Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

„Obecný rámec výuky jazyků, proč jsme zvolili CLIL na 1. stupni“

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "„Obecný rámec výuky jazyků, proč jsme zvolili CLIL na 1. stupni“"— Transkript prezentace:

1 „Obecný rámec výuky jazyků, proč jsme zvolili CLIL na 1. stupni“
CLIL WORKSHOP PRO UČITELE A RODIČE

2 Cíle základního vzdělávání aneb kam podle RVP směřovat?
Utvářet a postupně rozvíjet KLÍČOVÉ KOMPETENCE vzdělávání orientovat na situace blízké životu a na praktické jednání osvojit si strategie učení a motivovat pro celoživotní učení vést k tvořivému myšlení, logickému uvažování a k řešení problémů vést žáky k všestranné, účinné a otevřené komunikaci vést žáky k toleranci a ohleduplnosti k lidem, kulturám a hodnotám

3 K ČEMU má BÝT UŽITEČNÝ žákům CIZÍ JAZYK?
že chápou a objevují skutečnost, která přesahuje oblast zkušeností zprostředkovaných mateřským jazykem pro komunikaci žáků v rámci integrované Evropy a světa, k snižování jazykových bariér ke zvýšení mobility jednotlivců, v osobním životě, v dalším studiu a práci umožňuje poznávat odlišnosti ve způsobu života, odlišné kulturní tradice pro prohloubení vzájemného mezinárodního porozumění a tolerance vytváří podmínky pro spolupráci škol na mezinárodních projektech

4 Požadavky na vzdělávání v cizích jazycích
jsou formulované v RVP ZV vycházejí ze Společného evropského referenčního rámce pro jazyky Výuka se MÁ ZAMĚŘOVAT na pokrok v rámci řečových dovedností: čtení s porozuměním poslech s porozuměním písemný projev samostatný ústní projev ústní interakce

5 Jazykové vzdělávání vede žáka podle RVP k
jazyku jako nositeli historického a kulturního vývoje národa a sjednocujícímu činitel jazyku jako důležitému nástroji celoživotního vzdělávání vztahu k mateřskému jazyku a jeho chápání jako zdroje pro rozvoj osobního i kulturního bohatství rozvíjení pozitivního vztahu k mnohojazyčnosti a respektování kulturní rozmanitosti získávání a předávání informací, k vyjádření potřeb, prožitků a názorů mezilidské komunikaci daného kulturního prostředí a rozvíjení pozitivního vztahu k jazyku získávání sebedůvěry a kultivovanému projevu jako prostředku prosazení sebe sama

6 Jak na to? Takhle?

7 Nebo takhle?

8 O projektu Učíme se učit CLIL
Projekt Erasmus plus KA1 mobilita pracovníků škol Číslo projektu: CZ01-KA

9 PROJEKT CLIL | základní info
CÍLE: Podpora výuky anglického jazyka na 1. stupni metodou CLIL Internacionalizace školy prostřednictvím projektů eTwinning (1. i 2. stupeň) Zvýšení jazykových a odborných kompetencí managementu školu DÉLKA TRVÁNÍ : 16 měsíců (listopad 2017 – únor 2019) CELKOVÝ SCHVÁLENÝ GRANT: EUR

10 Projekt CLIL | Co je metoda CLIL?
ClIL = Content and Language Integrated Learning metodický přístup, v rámci kterého je vyučován obsah nejazykového předmětu a současně jsou rozvíjeny kompetence v cizím jazyce příznačná je dualita cílů > osvojení znalostí nejazykových předmětu a jazykových dovedností v cizím jazyce ČAS vs. CÍLE 25% výuky vs. jazykové sprchy (např. 30 – 60 min. denně) bilingvní či imerzní vzdělávání ano/ne Všechny formy výuky, kde je obsah vyučován prostřednictvím jiného než mateřského jazyka.

11 Projekt CLIL | aktivity
1. metodický seminář eTwinning na škole pro všechny zájemce 2. jazyková (kulturní) příprava účastníků 3. jazykové kurzy a metodické kurzy CLIL ve Velké Británii 4. setkání projektového týmu CLIL 5. job shadowing/stínování v Itálii 6. veřejný workshop CLIL pro veřejnost a kolegy učitele

12 Aktivity | metodický seminář eTwinning
jednodenní školení na míru únor 2018 učitelé i asistenti z 1. a 2. stupně nastartování mezinárodních projektů na dálku prostřednictvím ICT základní informace, seznámení s prostředím a příklady dobré praxe

13 Aktivity | jazyková a kulturní příprava
intenzivní příprava únor – červen rodilý mluvčí Leigh a Mike povinné pro nejazykáře i jazykáře

14 Aktivity | jazykové a metodické kurzy
kurzy v zahraničí 2 týdny intenzivní výuky ve Velké Británii v měsíci červenci Jazykový kurz v Manchestru pro 3 učitelé 1. stupně a ředitele školy Metodický kurz v Norwich pro 2 učitele vyučující anglický jazyk

15 Aktivity | setkání projektového týmu CLIL
2 setkání před stínování 2 setkání po stínování září - říjen představit a zprostředkovat co nejvíce informací o metodě CLIL kolegům nejazykářů, aby měl každý představu, co to ten CLIL je sdílet zkušenosti, postřehy a dobrou praxi z návštěvy vzdělávacích kurzů listopad a leden naplánovat začlenění metody CLIL na 1. stupni příprava workshopu CLIL pro učitele a rodiče

16 Aktivity| job shadowing v Itálii
týden v italském Arezzu říjen/listopad v Istituto Aliotti 7 (plánovaných 6) učitelů stínování hodin přírodních věd vyučovaných metodou CLIL a hodin anglického jazyka zaměřeného na fonetiku na 1. stupni mnoho inspirace, výukové materiály včetně metodiky, odborná diskuse a příslib budoucí spolupráce

17 Projekt CLIL | tým a úkoly
Projektový tým Projektové řízení hl. manažer projektu koordinátor projektu jazyková a kulturní příprava admin. podpora a finance pravidelná setkání realizačního týmu a projektového týmu – tým CLIL příprava a monitoring účastníků na kurzech osobní pohovory – řešení plánu osobního rozvoje rozpočet a jeho průběžné čerpání

18 Projekt CLIL | šíření výsledků
webové stránky školy prostřednictvím vlastní záložky projektu facebookový profil školy regionální tisk odborné setkání a semináře zástupců školy rodičovské kavárny workshop CLIL v praxi ŠVP a výroční zprávy

19 Projekt CLIL | Jak to bude vypadat?
2. pololetí školní horiku 2018/2019 bude probíhat pilotní projekt CLIL propojíme oblast Člověk a jeho svět s hodinami anglického jazyka na 1. stupni (1. – 5. třída) časová dotace: minimálně 1 blok za měsíc oblasti: 5 základních smyslů Živá a neživá příroda Zvířata a jejich klasifikace Sluneční soustava

20 Děkujeme za pozornost 


Stáhnout ppt "„Obecný rámec výuky jazyků, proč jsme zvolili CLIL na 1. stupni“"

Podobné prezentace


Reklamy Google