Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Digitální učební materiál
Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ Písek Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a Vyšší odborná škola, Písek, Karla Čapka 402 Předmět: TEK Ročník: 1 Téma: AutoCAD modelování těles Tematický okruh: Základní práce v CADu Jméno autora: Fořt Ivan Datum tvorby: Říjen 2013 Kód materiálu: OPVK_1.5_DUM_III/2_TEK_FO001 Soubor: 12VYSTUPY/VY_32_INOVACE_TEK_FO01 Anotace: Základní pravidla a návody pro kreslení AutoCADem.
2
Příkaz Kopie, Zdvih Objemová primitiva
3
V dnešní hodině budeme pokračovat ve vysvětlení modelování těles a Boolean operací.
Nejdříve si vysvětlíme jak vytvořit 3D těleso bez použití objemových primitiv. 3D těleso lze vytvořit z 2D objektu pomocí příkazů: kopie zdvih
4
Příkaz Kopie. Příkaz: _rectang Určete první roh nebo [Zkosení/zDvih/zAoblení/Tloušťka/šířKa]: Určete druhý roh nebo [Rozměry]: Příkaz: _copy Vyberte objekty: nalezeno: 1 Vyberte objekty: Určete referenční bod nebo vzdálenost: 0,0,30 Určete druhý bod posunutí nebo <použít první bod jako posunutí>: Enter Vytvořím obdélník, který příkazem Kopie posunu ve směru osy Z o 30 mm. Pomocí příkazu Úsečka doplním hrany mezi obdélníky.
5
Příkaz Zdvih. Příkaz: zdvih Určete nový implicitní zdvih <60.00>: 0 Určete novou implicitní výšku <90.00>: 30 Příkaz: _circle Určete střed kružnice nebo [3B/2B/Ttr (tan tan rádius)]: Určete rádius kružnice nebo [Diametr] <35.00>: Určete nový implicitní zdvih <0.00>: 30 Určete novou implicitní výšku <30.00>: 60 Určete rádius kružnice nebo [Diametr] <42.73>: Příkaz: zdvih Určete nový implicitní zdvih <30.00>: 60 Určete novou implicitní výšku <60.00>: 90 Určete rádius kružnice nebo [Diametr] <28.84>: Použití příkazu Skryj
6
Tvorba těles pomocí objemových primitiv.
kvádr klín kužel anuloid koule válec Další ikony jsou zaměřeny na operace s tělesy a případně nastavení výkresu.
7
Tvorba těles pomocí objemových primitiv.
Hranol (krychle) 30x30x Postup tvorby: Příkaz: _box Zadejte roh kvádru nebo [Střed] <0,0,0>: 60,60,0 Zadejte roh nebo [Krychle/Délka]: d Zadejte délku: 60 Zadejte šířku: 30 Zadejte výšku: 30 Příkaz: _-view Zadejte volbu [?/Kategorie/stav Hladin/oRto/odsTraň/oBnov/Ulož/uSs/Okno]: _swiso Regeneruji model.
8
Tvorba těles pomocí objemových primitiv.
Koule průměru 45 mm Příkaz: _sphere Aktuální hustota drátů: ISOLINES=4 Zadejte střed koule <0,0,0>: 60,60,0 Zadejte poloměr koule nebo [Průměr]: p Zadejte průměr: 45 Příkaz: _-view Zadejte volbu [?/Kategorie/stav Hladin/oRto/odsTraň/oBnov/Ulož/uSs/Okno]: _swiso Regeneruji model. Příkaz: skryj Regeneruji model.
9
Tvorba těles pomocí objemových primitiv.
Válec průměr 30 mm a výška 60 mm Příkaz: _cylinder Aktuální hustota drátů: ISOLINES=4 Zadejte střed základny válce nebo [Eliptický] <0,0,0>: Zadejte poloměr základny válce nebo [Průměr]: p Zadejte průměr základny válce: 30 Zadejte výšku válce nebo [Střed druhého konce]: 60 Příkaz: _-view Zadejte volbu [?/Kategorie/stav Hladin/oRto/odsTraň/oBnov/Ulož/uSs/Okno]: _swiso Regeneruji model. Příkaz: skryj Regeneruji model.
10
Tvorba těles pomocí objemových primitiv.
Kužel průměr 30 mm, výška 60 mm Příkaz: _cone Aktuální hustota drátů: ISOLINES=4 Zadejte střed základny kužele nebo [Eliptický] <0,0,0>: Zadejte poloměr základny kužele nebo [Průměr]: p Zadejte průměr základny kužele: 30 Zadejte výšku kužele nebo [Vrchol]: 60 Příkaz: _-view Zadejte volbu [?/Kategorie/stav Hladin/oRto/odsTraň/oBnov/Ulož/uSs/Okno]: _swiso Regeneruji model. Příkaz: skryj Regeneruji model.
11
Tvorba těles pomocí objemových primitiv.
Klín 28x18x15 mm Příkaz: _wedge Zadejte první roh klínu nebo [Střed] <0,0,0>: Zadejte roh nebo [Krychle/Délka]: d Zadejte délku: 28 Zadejte šířku: 18 Zadejte výšku: 15 Příkaz: skryj Regeneruji model.
12
Tvorba těles pomocí objemových primitiv.
Anuloid průměr 30 Příkaz: _torus Aktuální hustota drátů: ISOLINES=4 Zadejte střed prstence <0,0,0>: Zadejte poloměr prstence nebo [Průměr]: p Zadejte průměr: 30 Zadejte poloměr trubky nebo [Průměr]: 25 Příkaz: _-view Zadejte volbu [?/Kategorie/stav Hladin/oRto/odsTraň/oBnov/Ulož/uSs/Okno]: _swiso Regeneruji model. Příkaz: skryj Regeneruji model.
13
Použitá literatura: FOŘT, Petr. AutoCAD vyd. Brno: Computer Press, 1998, 399 s. ISBN BURCHARD, Bill. Mistrovství v AutoCADu 2000: AutoCAD 2000 kompletní, včetně nových funkcích publikování a sdílení projektů na webu : přehled světově nejúspěšnějšího bestselleru o AutoCADu. Vyd. 1. Praha: Computer Press, 2000, 964 s. ISBN
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.