Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2887 Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2887 Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“"— Transkript prezentace:

1 Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“ OP VK Výukový materiál Název DUMu: VY_32_INOVACE_10_26_Raný romantismus Číslo skupiny: 1 Autor: Mgr. Monika Kloučková Vzdělávací obor/Předmět/Téma: Umění a kultura/Hudební výchova/Hudba romantismu Druh učebního materiálu: výuková prezentace Metodický list: ne Anotace: Charakteristika raného romantismu. Žáci se seznámí s jednotlivými představiteli raného romantismu. Poznají jejich dílo a poslechnou si ukázky. Ověřeno ve třídě: VIII.A Datum ověření: Prohlášení: Prohlašuji, že při tvorbě výukového materiálu jsem respektoval(a) všeobecně užívané právní a morální zvyklosti, autorská a jiná práva třetích osob, zejména práva duševního vlastnictví (např. práva k obchodní firmě, autorská práva k software, k filmovým, hudebníma fotografickým dílům nebo práva k ochranným známkám) dle zákona 121/2000 Sb. (autorský zákon). Nesu veškerou právní odpovědnost za obsah a původ svého díla. Prohlašuji dále, že výše uvedený materiál jsem ověřil(a) ve výuce a provedl(a) o tom zápis do TK. Dávám souhlas, aby moje dílo bylo dáno k dispozici veřejnosti k účelům volného užití (§30 odst. 1 zákona 121/2000 Sb.), tj. že k uvedeným účelům může být kýmkoliv zveřejňováno, používáno, upravováno a uchováváno. Datum: Podpis:

2 Raný romantismus

3 Odpovězte na otázky? Které období označujeme jako raný romantismus?

4 Odpovězte na otázky? Které období označujeme jako raný romantismus?
Co je charakteristické pro hudbu v tomto období?

5 Odpovězte na otázky? Které období označujeme jako raný romantismus?
Co je charakteristické pro hudbu v tomto období? Kdo jsou hlavní představitelé?

6 Franz Schubert

7 Franz Schubert otec učitel, pocházel ze severní Moravy

8 Franz Schubert 1797-1828 otec učitel, pocházel ze severní Moravy
osobně byl velmi neprůbojný vyučoval hudbě v šlechtických rodinách

9 Franz Schubert 1797-1828 otec učitel, pocházel ze severní Moravy
osobně byl velmi neprůbojný vyučoval hudbě v šlechtických rodinách tvůrce novodobé romantické písně

10 Největší význam v jeho tvorbě mají písně.
Franz Schubert - dílo Největší význam v jeho tvorbě mají písně. Napsal jich více než 600.

11 Největší význam v jeho tvorbě mají písně.
Franz Schubert - dílo Největší význam v jeho tvorbě mají písně. Napsal jich více než 600. Volil dokonalé básnické náměty.

12 Největší význam v jeho tvorbě mají písně.
Franz Schubert - dílo Největší význam v jeho tvorbě mají písně. Napsal jich více než 600. Volil dokonalé básnické náměty. Jeho písně mají bohatou melodiku.

13 Největší význam v jeho tvorbě mají písně.
Franz Schubert - dílo Největší význam v jeho tvorbě mají písně. Napsal jich více než 600. Volil dokonalé básnické náměty. Jeho písně mají bohatou melodiku. Text v písních je správně deklamován.

14 Felix Mendelssohn-Bartholdy

15 Felix Mendelssohn-Bartholdy
otec zámožný židovský bankéř vyrostl v Berlíně

16 Felix Mendelssohn-Bartholdy
otec zámožný židovský bankéř vyrostl v Berlíně hodně cestoval – sbíral umělecké zkušenosti

17 Felix Mendelssohn-Bartholdy
otec zámožný židovský bankéř vyrostl v Berlíně hodně cestoval – sbíral umělecké zkušenosti působil hlavně v Lipsku , kde založil konzervatoř

18 F. M. Bartholdy - dílo Jeho hudba je líbivá. Je až elegantně uhlazená.
Spojuje programnost s dokonalou formální výstavou.

19 F. M. Bartholdy - dílo Jeho hudba je líbivá. Je až elegantně uhlazená.
Spojuje programnost s dokonalou formální výstavou. Poslechněte si: Svatební pochod z divadelního představení Sen noci svatojánské Houslový koncert e moll 1. věta

20 Fryderyk Chopin

21 Fryderyk Chopin pocházel z kulturní a národně uvědomělé rodiny

22 Fryderyk Chopin pocházel z kulturní a národně uvědomělé rodiny na polském venkově se seznámil s polským folklórem cestoval po Evropě na jedné z cest ho zastihla zpráva o neúspěchu polského povstání a Chopin se stává emigrantem

23 Fryderyk Chopin pocházel z kulturní a národně uvědomělé rodiny na polském venkově se seznámil s polským folklórem cestoval po Evropě na jedné z cest ho zastihla zpráva o neúspěchu polského povstání a Chopin se stává emigrantem zemřel v Paříži jeho srdce je uloženo v chrámě Sv. Kříže ve Varšavě

24 Fryderyk Chopin - dílo Mistr klavírní hry a kompozice pro klavír.
Spojil klavírní skladby s vlasteneckým cítěním.

25 Fryderyk Chopin - dílo Téměř celé dílo je věnováno klavíru.
Mistr klavírní hry a kompozice pro klavír. Spojil klavírní skladby s vlasteneckým cítěním. Téměř celé dílo je věnováno klavíru. Polonézy, valčíky, sonáty, klavírní koncerty, balady, etudy…

26 Fryderyk Chopin - dílo Téměř celé dílo je věnováno klavíru.
Mistr klavírní hry a kompozice pro klavír. Spojil klavírní skladby s vlasteneckým cítěním. Téměř celé dílo je věnováno klavíru. Polonézy, valčíky, sonáty, klavírní koncerty, balady, etudy… Poslechněte si: Revoluční etuda

27 Zdroje Odkazy byly vloženy dne 15.5.2013
Není-li uvedeno jinak, vlastní zdroje.


Stáhnout ppt "Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2887 Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“"

Podobné prezentace


Reklamy Google