Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
2
Seminář pro tvůrce ŠAP polytechnické vzdělávání, podnikavost,
odborné vzdělávání a spolupráce škol se zaměstnavateli
3
Tomáš Cimbálník, polytechnické vzdělávání
Petr Jansa, Martina Kaňáková, odborné vzdělávání a spolupráce se zaměstnavateli Tomáš Cimbálník, polytechnické vzdělávání Kateřina Lichtenberková, podnikavost Odborní garanti P-KAP pro jednotlivé oblasti
4
Exkurze do čističky odpadních vod - příklad prolínání oblastí
polytechnika - environmentální téma, příklad aplikované fyziky a chemie podnikavost - žáci volí téma a organizují exkurzi v návaznosti na jiný předmět, a to včetně rozpočtu, zajištění dopravy atd. odborné vzdělávání - vhodné pro chemiky, strojaře, elektroobory digi - přihlašovací formuláře, hlasování a jiné nástroje při organizaci akce / informační technologie v navštíveném provozu matematická gramotnost - zaměření na výpočty potřebné pro hladký chod provozu - průtoky, kapacita, statistiky čtenářská gramotnost - výkresy, únikové plány, zpráva z exkurze KaRiPo - zjištění zaměstnaneckých výhod a reflexe na hodině kariérového vzdělávání CŽU - navazující přednáška ve škole pro důchodce / učitel jde do podniku na stáž jazyky - zahraniční srovnání, PR firmy, referát o exkurzi v AJ, slovníček terminologie, ...
5
Inspiromat polytechnické vzdělávání (PTV)
Web, sociální sítě Spolupráce se ZŠ Účast žáků na soutěžích Metodické kabinety Polytechnická hnízda Krajské projekty iKAP Informovanost žáků (rodičů), medializace PTV Další nástroje pro rozvoj PTV Inspiromat možných témat Materiálně technické vybavení Zkvalitnění / inovace ŠVP IT vybavení Modernizace učeben Rekonstrukce dílen a laboratoří Tvorba, pořízení učebních materiálů Inovace ŠVP Nabídka předmětů Provázání předmětů Oborové komise Vzdělávání pedagogů DVPP Hospitace Tandemová výuka Workshopy - výměna zkušeností
6
Inspiromat - podnikavost
podpora krajů, implementační projekty KAP, MAP; šablony Inspiromat - podnikavost inovace výuky interaktivní formy výuky napříč předměty nové (inovativní metody) změna ŠVP rozvoj podnikavosti jako klíčové kompetence aktualizace obsahu - ekonomické vzdělávání a svět práce Inspiromat možných témat soutěže vzdělávání a rozvoj učitelů hry, aplikace simulace a hry projektová výuka fiktivní firmy CEFIF projektové dny / týdny ve škole / mimo školu JA studentské firmy zapojení žáků do plánování a organizace akcí školy napojení na odborný výcvik / odbornou praxi rozvoj podnikavosti na bázi podnikání napojení na mimoškolní aktivity, soutěže spolupráce s podnikateli, zaměstnavateli
7
Inspiromat spolupráce se zam.
stáže učitelů ve firmách – učitel jako odborník inovace vzdělávacího obsahu včetně úpravy ŠVP přenesení teoretické výuky do prostor firmy Inspiromat spolupráce se zam. odborníci ve výuce (včetně tandemu) exkurze žáků i učitelů do firem – probíhají současně koordinátor spolupráce; mentor ve firmě Inspiromat možných témat Společná tvorba nových výukových materiálů či pomůcek obory L0 – s výcvikem i praxí, aplikovaná výuka neakreditované vzdělávání učitelů – cechy, firmy, certifikace vzdělávání instruktorů –využití daňových odpočtů produktivní práce žáků a motivující odměna za ni, stipendia, práce na reálných zakázkách zaznamenat a uznat zkušenost ze zahraničí soutěže různého druhu – odbornost a PR, trvale udržitelná hodnota jasně definovaný obsah výcviku/praxe u zaměstnavatele (prvky ECVET, využití CV pro hledání praxe) spojení propagace oboru a firemního náboru aktivity na podporu identifikace s oborem
8
Zajímavé odkazy P-KAP spolupráce polytechnika podnikavost
Metodicka trovrby ŠAP/PA: Videometodiky: Průřezové příklady inspirativní praxe: spolupráce Příklady inspirativní praxe: Materiály z POSPOLU (např. průvodce pro firmy): Kurz pro instruktory: EQAVET: polytechnika Příklady inspirativní praxe: Podkladová studie k RVP Technické vzdělávání Sborník příspěvků k PTV, Projekt TTnet 4_1_.pdf podnikavost Příklady inspirativní praxe: Projekt KaPoDaV Jihomoravského kraje: Podkladová studie k RVP Člověk a svět práce - bude zveřejněna koncem února Rozcestník tématu:
9
Dotazy?
10
Rozdělení do skupinek 11.30 – A-polytechnika, B-podnikavost, C-OV a spolupráce se zam. 12.30 – přestávka na oběd 13.00 – C-polytechnika, A-podnikavost, B-OV a spolupráce se zam. – 14.00 – B-polytechnika, C-podnikavost, A-OV a spolupráce se zam. Skupina A: zelení Skupina B: růžoví Skupina C: žlutí
11
Děkujeme za pozornost! Národní ústav pro vzdělávání podpora krajského akčního plánování
12
Podpora krajského akčního plánování (P-KAP) zajišťuje metodickou a supervizní podporu při využívání akčního plánování na úrovni kraje a středních a vyšších odborných škol.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.