pochopení od zaměstnanců vytvoří přidanou hodnotu Trvalá edukace Projekty s našimi partnery Ambasadorské projekty

13 Co nám na naší cestě pomáhá
Dlouhodobě pracuje celý management team na tématu udržitelnosti Pravidelná diskuze se zainteresovanými osobami a odborníky Transparentní komunikace a reporting

14


Stáhnout ppt "HEINEKEN Konference VODA 2014."

Podobné prezentace


Reklamy Google