Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

MAS MORAVSKOTŘEBOVSKO A JEVÍČSKO o.p.s.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "MAS MORAVSKOTŘEBOVSKO A JEVÍČSKO o.p.s."— Transkript prezentace:

1 MAS MORAVSKOTŘEBOVSKO A JEVÍČSKO o.p.s.
ŠABLONY II. ZÁKLADNÍ INFORMACE - PODÁNÍ ŽÁDOSTI O PODPORU výzva č. 063 OP VVV MAS MORAVSKOTŘEBOVSKO A JEVÍČSKO o.p.s.

2 PROGRAM Základní informace o výzvě Před podáním žádosti o podporu
Dotazníkové šetření Přílohy k Žádosti o podporu Přehled šablon dle jednotlivých subjektů Změny v šablonách oproti výzvě Šablony I. Představení nových šablon Využití finančních prostředků Nabídka administrace

3 Základní informace o výzvě
Číslo výzvy: 02_18_063 Vyhlášení výzvy: Ukončení výzvy: Nejbližší datum možné realizace: Nejpozději je možní realizovat od: Možná realizace projektů do: Délka projektu: 24 měsíců Zpráva o realizaci projektu – pouze 3 x (1., 2. a ZZoR); po 8 měsících od skutečného data zahájení projektu

4 Základní informace o výzvě
Oprávnění žadatelé: Mateřská škola Základní škola Základní umělecká škola Školní družina Školní klub Střediska volného času 1 IČ = 1 žádost !

5 Základní informace o výzvě
Maximální alokace na jeden projekt: MŠ a ZŠ: ,- Kč na subjekt ,- Kč na dítě/žáka ŠD, ŠK, SVČ, ZUŠ: ,- Kč na subjekt ,- Kč na dítě/žáka/studenta Minimální alokace na 1 projekt = ,- Kč

6 PŘED PODÁNÍM ŽoP Elektronický podpis statutárního zástupce Plná moc nahraná v ISKP14+, pokud ŽoP vyřizuje někdo jiný Registrace v systému MS2014+ (ISKP14+) – pokud není Zapsaný subjekt v ROS – bez toho nelze vyplnit ŽoP v MS2014+ (nelze to obejít jako v případě Šablony I.) Zapsat subjekt do ROS musí zřizovatel – pomoc ze strany MAS

7 DOTAZNÍKOVÉ ŠETŘENÍ Termíny vyplňování:
Školské subjekty, které se nezúčastnily Šablon I: od vyhlášení výzvy do ukončení výzvy Školské subjekty, které se zúčastnily Šablon I: nejdříve 6 měsíců před ukončením projektu do konce realizace projektu (ne po konci realizace !!!)

8 DOTAZNÍKOVÉ ŠETŘENÍ MŠ a ZŠ, které realizují Šablony I.
Vyplňují jeden dotazník pro Šablony I. i Šablony II. Šablony I vyhodnocení prvního projektu; prokazuje posun, vykazuje se jako indikátor (vyhodnocený dotazník je součástí ZZoR) pokud nebude prokázán posun = sankce ve výši 5 % z celkové dotace předchozí dotazník by měl být k dispozici před zfinalizováním dotazníku lze vidět výsledek Šablony II výsledky dotazníku slouží jako vstupní dotazník – vyhodnocuje nejslabší oblast Po vyplnění dotazníků jsou škole obratem vygenerovány výstupy potřebné jak pro Šablony I, tak i pro Šablony II.

9 DOTAZNÍKOVÉ ŠETŘENÍ Nutnost zvolit povinně jednu šablonu rozvíjející nejslabší oblast, která vyplynula z dotazníkové šetření Výstup z dotazníku je povinnou přílohou k ŽoP Střediska volného času: Nutno zvolit ještě další povinnou šablonu v oblasti inkluze (pokud nevyplyne z dotazníkového šetření)

10 PŘÍLOHY K ŽÁDOSTI O PODPORU
Výstup z dotazníkového šetření Kalkulačka indikátorů Prohlášení o přijatelnosti (exekuce, bezúhonnost,…) Platba: 1 zálohová platba ve výši 100% dotace Do měsíců po podání žádosti o podporu MŠMT - kraj – obec – škola

11 PŘEHLED ŠABLON DLE JEDNOTLIVÝCH SUBJEKTŮ
VIZ PŘÍLOHA PREZENTACE – „Rozdělení šablon dle jednotlivých subjektů“ Podrobnější vysvětlení viz Příloha č. 3 výzvy Šablony II. na odkaze:

12 ZMĚNY V PERSONÁLNÍCH ŠABLONÁCH
úvazek snížen na 0,1 (kromě psychologa) odstraněna podmínka min 12 po sobě jdoucích měsíců sociální pedagog – rozšíření kvalifikace (VOŠ vzdělání v oblasti sociální práce) chůva – pouze do !!! kvalifikační požadavky musí být splněny v den nástupu, výjimkou je školní asistent za těchto podmínek: nelze-li sehnat kvalifikovaného pracovníka, lze zaměstnat i nekvalifikovaného, ale: doložení skutečné snahy o zaměstnání kvalifikovaného pracovníka (doložit min 1 inzerát a min 1 kontakt na ÚP) nekvalifikovaný pracovník musí získat kvalifikaci do roka od nástupu na danou pozici (i kdyby tam byl pouze několik měsíců !!! – kvalifikace se dokládá v nejbližší ZoR !!!) nedoložení kvalifikace = nezpůsobilé výdaje !!!

13 ZMĚNY V ŠABLONÁCH DVPP 1 šablona = 8 hodin, na jeden kurz max. 10 x šablon (1 certifikát) nutnost pečlivě plánovat druhy: čtenářská, matematická gramotnost cizí jazyk osobnostně sociální rozvoj inkluze kariérové vzdělávání polytechnické vzdělávání ICT projektová výuka V případě změny navolené šablony DVPP – inkluze samostatná šablona – změna nelze (jiný specifický cíl)!!!

14 DVPP osobnostně sociální rozvoj – kurzy zaměřené na prevence logopedických vad, dvouleté děti,… inkluze – podpora bezpečného klimatu ve škole, budování týmu školy a podpora spolupráce,…. kariérové vzdělávání – nejedná se o kurzy zaměřené na kariérový růst pedagogů, ale o kurzy k získání kvalifikace pozice výchovného poradce dle § 8 vyhlášky č. 317/2005 projektová výuka – kurzy zaměřené na vzdělávání pedagogů k získání dovedností v oblasti přípravy a realizace projektů a projektového vyučování kulturní povědomí a vyjádření (ZUŠ)– kurzy zaměřené na získání dovedností v oblasti tvůrčího vyjadřování myšlenek, zážitků a emocí různými formami – hudba, tanec, literatura, divadelní umění,….

15 Rozšíření tematického zaměření klubů
Čtenářský klub Klub zábavné logiky a deskových her Klub komunikace v cizím jazyce Badatelský klub Klub občanského vzdělávání a demokratického myšlení

16 NOVÉ ŠABLONY Školní kariérový poradce
Zapojení odborníka z praxe do výuky Zapojení ICT technika do výuky Využití ICT ve výuce Projektový den ve škole Projektový den mimo školu Komunitně osvětová setkání Koordinátor spolupráce ZUŠ a příbuzných organizací

17 NOVÉ ŠABLONY Školní kariérový poradce (ZŠ)/Kariérový poradce (SVČ)
kvalifikace - Pedagogický pracovník (dané školy) Činnosti: kariérové poradenství, další vzdělávání žáků, identifikace nadání, komunikace s rodiči,… pro úvazek 0,1: realizace 2 individuálních setkání s žáky/měsíc – popsáno v reportu o činnosti 1 setkání s žákem v měsíci lze nahradit workshopem pro pedagogy/rodiče za účelem získání kompetencí pedagogů/rodičů při identifikaci nadání/potenciálu, nebo za účelem přípravy systému identifikace a podpory nadání

18 NOVÉ ŠABLONY Zapojení odborníka z praxe do výuky
spolupráce pedagoga a odborníka z praxe spolupráce může probíhat napříč předměty i ročníky realizace 10 hodin výuky + 15 hodin přípravy (výuka = 45 min; příprava = 60 min) hodiny spolupráce mohou probíhat i blokově jako projektová výuka šablona je určena pro jednoho pedagoga = 25 hodin vzdělávání pedagoga, ale 10 hodin nemusí pokrýt pouze jeden odborník společná spolupráce – 3 S = společné plánování, společná výuka, společná reflexe

19 NOVÉ ŠABLONY Zapojení ICT technika do výuky (ZŠ, ZUŠ)
Působí přímo ve vyučování spolu s pedagogem jako technická podpora Ve vyučování má každý žák mobilní zařízení (notebook, tablet,…) – školní nebo vlastní 25 vyučovacích hodin – napříč předměty, třídami Na každou vyučovací hodinu – 1 příprava výuky (technické zajištění, domluva nad průběhem hodiny), popis hodiny a reflexe 1 hodina výuky = 45 min

20 NOVÉ ŠABLONY Využití ICT ve vzdělávání
Cílem je využívání nových výukových metod s využitím ICT Výuka probíhá pravidelně 1 h/týdně Možnosti šablony: 16/32/48/64 týdnů 1 šablona = 10 dětí/žáků/účastníků (min 3 ohroženy školním neúspěchem) = 10 mobilních zařízení Výuku možné rozdělit mezi pedagogy napříč předměty, třídami (mimo ICT předmětů) Povinnost: každý zapojený pedagog = 1 hodina výuky s expertem na ICT (nelze využít šablonu Zapojení ICT technika do výuky!!!) Možno zvolit max. do výše poloviny celkové dotace pro daný subjekt Možno volit pouze násobky jedné z variant (ne kombinace)

21 NOVÉ ŠABLONY Projektový den ve škole Projektový den mimo školu
Pedagog a odborník z praxe naplánují a zrealizují projektový den ve škole nebo v jejím blízkém okolí (do 10 km) v délce 4 vyučovacích hodin v rámci běžné výuky Vedení dětí/žáků/účastníků k samostatnému zpracování/řešení problémů, vzájemné spolupráci a odpovědnosti Projektový den mimo školu Pedagog a odborník z praxe zrealizují projektový den pro skupinu 10 dětí/žáků/účastníků (3 ohroženi škol.neúspěchem) v délce 4 vyučovacích hodin Cestovní vzdálenost min 10 km od místa školy – cestovné: výpočet dle kalkulátoru (PrtScr mapy do ZoR) Po skončení aktivity: interní sdílení zkušeností ve škole pro ostatní pedagogické pracovníky

22 NOVÉ ŠABLONY Komunitně osvětová setkávání
Cílem je podpořit komunitní charakter škol/SVČ – akce ve škole nebo v okolí školy Jedno dvouhodinové setkání Spolupráce s externistou nebo jinou organizací Zaměření setkání např.: Přednášky s diskusí veřejnosti Workshopy, výstavy, divadelní a kulturní aktivity – posílení soudržnosti Další aktivity ve spolupráci s místními organizacemi (domovy pro seniory, NNO, jiné školy a SVČ,…)

23 NOVÉ ŠABLONY Koordinátor spolupráce ZUŠ a příbuzných organizací
0,1 úvazek/měsíc Kvalifikace: minimálně střední vzdělání s výučním listem Činnosti: Komunikace a hledání vhodných forem spolupráce se zástupci různých organizací v oblasti kultury a umění, případně v oblasti sociálních služeb Pro úvazek 0,1 zrealizuje za 1 měsíc 1 workshop – spolupráce pedagogů a spolupracujících organizací, stáže, příklady dobré praxe, úpravy ŠVP, zapojení odborníků S násobkem úvazku se násobí počet akcí

24 VYUŽITÍ FINANČNÍCH PROSTŘEDKŮ
V rámci projektu lze zakoupit drobné vybavení do 40 tis.Kč Řídit se interními předpisy – výběrové řízení Ředitelé nebo pověřený pracovník školy si za vedení projektu může vyplatit odměnu – nutnost DPP + pracovní výkaz Nelze: platit suplování = dvojí financování !!!

25 NABÍDKA ADMINISTRACE MAS má zkušenosti s administrací zjednodušených projektů z 1. vlny šablon Poskytuje ZDARMA metodickou pomoc při: Registraci do systémů MS2014+, IS ESF 2014+ Založení a vyplnění žádosti o podporu Hlídání termínů Založení a zpracování Zpráv o realizaci Zpracování Žádosti o změnu Řešení problémů v projektu – komunikace a konzultace se zástupci ŘO MŠMT Vše, co se administrace v projektu týká

26 DĚKUJI ZA POZORNOST Kontakty: Veronika Tinklová, DiS. Telefon: ,


Stáhnout ppt "MAS MORAVSKOTŘEBOVSKO A JEVÍČSKO o.p.s."

Podobné prezentace


Reklamy Google