Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Algoritmizace a datové struktury (14ASD)
4. cvičení
2
ZvedniCihlyOdZdi – Karel projde kolem zdi a posbírá všechny cihly (na jednom poli jich může být více). Karel na každé políčko u zdi stoupne minimálně jednou, maximálně třikrát. Na počátku nevíme, kde robot stojí a jakým směrem se dívá.
3
PrenesCihlyZeSZrohuDoJVrohu –Karel přenosí všechny cihly ze severozápadního rohu do jihovýchodního rohu. Na počátku nevíme, kde robot stojí a jakým směrem se dívá. Rozměr místnosti je také neznámý. Předpoklad – v jihovýchodním rohu nejsou cihly, nebo jich tam je maximálně tolik, aby se tam vešly všechny cihly ze severozápadního rohu.
4
PosbirejVsechnyCihly – Karel projde celou místnost a posbírá všechny cihly. Na počátku nevíme, kde robot stojí a jakým směrem se dívá. Rozměr místnosti je také neznámý.
5
Cvičná místnost – obkreslete 2x
Z V J
6
Úkol Jak bude vypadat místnost po provedení algoritmu (kde jsou cihly a kolik)? A na jakém místě robot Karel zůstane stát a kterým směrem se bude dívat? – naznačte šipkou. Zakreslete i celou cestu robota Karla – přes která políčka Karel přejde. Pokud algoritmus skončí s chybou (Karel narazí do zdi, nebo bude zvedat cihlu na políčku, kde žádná cihla není), vyznačte ve vývojovém diagramu, ve kterém kroku došlo k této chybě, a v místnosti, na kterém políčku.
7
Algoritmus 1
8
Algoritmus 2
9
Harmonogram CVIČENÍ TÉMA 1. informace, jednotky, kódování češtiny
2.-4. algoritmizace I., vývojový diagram - robot Karel 5. písemná práce na algoritmizaci I. datové formáty (CSV, XML, JSON) 6.-11. algoritmizace II., vývojový diagram – proměnná, pole, matice 12. písemná práce na algoritmizaci II. 13. datové struktury (spojový seznam, ukazatele, fronta, zásobník, grafy, stromy) 14. pokročilá programování (rekurze, backtracking, hešování, rozděl a panuj, dynamické programování)
10
Informace k písemné práci
algoritmizace (max. 10 a 5 bodů) - celkem 30 minut max. 10 minut - přečíst algoritmus pro robota Karla, zakreslit cestu v zadané místnosti a její stav po provedení algoritmu vytvořit algoritmus (nakreslit vývojový diagram) pro robota Karla dle slovního zadání SAMOSTATNÁ PRÁCE, BEZ POMŮCEK (kalkulačky, mobilu, tabletu, taháku, souseda…..) v případě porušení pravidel = 0 bodů bez možnosti opravy
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.