Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Sdružení železničních nákladních dopravců ČR

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Sdružení železničních nákladních dopravců ČR"— Transkript prezentace:

1 Sdružení železničních nákladních dopravců ČR
ŽELEZNIČNÍ KONFERENCE PARDUBICE Porovnání zpoplatnění infrastruktury Česko vs. Rakousko Ing. Oldřich Sládek Kongresové centrum Kunětická Hora – Dříteč ,

2 28. členů ŽESNAD.CZ k Puš s.r.o.

3 Rozdíl ve zpoplatnění infrastruktury mezi silniční a železniční dopravou
Česko plné kamionů. Mýto a pohonné hmoty zde patří k nejlevnějším v Evropě 26. března :17 Náklady dopravců na mýto a pohonné hmoty v Česku patří k nejnižším v Evropě. Těžké kamiony na tuzemských dálnicích zaplatí za mýto a naftu v průměru 46,50 eur (zhruba korun) na 100 kilometrů. Ve všech sousedních státech jsou náklady vyšší. I proto zahraniční dopravci využívají Českou republiku jako tranzitní zemi. Vyplývá to z nejnovější analýzy Centra ekonomických a tržních analýz (CETA). Zdroj: Zpoplatněné železniční tratě Zpoplatněné silniční komunikace

4 Porovnání zpoplatnění infrastruktury Česko vs. Rakousko

5 Další důvody objíždění ČR v železniční dopravě
Trasa Hamburg – Budapest je po železnici přes Passau o 151 km delší, přesto je hojně využívána jako atraktivní alternativa vůči koridoru RFC7 přes ČR. Proč? Trasa přes Passau je sice o 12,2% delší, ale jsou nižší provozní náklady vlaků z důvodů: Úspory za dopravní cestu: o 6% nižší sazba v Rakousku  úspora Úspory odklonem od soustavy DC 3 kV: úspory ztrát z DC soustavy použití levnějších AC (15 kV + 25 kV) lokomotiv  úspora provozních nákladů na 1 km cca. 7 %, Vyšší kapacita souprav: Max. délka vlaku 700 m oproti 650 m  úspora jednotkových nákladů 4 % Kratší a spolehlivá doba přepravy: rychlejší a spolehlivý oběh souprav  úspory provozních nákladů vlaků Přirozená (a nejkratší) železniční trasa 1235 km Používaná objízdná železniční trasa 1386 km Směr Skandinávie, Německo – Slovensko, Maďarsko, Balkán

6 Zdar železniční nákladní dopravě! Děkuji za pozornost!
Pozice nákladních železničních dopravců je sice pořád neradostná, ale světlo v temnotách už trochu svítí! Zdar železniční nákladní dopravě! Děkuji za pozornost! Sjisjka, Švédsko, Siemens Vectron ( ), foto Steffen Hasse


Stáhnout ppt "Sdružení železničních nákladních dopravců ČR"

Podobné prezentace


Reklamy Google