Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Využití metody oční kamery ve vzdělávání ve fyzice
RNDr. Martina Kekule, Ph.D. Mgr. Veronika Burdová Doc. PaedDr. Jiří Tesař, Ph.D.
2
Ve výzkumu přírodovědného vzdělávání metoda oční kamery
Motivace Ve výzkumu přírodovědného vzdělávání metoda oční kamery Martin Rusek: speciální pracovní skupina v rámci ESERA2019 (Evropská společnost pro výzkum v přírodovědném vzdělávání) Ve školní praxi: výsledky výzkumů Ve školní praxi fyziky, biologie: princip
3
místnost A2 Cíl prezentace
Cíl prezentace K čemu to může být dobré? Možnost prakticky si vyzkoušet během následující posterové sekce. místnost A2
4
Co je to oční kamera a jaká data získáme?
Co je to oční kamera a jaká data získáme? Sledujeme pohyby očí sledujeme zaměření pozornosti děje řádově 10, 100 ms snímací frekvence min 50 Hz přesnost přístroje vs. ostrost vidění
5
Ostrost vidění
6
Vizualizace dat mapa pozornosti gaze plot heat mapa
Vizualizace dat mapa pozornosti gaze plot heat mapa
7
řešení úloh s výběrem odpovědi interpretace grafů, schémat, náčrtů
K čemu to může být dobré? řešení úloh s výběrem odpovědi interpretace grafů, schémat, náčrtů čtení textu učebnice interpretace myšlenkových map
8
Řešení úloh s výběrem odpovědí nejčastější typ výzkumů
Řešení úloh s výběrem odpovědí nejčastější typ výzkumů srovnání expert – začátečník mechanika (FCI test, kinematické grafy) pracuje se s tzv. AOI, area of interest, oblast zájmu “kolik času“ na jednotlivých AOI poster Anna Krčmářová, Roman Chvátal, Renata Holubová: Analýza vybraných FCI úloh pomocí eye-trackingu
9
Řešení úloh s výběrem odpovědí tzv
Řešení úloh s výběrem odpovědí tzv. gaze bias effect – zaměřujeme pozornost na možnost, kterou nakonec zvolíme jako správnou
10
Řešení úloh s výběrem odpovědí
Řešení úloh s výběrem odpovědí Psychologie: rychlost a přesnost korelují. ! Klein a kol., 2019
11
Řešení úloh s výběrem odpovědí Viiri&Kekule, 2019
Řešení úloh s výběrem odpovědí Viiri&Kekule, 2019
12
STEM TEXT ALTERNATIVES GRAPH ALTERNATIVES
13
Text preference: student 10, CZE
14
Graph preference: student 4, CZE
16
Areas Of Interest (AOI)
17
tranzity text-text graf-graf mezi preferují text 23% 31% 46% preferují graph 16% 27% 57% bez preference 13% 37% 50%
18
Interpretace grafů, schémat, náčrtů Kekule, 2017
Interpretace grafů, schémat, náčrtů Kekule, 2017
19
1. otázka 2. otázka 3. otázka 4. otázka
20
Čtení textu z učebnice propojení textů a ilustrací
Čtení textu z učebnice propojení textů a ilustrací obtížné pojmy, věty vyhledávání informací v textu Kekule&Krejčí, 2019
22
Osnova Historické okénko – mapy v podání Newtona, Leonarda da Vinciho,
Využití map ve škole – Tony Buzan Jak má vypadat myšlenková mapa Sonda čtení mapy žáky
23
Osnova Cíl příspěvku – ukázka využití oční kamery
Historické okénko – mapy v podání Newtona, Leonarda da Vinciho, Využití map ve škole – Tony Buzan Jak má vypadat myšlenková mapa Sonda čtení mapy žáky
24
Leonardo da Vinci (*1452 - †1519)
Historické okénko filozof Cassiodorus (*490 - †583)
25
Tony buzan 2. června *1942, Londýn, † 13. dubna 2019
26
Schéma myšlenkové mapy
Návodné otázky
27
Pedagogická sonda Zatím na pěti žácích Od šesté po devátou třídu
Žáci nadaní Následné prohlídnutí záznamu Žáci s různými školními výsledky
28
První čtení bez vysvětlení
Videoukázka 1
29
Snímek při prohlížení po vysvětlení
Videoukázka 2
30
Snímek při prohlížení po vysvětlení
31
Překreslení mapy
32
Shrnutí sondy Neznalost – čtení mapy Vysvětlení – správné čtení
Žákovské hodnocení: barevnost propojení se životem přehled tematického celku zapamatování po krátké době čtení schopnost reprodukce Návrh na zlepšení: přidání obrázku
33
Možnost vyzkoušet si na vlastní oči během posterové sekce místnost A2
Možnost vyzkoušet si na vlastní oči během posterové sekce místnost A2
34
Kontakt Veronika Burdová Martina Kekule Jiří Tesař
Děkujeme za pozornost! Kontakt Veronika Burdová Martina Kekule Jiří Tesař Katedra aplikované fyziky a techniky PF JU Jeronýmova České Budějovice
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.