Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Sociální služby včetně prevence kriminality II.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Sociální služby včetně prevence kriminality II."— Transkript prezentace:

1 Sociální služby včetně prevence kriminality II.
SEMINÁŘ PRO ŽADATELE 7. VÝZVA OPZ MAS CHRUDIMSKO, Z.S. 866/03_16_047/CLLD_16_01_098 Sociální služby včetně prevence kriminality II.

2 Obsah Představení výzvy Oprávnění žadatelé Financování
Způsobilé výdaje Podporované aktivity Cílové skupiny Podání žádosti o podporu Hodnocení žádostí o podporu

3 Představení výzvy TERMÍNY A ALOKACE
Název: MAS Chrudimsko: Sociální služby včetně prevence kriminality II. Datum zahájení příjmu žádostí: :00 hodin Datum ukončení příjmu žádostí: :00 hodin Maximální délka, na kterou je žadatel oprávněn projekt naplánovat: 36 měsíců Nejzazší datum pro ukončení fyzické realizace projektu: Minimální výše celkových způsobilých výdajů projektu: 400 000 CZK Maximální výše celkových způsobilých výdajů projektu:   CZK Forma podpory: ex ante/ ex post

4 Představení výzvy Oprávnění žadatelé
Obce, dobrovolné svazky obcí, organizace zřizované obcemi, nestátní neziskové organizace, obchodní korporace, OSVČ, poradenské a vzdělávací instituce, poskytovatelé sociálních služeb, školy a školská zařízení. Přičemž pro projekty zaměřené na poskytování sociálních služeb (aktivita 1.1) jsou oprávněnými žadateli pouze poskytovatelé sociálních služeb registrovaní podle zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách.

5 Typ příjemce dle pravidel spolufinancování
Míra podpory Typ příjemce dle pravidel spolufinancování Evropský podíl Příjemce Státní rozpočet Školy a školská zařízení zřizovaná ministerstvy dle školského zákona (č. 561/2004 Sb.) 85 % 0 % 15 % Obce Příspěvkové organizace zřizované kraji a obcemi (s výjimkou škol a školských zařízení) Dobrovolné svazky obcí 5 % 10 % Právnické osoby vykonávající činnost škol a školských zařízení (zapsané ve školském rejstříku) Soukromoprávní subjekty vykonávající veřejně prospěšnou činnost: Obecně prospěšné společnosti Spolky Ústavy Církve a náboženské společnosti Nadace a nadační fondy Místní akční skupiny Hospodářská komora, Agrární komora Svazy, asociace Ostatní subjekty neobsažené ve výše uvedených kategoriích: Obchodní společnosti (v.o.s., kom.spol., s.r.o., a. s. , evropská společnost, evropské hospodářské zájmové sdružení) Státní podniky Družstva: družstvo sociální družstvo evropská družstevní společnost OSVČ Profesní komory

6 PŘEDSTAVENÍ VÝZVY KŘÍŽOVÉ FINANCOVÁNÍ, VELIKOST NEPŘÍMÝCH NÁKLADŮ
Křížové financování nebude v rámci této výzvy uplatňováno Nepřímé náklady Nepřímé náklady mohou dosahovat maximálně 25% přímých způsobilých nákladů projektu Podíl nákupu služeb na celkových přímých způsobilých nákladech projektu Snížení podílu nepřímých nákladů oproti výše uvedenému procentu (25%) Do 60 % včetně 25 % Více než 60 % a méně než 90 % Snížení na 3/5 (60 %) základního podílu na 15 % 90 % a výše Snížení na 1/5 (20 %) základního podílu, tj. 5 %

7 Vymezení přímých /nepřímých nákladů
Věcná způsobilost výdajů: Kategorie způsobilých výdajů OPZ (Spec. pravidla, kap. 6) 1. Celkové způsobilé výdaje (CZV) 1.1 Přímé náklady 1.1.1 Osobní náklady 1.1.2 Cestovní náhrady 1.1.3 Zařízení, vybavení a spotřební materiál 1.1.4 Nájem či leasing zařízení a vybavení 1.1.5 Drobné stavební úpravy (do 40 tis. Kč) 1.1.6 Nákup služeb 1.1.7 Přímá podpora CS 1.2 Nepřímé náklady 2. Celkové nezpůsobilé výdaje - pro potřeby OPZ se v žádosti o podporu nevyplňují

8 1.1.1 Osobní náklady mzdy a platy pracovníků zaměstnaných výhradně pro projekt příslušná část mezd nebo platů zaměstnanců, kteří se na realizaci projektu podílejí pouze částí svého úvazku (např. sociální pracovník pracuje z 50 % na aktivitách projektu, pak 50 % jeho mzdových nákladů je způsobilých, a zbylých 50 % dál hradí příjemce ze svých prostředků) ostatní osobní náklady na zaměstnance, kteří jsou zaměstnáni na DPČ nebo DPP výdaje na odměny nesmí přesáhnout obvyklou výši v daném místě, čase a oboru! pro porovnání osobních výdajů lze využít Informační systém o průměrném výdělku (ISPV) dostupný na ŘO zveřejňuje přehled obvyklých výší mezd a platů pro nejčastější pozice v rámci projektů podpořených z OPZ na portálu

9 1.1.1 Osobní náklady • PS, DPČ, DPP musí být uzavřeny v souladu se zákoníkem práce Popis pracovní činnosti vykonávané pro projekt Identifikace projektu (název projektu + registrační číslo) Rozsah činnosti – úvazek nebo počet hodin za časovou jednotku Výši odměny – POZOR! Pokud osoba vykonává stejnou či obdobnou práci i mimo projekt, musí být odměna stejná PS: místo výkonu práce a den nástupu do práce, DPČ: doba uzavření dohody + rozsah pracovní doby, DPP: doba, na kterou se dohoda uzavírá. Mzdové náklady = hrubá mzda / plat nebo odměna (DPČ, DPP, OSVČ) + odvody zaměstnavatele na SP a ZP a další poplatky spojené se zaměstnancem hrazené zaměstnavatelem povinně na základě právních předpisů • Náhrady: za dovolenou (4, 5 nebo 8 týdnů dovolené dle typu zaměstnavatele, viz § 213 zákona č. 262/2006 Sb., zákoník práce) způsobilé pouze v rozsahu, v jakém odpovídají zapojení zaměstnance do realizace projektu v případě překážek v práci (v souladu se zákoníkem práce) za dny dočasné pracovní neschopnosti nebo karantény (jejich poměrná část) odstupné – způsobilé do minimální výše stanovené zákonem

10 1.1.1 Osobní náklady Pracovní úvazky zaměstnance se nesmí překrývat a není možné, aby byl za stejnou práci placen vícekrát Výše úvazku = maximálně 1,0 (součet veškerých úvazků zaměstnance u všech subjektů zapojených do projektu – příjemce a partneři), a to po celou dobu zapojení daného pracovníka do realizace projektu Realizační tým projektu (RT) = zařazení mezi přímé/nepřímé náklady projektu dle pracovní náplně v projektu, dle vazby na CS – přímá x nepřímá vazba PŘÍMÉ NÁKLADY: pouze přímá práce s CS nebo zajištění výstupu, který je určen k přímému využití CS NEPŘÍMÉ NÁKLADY: projektový/finanční manažer a ostatní pozice (administrativní, podpůrné), které nepracují přímo s CS

11 1.1.2 Cestovní náhrady Způsobilé jsou výdaje spojené s pracovními cestami v tuzemsku a zahraničí, u osob, které jsou součástí projektu Cestovní náhrady zahrnují náhrady za jízdní výdaje, ubytování, stravné a další vynucené náklady Při vyúčtování pracovních cest se postupuje podle vyhlášky MPSV - Pracovní cestou se rozumí doba od nástupu zaměstnance na cestu k výkonu práce mimo sjednané místo výkonu práce, včetně výkonu práce v tomto místě, do návratu zaměstnance z této cesty.

12 1.1.3. Nákup zařízení a vybavení a spotřebního materiálu
Nákup nového nebo použitého vybavení hmotné povahy a výdaje na nehmotný majetek Pokud je pořízené vybavení využíváno i mimo projekt, je způsobilá pouze poměrná část těchto výdajů V době realizace projektu nelze prodat či darovat někomu jinému Při nákupu vybavení pro RT lze proplácet výdaje na vybavení do výše úvazku člena RT Úvazky lze sčítat, např. 0,5+0,5 úvazku = 1 kus výpočetní techniky Pro 1 člena RT lze pořídit pouze 1 druh výpočetní techniky Pokud pozice člena RT spadá do nepřímých nákladů, nelze hradit pořízení vybavení z přímých nákladů Nespadá sem nákup infrastruktury

13 1.1.4. Nájem či leasing zařízení a vybavení
Nájem, operativní leasing, finanční leasing Ze smlouvy musí být patrná roční výše splátek a doba, po kterou byl předmět v rámci projektu využíván + celkový výdaj v rámci projektu Smlouva musí být uzavřena přímo příjemcem podpory nebo partnerem Musí být doloženo, že leasing je nejhospodárnější cesta k získání předmětu nájmu Způsobilost trvá pouze po dobu trvání projektu Pokud spadá do nepřímých nákladů, nelze uhradit z přímých nákladů

14 1.1.5. Drobné stavební úpravy (do 40 tis. Kč)
Způsobilé pouze v případě, pokud cena všech dokončených stavebních úprav v jednom zdaňovacím období nepřesáhne v úhrnu ,- Kč na každou jednotlivou účetní položku majetku Úpravy nad ,- Kč lze financovat formou křížového financování Pokud spadají do nepřímých nákladů, nelze uhradit z přímých nákladů

15 Nákup služeb Dodání služby musí být nezbytné k realizaci projektu a vytvářet novou hodnotu, například se může jednat o: – Zpracování analýz, průzkumů a studií – Lektorské služby – Školení a kurzy, případně mentoring – Vytvoření nových materiálů, publikací, manuálů, CD, DVD (nelze provést nákup původních děl) – Pronájem prostor pro práci s cílovou skupinou Pokud má příjemci či partner akreditaci, nelze tyto školení provést formou nákupu služeb Pokud spadají do nepřímých nákladů, nelze uhradit z přímých nákladů

16 1.1.7. Přímá podpora cílové skupiny
Z rozpočtu lze hradit zapojení cílové skupiny do projektu (zejména zaměstnávání a vzdělávaní cílové skupiny projektu) – Mzdové příspěvky – umístění osoby z cílové skupiny na trh práce, způsobilost až do 100 %, maximální limit 3násobek minimální mzdy – Cestovní náhrady – stejná pravidla jak u Cestovní náhrady – Příspěvek na péči o dítě a další závislé osoby – příspěvek na úhradu nutných nákladů spojených s péčí o děti nebo jiné závislé osoby nebo při nástupu dosud nezaměstnané osoby do nového zaměstnání (max. 6 měsíců) – Jiné nezbytné náklady cílové skupiny – nezbytné náklady cílové skupiny pro realizování jejich aktivit, např. prohlídka zdravotní způsobilosti, výpis z rejstříku trestů, atd. – Příspěvek na osobní náklady týkající se mentora – příspěvek na osobní náklady mentora na zaučení osoby z cílové skupiny u nového zaměstnavatele – Příspěvek na zapracování – na uchazeče o zaměstnání, kterému je věnována zvýšená péče (dle zákona č. 435/2004 Sb., zákon o zaměstnanosti v platném znění) a je přijat do pracovního poměru – maximálně po dobu 3 měsíců a polovina minimální mzdy

17 1.2 Nepřímé náklady Max. 25% nepřímých způsobilých nákladů u projektů do 10 mil. Kč administrativa, řízení projektu (včetně finančního), účetnictví, personalistika komunikační a informační opatření, občerstvení a stravování a podpůrné procesy pro provoz projektu – rozhodujícím faktorem pro zařazení do nepřímých nákladů je fakt, že daný pracovník nepracuje s cílovou skupinou projektu nebo nezajišťuje výstup, který je určen k přímému využití cílovou skupinou projektu cestovní náhrady spojené s pracovními cestami RT spotřební materiál, zařízení a vybavení (papír…) prostory pro realizaci projektu (nájemné, vodné, stočné, energie…) ostatní provozní výdaje (internet, poštovné, telefon…) Bližší popis činností spadajících do nepřímých nákladů najdete ve specifických pravidlech pro žadatele, kapitola Vymezení nepřímých výdajů v OPZ

18 INDIKÁTORY Indikátory výstupu Indikátory výsledku
Tyto indikátory jsou určené pro sledování a vyhodnocování prováděných opatření a aktivit, které charakterizují konkrétní činnost. Podávají informace o okamžitých výstupech realizace jednotlivých operací/akcí/projektů v rámci programu. Indikátory výstupů vyjadřují např. počty osob, které byly v rámci daného projektu podpořeny. Indikátory výsledku Jedná se o indikátory s přímou vazbou na stanovené cíle. Slouží k prokázání, zda bylo cíle projektu dosaženo. Indikátory výsledků vyjadřují okamžité efekty podpory, ke kterým došlo v době realizace projektů.

19 INDIKÁTORY SE ZÁVAZKEM
Hodnoty, které jsou chápány jako závazek žadatele, kterého má dosáhnout díky realizaci projektu. Pravidla týkající se indikátorů, včetně definic jednotlivých indikátorů, jsou k dispozici v Obecné části pravidel pro žadatele a příjemce v rámci Operačního programu zaměstnanost -

20 INDIKÁTORY SE ZÁVAZKEM
Kód Název indikátoru Měrná jednotka Typ indikátoru 60000 Celkový počet účastníků Osoby Výstup 67001 Kapacita podpořených služeb Místa 67010 Využívání podpořených služeb Výsledek

21 INDIKÁTORY V případě, že projekt podporu získá, bude mít žadatel povinnost kromě indikátorů se závazkem vykazovat dosažené hodnoty také pro: a) Indikátory výstupů, které navazují na charakteristiky účastníků jako je např. věk, postavení na trhu práce, případné znevýhodnění, atd. Tyto indikátory se načítají automaticky z Monitorovacího listu podpořené osoby skrze informační systém IS ESF , který příjemce zpracovává společně se Zprávou o realizaci projektu (ZoR); b) Indikátory z tabulek uvedených níže, které jsou relevantní vůči plánovaným aktivitám a podporovaným cílovým skupinám projektu. Žadatel má povinnost v žádosti o podporu u těchto indikátorů vyplnit pole cílová hodnota. Pokud je daný indikátor vůči projektovým aktivitám nerelevantní, pak je možné u něj uvést cílovou hodnotu 0. U výsledkových indikátorů, které se týkají účastníků, žadatel uvede vždy cílovou hodnotu 0. Dosažené hodnoty indikátorů uvedených níže budou příjemcem vykazovány prostřednictvím Zprávy o realizaci projektu (ZoR) v IS KP14+. Sledování parametrů týkajících se podpořených osob a související indikátory jsou detailně popsány v Obecné části pravidel pro žadatele a příjemce v rámci Operačního programu zaměstnanost v kapitole 18.

22 INDIKÁTORY Kód Název indikátoru Měrná jednotka Typ indikátoru 80500
Počet napsaných a zveřejněných analytických a strategických dokumentů (vč. evaluačních) Dokumenty Výstup 67315 Bývalí účastníci projektů v oblasti sociálních služeb, u nichž služba naplnila svůj účel Osoby Výsledek 67310 Bývalí účastníci projektů, u nichž intervence formou sociální práce naplnila svůj účel 62500 Účastníci v procesu vzdělávání/odborné přípravy po ukončení své účasti 62600 Účastníci, kteří získali kvalifikaci po ukončení své účasti 62800 Znevýhodnění účastníci, kteří po ukončení své účasti hledají zaměstnání, jsou v procesu vzdělávání/odborné přípravy, rozšiřují si kvalifikaci nebo jsou zaměstnaní, a to i OSVČ

23 Podporované aktivity Podporované aktivity: 1.1 Sociální služby:
1.2 Další programy a činnosti v oblasti sociálního začleňování Detailní popis aktivit je obsažen v Příloze č. 1 Popis podporovaných aktivit

24 1.1 Sociální služby a. Odborné sociální poradenství
b. Terénní programy c. Sociálně aktivizační služby pro rodiny s dětmi d. Raná péče e. Kontaktní centra f. Nízkoprahová zařízení pro děti a mládež g. Sociální rehabilitace h. Sociálně terapeutické dílny i. Služby následné péče

25 1.1 Sociální služby Bude podporováno poskytování pouze těch sociálních služeb, které jsou registrovány v souladu se zákonem č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, a které jsou zároveň součástí sítě sociálních služeb uvedené ve střednědobém plánu rozvoje sociálních služeb příslušného kraje (popř. obce). Budou podporovány pouze sociální služby poskytované terénní a ambulantní formou. Jako pobytové budou podporovány jen odlehčovací služby a krizová pomoc podle § 44 a § 60 zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách. Součástí nákladů vztahujících se k poskytování sociální služby mohou být i náklady na celoživotní vzdělávání pracovníků poskytovatele sociální služby, a to za podmínky, že toto vzdělávání přímo souvisí s poskytováním základních činností sociální služby (max. 24 hodin za rok)

26 1.2 Další programy a činnosti v oblasti sociálního začleňování
Programy prevence a řešení problémů především v sociálně vyloučených lokalitách Aktivity směřující k podpoře mladým lidem ze sociálně znevýhodněného prostředí Aktivity a programy sekundární a terciární prevence pro osoby s chronickým duševním onemocněním Aktivity a programy sekundární a terciární prevence pro osoby ohrožené závislostmi Programy pro osoby opouštějící zařízení pro výkon trestu odnětí svobody, pro osoby ve výkonu trestu a pro osoby s alternativními tresty Motivační programy přispívající k sociálnímu začlenění nebo k prevenci sociálního vyloučení osob v nepříznivé sociální situaci Programy a aktivity v oblasti sociálně-právní ochrany dětí Aktivity zaměřené na podporu pečujících osob a neformální péče a sdílené péče Aktivity zaměřené na předcházení ekonomické nestability osob z cílových skupin Aktivity zaměřené na rozvoj sociálního/dostupného/podporovaného/prostupného bydlení Aktivity podporující mimosoudní způsob řešení konfliktů v oblasti bydlení a pracovně-právních vztahů Aktivity přispívající k boji s diskriminací Aktivity místních samospráv při optimalizaci zajištění činností a výkonu sociální práce na svém území

27 1.2 Další programy a činnosti v oblasti sociálního začleňování
Musí se jednat o programy a činnosti nad rámec základních činností sociálních služeb podle zákona č. 108/2006 Sb. o sociálních službách Doplňkově budou k výše uvedeným programům a činnostem podporovány i aktivity místních subjektů působících v oblasti sociálního začleňování při koordinaci a síťování sociálních služeb a dalších navazujících služeb a programů podporujících sociální začleňování a prevenci sociálního vyloučení a programů zaměřených na vznik a rozvoj specifických nástrojů k prevenci a řešení problémů v sociálně vyloučených lokalitách Doplňkově budou dále podporovány i aktivity zaměřené na vzdělávání pracovníků organizací, kteří vykonávají přímou práci s klienty (sociální pracovníci a další pracovníci v přímé práci, tj. odborné pracovní pozice hrazené z přímých nákladů, s cílem rozšíření a prohloubení jejich znalostí a dovedností při práci s cílovými skupinami, a to v rozsahu minimálně 40 hodin za celé období realizace projektu V této výzvě nejsou podporovány projekty zaměřené na tvorbu střednědobých plánů rozvoje sociálních služeb obcí / příp. akčních plánů

28 Cílové skupiny Osoby sociálně vyloučené a osoby sociálním vyloučením ohrožené Neformální pečovatelé a dobrovolníci působící v oblasti sociálních služeb a sociální integrace Osoby se zdravotním postižením Oběti trestné činnosti Osoby s kombinovanými diagnózami Osoby ohrožené domácím násilím a závislostmi Osoby ohrožené specifickými zdravotními riziky Osoby ohrožené předlužeností Osoby žijící v sociálně vyloučených lokalitách Osoby ohrožené vícenásobnými riziky Imigranti a azylanti Osoby v nebo po výkonu trestu Bezdomovci a osoby žijící v nevyhovujícím nebo nejistém ubytování Osoby opouštějící institucionální zařízení Sociální pracovníci Osoby pečující o malé děti Pracovníci v sociálních službách Osoby pečující o jiné závislé osoby Rodiče samoživitelé

29 Povinná příloha žádosti o podporu
Údaje o sociální službě Formulář součástí výzvy- příloha č. 8 Pověření k poskytování sociální služby není povinnou přílohou žádosti o podporu, ale bude povinně dokládáno před vydáním právního aktu. V případě, že žadatel toto pověření již vydáno má, doporučuje se jej předložit k žádosti o podporu Pomůcka k vyplnění přílohy Údaje o sociální službě je přílohou výzvy č. 7 Přílohy výzvy č. 5 a 6 se dokládají v průběhu realizace

30 Nepodporované aktivity
V této výzvě nebudou podporovány následující aktivity: - Volnočasové aktivity - PC/jazykové kurzy jako samostatný projekt - Osvětová činnost/kampaně jako samostatný projekt - Tvorba komplexních vzdělávacích programů včetně e-learningových kurzů - Všeobecné psychologické poradenství, pokud nebude součástí komplexní poradenské práce s účastníkem projektu - Zahraniční stáže - Lesní školky (mimo zákon o dětských skupinách kvůli nesplnění hygienických předpisů) - Provoz mateřských a rodinných center - Vzdělávání členů realizačního týmu s výjimkou: vzdělávání realizačního týmu v případě zaměstnanců sociálního podniku, kteří jsou v přímé práci s cílovou skupinou, vzdělávání realizačního týmu - sociálních pracovníků v souladu se zákonem č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, působících v oblasti sociálních služeb, a to maximálně v rozsahu 24 hodin za kalendářní rok, vzdělávání realizačního týmu - sociálních pracovníků v souladu se zákonem č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, působících mimo oblast sociálních služeb, a to minimálně 40 hodin za celé období realizace projektu, vzdělávání realizačního týmu - pečujících osob. Potřebnost vzdělávacích aktivit zdůvodní žadatel v projektové žádosti.

31 Podání žádosti o podporu
Žadatel musí mít vlastní elektronický podpis Žadatel musí mít aktivní datovou schránku Žádost je nutné podat výhradně v ISKP 14+ Online aplikace vyžadující registraci uživatele Funguje v Internet Explorer nebo Mozilla - nejnovější verze Edukační videa k vyplnění žádosti: projekt/Elektronicka-zadost/Edukacni-videa Návod k vyplnění žádosti zde: potrebne-v-ramci-pripravy-zadosti-o-podporu-opz/-/dokument/797956

32 PROCES HODNOCENÍ A VÝBĚRU PROJEKTŮ
Problematika hodnocení přijatelnosti a formálních náležitostí, věcného hodnocení a výběru projektů Dle Přílohy č. 2 Výzvy MAS – Pravidla pro hodnocení OPZ Dle Specifické část pravidel pro žadatele a příjemce v rámci OPZ • Proces hodnocení a výběru projektů zajišťuje MAS Chrudimsko, z.s. • Žádosti předložené jiným způsobem a v jiném termínu než umožňuje výzva, nejsou akceptovány

33 HODNOCENÍ PŘIJATELNOSTI A FORMÁLNÍCH NÁLEŽITOSTÍ
Kritéria hodnocení přijatelnosti Kritéria formálních náležitostí • Oprávněnost žadatele Úplnost a forma žádosti • Partnerství Podpis žádosti • Cílové skupiny • Celkové způsobilé výdaje • Aktivity • Horizontální principy • Trestní bezúhonnost • Soulad projektu s SCLLD • Ověření administrativní, finanční a provozní kapacity žadatele

34 PROCES HODNOCENÍ A VÝBĚRU PROJEKTŮ
KRITÉRIA PŘIJATENOSTI – NEOPRAVITELNÁ 1. Oprávněnost žadatele – soulad s výzvou 2. Partnerství – soulad s pravidly OPZ 3. Cílové skupiny – soulad s výzvou 4. CZV – v rozmezí od min. do max. (400 – tis. Kč) 5. Aktivity – soulad s výzvou 6. Horizontální principy – nutno vyloučit negativní dopad na HP 7. Trestní bezúhonnost – statutárního zástupce 8. Soulad projektu s SCLLD 9. Ověření administrativní, finanční a provozní kapacity žadatele – u projektů s CZV do 2 mil. Kč je kapacita žadatele vždy dostatečná

35 PROCES HODNOCENÍ A VÝBĚRU PROJEKTŮ
KRITÉRIA FORMÁLNÍCH NÁLEŽITOSTÍ - OPRAVITELNÁ!! 1. Úplnost a forma žádosti – nechybí povinné přílohy a údaje – lze doplnit 2. Podpis žádosti – statutárním zástupcem nebo oprávněnou osobou • Lze 1x opravit ve lhůtě 5 pracovních dní. • Celé hodnocení FNP nutno dokončit do 20 pracovních dní od uzávěrky příjmu žádostí dle výzvy. • O výsledku hodnocení FNP jsou žadatelé informováni a do 15 kalendářních dnů mohou podat žádost o přezkum hodnocení (při negativním výsledku).

36 PROCES HODNOCENÍ A VÝBĚRU PROJEKTŮ
VĚCNÉ HODNOCENÍ • U žádostí, které prošly FNP • Provádí Výběrová komise MAS, výsledek zapisován do ISKP14+ • Max. hodnocení 100 bodů, min. 50 bodů, pokud bude hlavní otázka hodnocena deskriptorem „Nedostatečně“ a žádost získá 50 + bodů, přesto bude vyřazena! • Mělo by být dokončeno do 50 pracovních dní od ukončení hodnocení FNP dané žádosti • Výběrová komise může požadovat úpravu (např. snížení CZV, úpravu aktivit apod.) • O výsledku hodnocení VH jsou žadatelé informováni a do 15 kalendářních dnů mohou podat žádost o přezkum hodnocení (při negativním výsledku).

37 PROCES HODNOCENÍ A VÝBĚRU PROJEKTŮ - VĚCNÉ HODNOCENÍ
Přehled a bodové hodnocení kritérií věcného hodnocení: - Hlavní zdroj informací v žádosti o podporu U každého z kritérií musí být odpověď na kontrolní otázku odůvodněna slovním komentářem. Kritéria věcného hodnocení jsou rozdělena do čtyř oblastí: I. Potřebnost pro území MAS, II. Účelnost, III. Efektivnost a hospodárnost IV. Proveditelnost.

38 VĚCNÉ HODNOCENÍ Skupina kritérií (max. počet bodů)
Název kritéria (max. počet bodů) I. Potřebnost (35) Vymezení problému a cílové skupiny (35) II. Účelnost (30) Cíle a konzistentnost projektu (25) Způsob ověření dosažení cíle projektu (5) III. Efektivnost a hospodárnost (20) Efektivita projektu, rozpočet (15) Adekvátnost indikátorů (5) IV. Proveditelnost (15) Způsob realizace aktivit a jejich návaznost (10) Způsob zapojení cílové skupiny (5)

39 VĚCNÉ HODNOCENÍ Výběrová komise odpovídá u každého kritéria na Hlavní otázku (+ pomocné podotázky) Využívá 4 deskriptory: 1. Velmi dobře % max. dosažitelného počtu bodů v kritériu 2. Dobře % max. dosažitelného počtu bodů v kritériu 3. Dostatečně % max. dosažitelného počtu bodů v kritériu 4. Nedostatečně % max. dosažitelného počtu bodů v kritériu Deskriptor 4 je eliminační – získání tohoto deskriptoru nejméně u jednoho kritéria -> Žádost o podporu nesplnila podmínky věcného hodnocení

40 VĚCNÉ HODNOCENÍ Max. počet bodů věcného hodnocení - 100
• Žádost musí získat min. 50 bodů, aby splnila podmínky věcného hodnocení a všechny hlavní otázky musí být hodnoceny deskriptory 1 - 3 • Žádost o přezkum: MAS zasílá informaci o výsledku hodnocení ̵> lhůta 15 kalendářních dní ode dne doručení informace na podání Žádosti o přezkum u negativně hodnocených Žádostí o podporu • MAS současně upozorňuje, že tento závěr ještě předává k závěrečnému ověření způsobilosti projektů a ke kontrole administrativních postupů na ŘO OPZ

41 PROCES HODNOCENÍ A VÝBĚRU PROJEKTŮ
Výsledkem výběru je Seznam žádostí o podporu, které MAS navrhuje ke schválení ̵> tento Seznam předá MAS Řídícímu orgánu OPZ ̵> ŘO OPZ provede závěrečné ověření způsobilosti vybraných projektů a kontrolu administrativních postupů MAS Proces hodnocení ̵> ukončen nejpozději do 80 pracovních dní od data ukončení příjmu žádostí o podporu

42 ZÁVĚREČNÉ OVĚŘENÍ ZPŮSOBILOSTI
ŘO provádí závěrečné ověření způsobilosti vybraných projektů a kontrolu administrativních postupů MAS (zejména procesu hodnocení a výběru projektů provedeného MAS). Pokud kontrola provedená ŘO neidentifikuje důvod pro odlišný postup, ŘO schválí projekty dle seznamu, v pořadí a ve výši rozpočtu projektů (celkových způsobilých výdajů) schválené MAS k realizaci. V případě, že je celkový objem prostředků na všechny žádosti o podporu, které MAS navrhuje ke schválení, vyšší než objem prostředků, který je k dispozici v rámci alokace dané výzvy MAS, je k podpoře schválena jen část z nich. Zbylé projekty, které splnily podmínky hodnocení a výběru, jsou zařazeny do zásobníku projektů. Poslední fází výběru je příprava a vydání právního aktu o poskytnutí podpory. Právní akt o poskytnutí podpory vydává ŘO.

43 PROCES HODNOCENÍ A VÝBĚRU PROJEKTŮ SHRNUTÍ A LHŮTY
• Hodnocení FN a P: do 30 pracovních dní ze strany MAS Odvolání: do 15 kalendářních dní ze strany žadatele • Věcné hodnocení: do 50 pracovních dní ze strany MAS Odvolání: do 15 kalendářních dní ze strany žadatele • Závěrečné ověření způsobilosti: ŘO provádí neprodleně dle administrativních kapacit • Vydání právního aktu u doporučených žádostí: do 3 měsíců ze strany ŘO OPZ • Odeslání první zálohové platby: do 20 pracovních dní od vydání právního aktu • Další zálohové platby v půlročním intervalu – vždy po vyhodnocení Zprávy o realizaci

44 IS KP14+ Žádost o podporu z OPZ se zpracovává v elektronickém formuláři v IS KP14+. Přístup do elektronických formulářů žádostí o podporu naleznete na adrese orientujte se podle Operačního programu Zaměstnanost a identifikace, která je v části 1 této výzvy. • Součást monitorovacího systému pro využívání Evropských strukturálních a investičních fondů v ČR v programovém období 2014 – 2020 • On-line aplikace o Nevyžaduje instalaci do PC o Vyžaduje registraci s platnou ovou adresou a telefonním číslem • Edukační videa o Edukacni-videa • Pokyny k vyplnění žádosti v IS KP14+ o o-podporu-opz/-/dokument/797956

45

46

47 Vytvoření nové žádosti
Seznam programů a výzev (uživatel vybere správný OP) Otevřené výzvy (uživatel vybere Výzvu pro MAS č. 03_16_047 a klikne na modrý odkaz individuální projekt)

48 VYTVOŘENÍ NOVÉ ŽÁDOSTI
Výběr podvýzvy Výběr výzvy MAS

49 IS KP14+ POSTUP PŘI PODÁVÁNÍ ŽÁDOSTI
Uživatel vyplňuje záložky postupně !!! Podle navigačního menu v levé části obrazovky – jednou vepsaná data se propisují do dalších záložek, či umožní zaktivnění některých neaktivních záložek. • Žluté pole = povinná • Šedivé pole = volitelná (zpřístupní se podle dat vyplňovaných během žádosti, nebo nejsou podle zadaných dat povinná) • Bílé pole = vyplňuje systém • UKLÁDAT!! Každou vyplněnou záložku, či delší textové pole před jeho opuštěním uložte.

50 IS KP14+ POSTUP PŘI PODÁVÁNÍ ŽÁDOSTI • Registrace do systému IS KP14+
• (!! Jen v prohlížeči Microsoft Explorer nebo Mozilla Firefox) • Vyplnění elektronické verze žádosti • Finalizace elektronické verze žádosti • Podepsání a odeslání elektronické verze žádosti • !! Veškeré žádosti se zasílají jen v elektronické podobě prostřednictvím • !! Zřízení elektronického podpisu před podáním/odesláním žádosti • !! Aktivní datová schránka

51 Elektronický podpis = kvalifikovaný certifikát Platnost 1 rok
IS KP ELEKTRONICKÝ PODPIS Elektronický podpis = kvalifikovaný certifikát Platnost 1 rok Poskytovatelé: o PostSignum České pošty (Czech Point) o První certifikační autorita o Eidentity

52 DŮLEŽITÉ ODKAZY Umístění textu výzvy na webovém portále MAS
URL adresa: 10.2. Odkaz na pravidla pro žadatele a příjemce Pro žádosti o podporu a následně také pro realizaci podpořených projektů platí pravidla obsažená v: Obecné části pravidel pro žadatele a příjemce v rámci Operačního programu Zaměstnanost (odkaz na elektronickou verzi:) Specifické části pravidel pro žadatele a příjemce v rámci OPZ pro projekty se skutečně vzniklými výdaji a případně také s nepřímými náklady (odkaz na elektronickou verzi: Řídicí orgán je oprávněn pravidla v průběhu této výzvy MAS i během realizace projektů podpořených v rámci této výzvy aktualizovat. Aktuální verze těchto dokumentů jsou vždy k dispozici na: Aktualizace pravidel není změnou této výzvy MAS.

53 DĚKUJEME ZA POZORNOST! MAS Chrudimsko, z.s. Resselovo náměstí 77,
3. patro web: Konzultace: Ing. Michaela Lutrová


Stáhnout ppt "Sociální služby včetně prevence kriminality II."

Podobné prezentace


Reklamy Google