Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST ŠABLONA ČÍSLO: III/2 NÁZEV: INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT PŘEDMĚT: MATEMATIKA ROČNÍK: 6. TÉMA: DESETINNÁ ČÍSLA (násobení) AUTOR: MGR. SVĚTLANA HAJDINOVÁ DATUM VYTVOŘENÍ: VY_32_INOVACE_43_SH
2
ANOTACE Téma: DESETINNÁ ČÍSLA (násobení)
Cílová skupina: práce je určena pro žáky 6. ročníku Cíl: Pochopit a naučit se pravidla pro násobení desetinného čísla s 10, 100, ..., s přirozeným číslem a s desetinným číslem. Pomůcky: psací a rýsovací potřeby, sešit, pracovní list - NÁSOB 10, 100, 1000,..., pracovní úkoly - NÁKUP, BAZÉN Klíčová slova: desetinné číslo, násobení Práce obsahuje: stručný zápis informací k tématu, pracovní úkoly a pracovní list s řešením Možnosti využití: k uvedení nového učiva i k opakování již probraného učiva, písemná práce, samostatné opakování, skupinová práce, domácí práce apod.
3
PILOTÁŽ (doporučení – upozornění – zpětná vazba)
Materiál byl použit ve 2 třídách 6. ročníku. Žáci vypracovali úkoly a pracovní listy, a tím si procvičili prezentované učivo. Žákům vyhovovala přehlednost zadání a možnost variability práce – podle vlastní potřeby a dohody mohli pracovat samostatně, ve skupině nebo společně s učitelem. Pracovní úkoly nebo pracovní listy mohou být využity v hodině, jako DÚ nebo samostatná práce, lze je ohodnotit. Je možné je promítnout na tabuli a zpracovávat společně nebo je vytisknout pro samostatnou nebo skupinovou práci (u každého uvedeno). V prezentaci je použita animace (na kliknutí nebo po předchozím) - snímek 6, 8, 10, 11.
4
NÁSOBENÍ 10, 100, 1000, … posun des. čárky o 1, 2, 3, … místa DOPRAVA
0, = 4,5 2, = 269 (nemusím psát des. čárku) 3, = 3700 (doplním si nuly)
5
Pracovní list: Násob 10, 100, 1000,… tisk pro žáka nebo IA tabule
Vynásob: 48, = 7, = 0, = 3, = ,62 = ,0012 = ,613 = Doplň: 78,2 . ______ = 7 820 1,369 . ______ = 13,69 0,047 . ______ = 47 ________ . 53,4 = 100 . ________ = 146,7 _________ = 5 265,89 . ______ = 2 658,9
6
Pracovní list: Násob 10, 100, 1000, … - výsledky IA tabule
Vynásob: 48, = 4 810 7, = 75,68 0, = 2,5 3, = 3 860 ,62 = = ,0012 = 0,12 ,613 = = Doplň: 78, = 7 820 1, = 13,69 0, = 47 ,4 = ,467 = 146,7 0, = 5 265, = 2 658,9
7
NÁSOBENÍ PŘIROZENÝM ČÍSLEM
čísla násobíme jako přirozená a v součinu oddělíme od konce stejný počet des. míst jako je v des. čísle vedle sebe pod sebou 6, = 51, ,21 = 360,50 = 360,5 0, = 81,200 = 81,2 0, = 15,000 = 15 409,56 2 des. místa ,52 2 des. místa
8
Pracovní úkol: NÁKUP IA tabule
Pokladní v obchodě počítala nákup: 12 jogurtů po 7,80 Kč, 4 chleby po 28,60 Kč, 130 rohlíků po 1,90 Kč a 2,5 kg masa po 165 Kč za 1 kilogram. Kolik peněz vracela na tisícikorunovou bankovku? jogurty kusů po 7,80 Kč chleby kusy po 28,60 Kč rohlíky kusů po 1,90 Kč maso ,5 kg po 165 Kč/1kg zaplaceno Kč vráceno x Kč x = 1000 – (12 . 7, , ,90 + 2, ) x = 1000 – (93, , ,5) x = 1000 – 867,5 x = 132,5 Pokladní vrátila 132,50 Kč.
9
NÁSOBENÍ DESETINNÝM ČÍSLEM
čísla násobíme jako přirozená a v součinu oddělíme od konce stejný počet des. míst jako je v OBOU des. číslech DOHROMADY vedle sebe pod sebe 3,26 . 0,9 = 2,934 0,04 . 0,701 = 0,02804 2 d.m d.m d.m. 14,56 . 0,0002 = 0,002912 2 d.m d.m d.m. čísla srovnáme podle poslední číslice: 408,951 3 des. m. . 6,37 2 des. m , des. m.
10
Pracovní úkol: BAZÉN IA tabule
Novákovi si budují na zahradě bazén netypického tvaru. Zjisti si chybějící velikosti a spočítej plochu, kterou bazén zabírá. 1,4m ,5m 0,9m 2m ,3m Možnosti řešení: S S3 S2 S1
11
Pracovní úkol: BAZÉN - řešení IA tabule
1. varianta 2. varianta S1 = 2 . 1,4 = 2,8 S2 = 1,3 . (2 – 0,9) = 1,3 . 1,1 = = 1,43 S3 = 2 . 1,5 = 3 S = 2,8 + 1, = 7,23 S1 = 2 . (1,4 + 1,3 + 1,5) = = 2 . 4,2 = 8,4 S2 = 0,9 . 1,3 = 1,17 S = 8,4 – 1,17 = 7,23 Bazén zabírá plochu 7,23 m².
12
ZDROJE [on line] dostupné z www:
Vlastní tvorba Archiv autora Použité kliparty:
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.