Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
představení JÁ a PATRIK
ZÁKLADNÍ údaje o F AIR Založena 1990 sídlo = letiště Benešov 15 zaměstnanců na trvalý úvazek 12 externistů – většinou piloti ČSA 90 % aktivit = ŠKOLA jako jediná FIRMA se koncentrujeme ze všech sil pouze na výcvik PILOTŮ
2
LÉTÁNÍ NA VÍCEMOTOROVÝCH LETOUNECH
3
M E P M u l t i E n g i n e P i s t o n
4
SEP MEP
5
pokud běží OBA motory MINIMÁLNÍ ROZDÍLY
6
pokud běží OBA motory MEP = přebytek výkonu
7
pokud vysadí JEDEN motor
SEP = ztráta 100 % výkonu MEP = ztráta 50 % výkonu MEP = ztráta až 85 % výkonu
8
PROČ ?
9
ASYMETRICKÝ TAH
10
ZTRÁTA VÝKONU 100 %
11
ZTRÁTA VÝKONU 100 % 50 %
12
ZTRÁTA VÝKONU 50 %
13
ZTRÁTA VÝKONU 50 %
14
ZTRÁTA VÝKONU 50 %
15
ZTRÁTA VÝKONU 50 % 45 %
16
ZTRÁTA VÝKONU DRAG 45 % 15 %
17
3 hlavní problémy ASYMETRICKÉHO LETU pilotáží MUSÍM PŘEKONAT
1. ZATÁČENÍ 2. KLONĚNÍ 3. ZVÝŠENÍ ODPORU
18
1. ZATÁČENÍ SMĚROVKA (NOHA) PROTI
19
2. KLONĚNÍ KŘIDÉLKA PROTI
20
3. ZVÝŠENÍ ODPORU
21
ŠPATNÁ KOORDINACE PŘÍLIŠ NOHY
3. ZVÝŠENÍ ODPORU ŠPATNÁ KOORDINACE NÁKLON 0° PŘÍLIŠ NOHY
22
ŠPATNÁ KOORDINACE PŘÍLIŠ NOHY
3. ZVÝŠENÍ ODPORU ŠPATNÁ KOORDINACE DODATEČNÝ ODPOR PŘÍLIŠ NOHY
23
ŠPATNÁ KOORDINACE PŘÍLIŠ KŘIDÉLEK
3. ZVÝŠENÍ ODPORU ŠPATNÁ KOORDINACE NÁKLON 5° a více PŘÍLIŠ KŘIDÉLEK
24
ŠPATNÁ KOORDINACE PŘÍLIŠ KŘIDÉLEK
3. ZVÝŠENÍ ODPORU ŠPATNÁ KOORDINACE DODATEČNÝ ODPOR PŘÍLIŠ KŘIDÉLEK
25
SPRÁVNÁ KOORDINACE NÁKLON 2-5°
3. ZVÝŠENÍ ODPORU SPRÁVNÁ KOORDINACE NÁKLON 2-5°
26
SPRÁVNÁ KOORDINACE ZBYTEK NOHOU
3. ZVÝŠENÍ ODPORU SPRÁVNÁ KOORDINACE ZBYTEK NOHOU
27
SPRÁVNÁ KOORDINACE ŽÁDNÝ DODATEČNÝ ODPOR VÝSLEDEK ! 3. ZVÝŠENÍ ODPORU
28
KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA
29
KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA
když vysadí motor... JE ZLE
30
KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA
když vysadí kritický motor... JE JEŠTĚ HŮŘ
31
KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA
32
KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA 1. faktor - VRTULOVÝ PROUD
33
KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA 1. faktor - VRTULOVÝ PROUD
34
KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA 1. faktor - VRTULOVÝ PROUD
35
KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA 1. faktor - VRTULOVÝ PROUD
36
KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA 1. faktor - VRTULOVÝ PROUD
37
KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA 1. faktor - VRTULOVÝ PROUD
38
KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA 1. faktor - VRTULOVÝ PROUD
39
KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA 1. faktor - VRTULOVÝ PROUD
40
KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA 1. faktor - VRTULOVÝ PROUD
41
KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA 1. faktor - VRTULOVÝ PROUD
42
KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA
KRITICKÝ motor... ... ten, který se točí K LETADLU
43
KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA
2. faktor - FAKTOR VRTULE P - FACTOR
44
KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA
2. faktor - FAKTOR VRTULE
45
KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA
2. faktor - FAKTOR VRTULE
46
KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA
2. faktor - FAKTOR VRTULE
47
KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA
2. faktor - FAKTOR VRTULE ÚHEL NÁBĚHU NORMÁLNÍ LET
48
KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA
2. faktor - FAKTOR VRTULE ÚHEL NÁBĚHU NORMÁLNÍ LET
49
KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA
2. faktor - FAKTOR VRTULE
50
KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA
2. faktor - FAKTOR VRTULE
51
KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA
2. faktor - FAKTOR VRTULE
52
KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA
2. faktor - FAKTOR VRTULE
53
KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA
2. faktor - FAKTOR VRTULE
54
KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA
2. faktor - FAKTOR VRTULE
55
KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA
2. faktor - FAKTOR VRTULE
56
KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA
2. faktor - FAKTOR VRTULE
57
KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA
2. faktor - FAKTOR VRTULE
58
KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA
2. faktor - FAKTOR VRTULE
59
KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA
2. faktor - FAKTOR VRTULE
60
KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA
2. faktor - FAKTOR VRTULE
61
KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA
2. faktor - FAKTOR VRTULE
62
KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA
KRITICKÝ motor... ... ten, který se točí K LETADLU
63
KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA 3. faktor - ROZLOŽENÍ VZTLAKU
64
KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA 3. faktor - ROZLOŽENÍ VZTLAKU
65
KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA 3. faktor - ROZLOŽENÍ VZTLAKU
66
KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA 3. faktor - ROZLOŽENÍ VZTLAKU
67
KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA 3. faktor - ROZLOŽENÍ VZTLAKU
68
KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA 3. faktor - ROZLOŽENÍ VZTLAKU
69
KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA
KRITICKÝ motor... ... ten, který se točí K LETADLU
70
KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA 4. faktor - REAKČNÍ MOMENT
71
KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA 4. faktor - REAKČNÍ MOMENT
72
KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA 4. faktor - REAKČNÍ MOMENT
73
KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA
KRITICKÝ motor... ... ten, který se točí K LETADLU
74
KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA
REKAPITULACE 4 faktorů 1. VRTULOVÝ PROUD
75
KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA
76
KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA
REKAPITULACE 4 faktorů 2. P - FACTOR
77
KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA
78
KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA
REKAPITULACE 4 faktorů 3. ROZLOŽENÍ VZLAKU
79
KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA
80
KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA
81
KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA
REKAPITULACE 4 faktorů 4. REAKČNÍ MOMENT
82
KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA
83
SPECIÁLNÍ VÝCVIKOVÉ LETOUNY
NEMAJÍ KRITICKÝ MOTOR
84
SPECIÁLNÍ VÝCVIKOVÉ LETOUNY
MAJÍ MOTORY PROTIBĚŽNÉ
85
SPECIÁLNÍ VÝCVIKOVÉ LETOUNY
86
NOVÝ POJEM Vmc
87
minumum Vmc
88
minumum control Vmc
89
VYSAZENÍ MOTORU
90
VYSAZENÍ MOTORU
91
VYSAZENÍ MOTORU
92
VYSAZENÍ MOTORU
93
VYSAZENÍ MOTORU
94
VYSAZENÍ MOTORU
95
VYSAZENÍ MOTORU
96
VYSAZENÍ MOTORU
97
VYSAZENÍ MOTORU PLNÁ NOHA NÁKLON max 2-5°
98
VYSAZENÍ MOTORU MAX 20°
99
VYSAZENÍ MOTORU MAX 20°
100
Vmc minumum control
101
HLAVNÍ FAKTORY OVLIVŇUJÍCÍ Vmc
HMOTNOST POLOHA TĚŽIŠTĚ NADMOŘSKÁ VÝŠKA
102
HMOTNOST
103
ZVÝŠENÍ HMOTNOSTI HMOTNOST = SNÍŽENÍ Vmc OK
104
POLOHA TĚŽIŠTĚ TAH x A VZTLAK x B = TAH A B VZTLAK
105
POLOHA TĚŽIŠTĚ TAH x A VZTLAK x B = TAH A B VZTLAK
106
POLOHA TĚŽIŠTĚ TAH x A VZTLAK x B = TAH A B VZTLAK
107
POLOHA TĚŽIŠTĚ TAH x A VZTLAK x B = TAH A B VZTLAK
108
POLOHA TĚŽIŠTĚ TAH x A VZTLAK x B = TAH A B VZTLAK
109
TAH x A VZTLAK x B POLOHA TĚŽIŠTĚ = TAH A MUSÍM ZVÝŠIT RYCHOST
VÍCE NOHY NEMÁM B VZTLAK
110
TAH x A VZTLAK x B POLOHA TĚŽIŠTĚ = TAH A MUSÍM ZVÝŠIT RYCHOST
VÍCE NOHY NEMÁM B VZTLAK
111
POSUNUTÍ TĚŽIŠTĚ DOZADU
POLOHA TĚŽIŠTĚ = ZVÝŠENÍ Vmc OK
112
NADMOŘSKÁ VÝŠKA TAH x A VZTLAK x B = TAH A B VZTLAK
113
NADMOŘSKÁ VÝŠKA ZVÝŠENÍM VÝŠKY SNÍŽÍM TAH TAH A B VZTLAK
114
NADMOŘSKÁ VÝŠKA MOHU TEDY SNÍŽIT RYCHLOST TAH A B VZTLAK
115
OK TAH x A VZTLAK x B ROSTOUCÍ NADM. VÝŠKA NADMOŘSKÁ VÝŠKA
= SNÍŽENÍ Vmc TAH x A VZTLAK x B = OK JEN DO URČITÉ HRANICE
116
PÁD NASTÁVÁ DŘÍVE VÝŠKA KDE Vmc = Vstall NADMOŘSKÁ VÝŠKA Vmc TOČENÍ
V stall PŘI LETU NA 1 MOTOR PÁD NASTÁVÁ DŘÍVE VÝŠKA KDE Vmc = Vstall Vmc NADMOŘSKÁ VÝŠKA TOČENÍ NASTÁVÁ DŘÍVE INDIKOVANÁ RYCHLOST
117
PÁD NASTÁVÁ DŘÍVE VÝŠKA KDE Vmc = Vstall VYBÍRÁNÍ MŮŽE BÝT OBTÍŽNÉ
V stall PŘI LETU NA 1 MOTOR PÁD NASTÁVÁ DŘÍVE VÝŠKA KDE Vmc = Vstall VYBÍRÁNÍ MŮŽE BÝT OBTÍŽNÉ Vmc NADMOŘSKÁ VÝŠKA TOČENÍ NASTÁVÁ DŘÍVE INDIKOVANÁ RYCHLOST
118
OK ROSTOUCÍ NADM. VÝŠKA = SNÍŽENÍ Vmc JEN DO URČITÉ HRANICE
119
PÁD NASTÁVÁ DŘÍVE VÝŠKA KDE Vmc = Vstall VYBRÁNÍ MŮŽE BÝT OBTÍŽNÉ
V stall PŘI LETU NA 1 MOTOR PÁD NASTÁVÁ DŘÍVE VÝŠKA KDE Vmc = Vstall VYBRÁNÍ MŮŽE BÝT OBTÍŽNÉ Vmc NADMOŘSKÁ VÝŠKA TOČENÍ NASTÁVÁ DŘÍVE INDIKOVANÁ RYCHLOST
120
Vmc vašeho letadla BYLA STANOVENA
MAX VZLETOVÝ VÝKON MAX VZLETOVÁ HMOTNOST MAX ZADNÍ CENTRÁŽ PODVOZKY ZATAŽENY KLAPKY PRO VZLET většina dvoumotoráků = 0° COWL FLAPS – PRO VZLET TRIM - PRO VZLET MAX NÁKLON = 5°
121
www.f-air.cz představení JÁ a PATRIK ZÁKLADNÍ údaje o F AIR
Založena 1990 sídlo = letiště Benešov 15 zaměstnanců na trvalý úvazek 12 externistů – většinou piloti ČSA 90 % aktivit = ŠKOLA jako jediná FIRMA se koncentrujeme ze všech sil pouze na výcvik PILOTŮ
122
DOPORUČENÁ LITERATURA
JEPESSEN Multi Engine Manual POH PIPER PA-34 Seneca w w w . f – a i r . c z
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.