Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
SIPVZ – úvodní modul P ICT a změny ve výuce (2 h) metodické poznámky
2
Co už kolegové znají? Základy z HW (zapnout, vypnout, propojit)
Základy SW (druhy, spuštění, principy ovládání) Systém uložení dat (server, disk, složka, soubor) Některé programy umí ovládat a pomocí nich umí: psát běžné texty kreslit, pořizovat a zpracovávat obrázky řešit jednoduché početní a statistické operace vyhledávat informace na WWW stránkách komunikovat „elektronickými cestami“ Už se tolik nebojí počítače ICT a změny ve výuce Školení lektorů úvodního modulu P © Radek Maca
3
Co by učitelé ještě potřebovali?
Umět volit vhodné ICT prostředky k přípravě na výuku k podpoře výkladu k podpoře práce žáků Umět hodnotit „počítačové“ práce žáků základem by měl být obsah práce použili ICT efektivně? Odpovídá forma práce použitým ICT nestáhli žáci práci od kolegy (z Internetu)? Umět přizpůsobit výuku schopnostem ICT integrovat ICT do výuky jako učební nástroje integrovat ICT do výuky jako zdroje informací ICT a změny ve výuce Školení lektorů úvodního modulu P © Radek Maca
4
Učitel by měl umět volit vhodné ICT prostředky k přípravě na výuku
ICT umožňují vstup na informační dálnici učební e-materiály lze snadno modifikovat učební e-materiály lze snadno kumulovat k podpoře výkladu někdy je vhodnější využít animaci, 3D modely, … ke zvýšení názornosti který SW je lepší či horší a proč? který zdroj informací je dosažitelnější, CD ROM, WWW, kniha? k podpoře práce žáků ICT mohou používat i žáci jako učební nástroj, víte jak? učí učitel žáka učit se jeho předmět? učí učitel žáka učit se jeho předmět s využitím ICT? ICT a změny ve výuce Školení lektorů úvodního modulu P © Radek Maca
5
Učitel by měl umět hodnotit „počítačové“ práce žáků
základem by měl být obsah práce ICT jsou jenom nástroje na práci s informacemi ve výuce předmětu jde o to, aby žák dokázal správné informace najít, zpracovat a použít stále však jde o ty INFORMACE použili žáci ICT efektivně? nebylo lepší a efektivnější vyřešit úlohu bez ICT (3x4= ? ) když už žáci použili ICT, odpovídá tomu výsledek? „neukradli“ žáci řešení od někoho? pozor na velmi snadné kopírování dat na Internetu je „téměř“ vše ICT a změny ve výuce Školení lektorů úvodního modulu P © Radek Maca
6
Učitel by měl umět přizpůsobit svou výuku schopnostem ICT
jako učebním pomůckám ICT umožňují podpořit výklad ICT umožňují podpořit procvičování ICT umožňují podpořit vzdělávání žáků (e-learning) ICT umožňují distanční vzdělávání a komunikaci s žáky „na dálku“ jako zdroj informací ICT umožňují informace vyhledávat (na CD, v síti, …) ICT umožňují informace skladovat (kolik stránek textu nebo obrázků se vejde na disketu, CD, disk, …) ICT umožňují informace přenášet (jak rychle se přenese obsah diskety v LAN, na Internetu, …) ICT a změny ve výuce Školení lektorů úvodního modulu P © Radek Maca
7
Praktické úlohy zkuste nakreslit v Malování barevný celoobrazovkový obrázek a uložit ho na disketu (vejde se tam?) přenést ho v lokální síti (na Internetu) na jiný počítač (jak dlouho to bude trvat? jak to urychlit?) zkuste připravit ve skupinách písemku (test) se čtyřmi úlohami. Mohou učitelé spolupracovat? Jaké to má výhody? jaké existují výukové programy? Podívejte se na evaluaci na vytvořte si jednoduchý rozcestník na internetové zdroje dat pro svůj předmět ICT a změny ve výuce Školení lektorů úvodního modulu P © Radek Maca
8
Závěr ke změnám způsobu učení
ač se v této části zdá, že zbytečně zabírá čas, věnujte se jí na kurzech, protože svým obsahem a významem převyšuje výuku ovládání „nějakého“ programu vede k zamyšlení nad metodami výuky od zamyšlení vede k pokusům o reálné změny zdůvodňuje, k čemu vůbec bylo školení Z (že to není jen školení kvůli čárce v prezenčce) ukazuje další směry (moduly) vzdělávání Případné dotazy rád zodpovím. ICT a změny ve výuce Školení lektorů úvodního modulu P © Radek Maca
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.