Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Zpráva o české reklamě 2018 29.1. 2019.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Zpráva o české reklamě 2018 29.1. 2019."— Transkript prezentace:

1 Zpráva o české reklamě 2018

2 Jan Binar, prezident AKA, CEO McCann Praha
Ondřej Novák, výkonný předseda asociace mediálních agentur (ASMEA) Lucie Češpivová, předsedkyně sekce českých nezávislých agentur, partner Dorland Petr Laštovka, předseda sekce digitálních agentur, Group Head of Planning Comtech Can David Čermák, předseda sekce aktivačních agentur, CEO Momentum Praha Michal Nydrle, předseda Business Transformation Club&Award Diskuse

3 Hlavní událost na trhu agentur
Fúze společností Publicis One a Kindred Group Skupina Publicis prošla v ČR restrukturalizací Kindred Group patří mezi progresivní tuzemské agentury zaměřené na digitální komunikaci V současné době 400 zaměstnanců Stabilní agenturní prostředí AKA – aktuálně 52 členů Vznik nové sekce Business Transformation Club&Award Noví členové – Deloitte, KPMG, Adexpres David Čermák: Jak se uvolnění u spotřebitelských soutěží projevilo na trhu? Petr Chajda: Jak komplikuje výpadek podstatné části OOH? Vliv na ceny, dostupnost?

4 Růst výdajů do reklamy Diskuse

5 Ceníková hodnota reklamního prostoru u TOP 10 zadavatelů v roce 2018
Pořadí Zadavatel 2017 2018 Změna 1. Kaufland Česká republika 73 % 2. Lidl Česká republika 21 % 3. Alza.cz 5 % 4. Procter & Gamble International Operations SA 9 % 5. Ferrero Česká -7 % - 6. SAZKA 1 % 7. Internet Mall 25 % 8. UNILEVER ČR 9. L'ORÉAL Česká republika 17 % 10. Mountfield -1 % Zdroj: Nielsen Admosphere (monitoring INTERNETU zdroj: SPIR-Nielsen Admosphere, ceny TV dle sledovanosti zdroj: ATO-Nielsen Admosphere) Internet zahrnuje reklamu v rozsahu projektu AdMonitoring bez vlastní inzerce Petr Chajda: Ceny – vývoj za poslední rok, vliv na absolutní výši výdajů, poptávka po jednotlivých mediatypech, odhad za digitál (čísla nemáme)

6 Ceníková hodnota reklamního prostoru u TOP 5 kategorií v roce 2018
TOP 5 sektorů Ceníková hodnota reklamního prostoru u TOP 5 kategorií v roce 2018 Pořadí Kategorie 2017 2018 Změna 1. Širokosortimentní prodejny a řetězce s převahou potravin 23 % 2. Široký sortiment zboží s převahou Elektroniky -10 % 3. Široký sortiment 16 % 4. Úvěry, obchodní úvěry 10 % 5. Terénní automobily a SUV Petr Chajda: Ceny – vývoj za poslední rok, vliv na absolutní výši výdajů, poptávka po jednotlivých mediatypech, odhad za digitál (čísla nemáme)

7 Průzkum AKA NEmediální výdaje – březen 2018
Petr Chajda: Ceny – vývoj za poslední rok, vliv na absolutní výši výdajů, poptávka po jednotlivých mediatypech, odhad za digitál (čísla nemáme)

8 Průzkum AKA NEmediální výdaje – březen 2018
David Čermák: odhad trendu za rok 2017 – čísla budou později. Poznámka – dohad mediálních kanálů nekoresponduje o třetinu z předchozím slidem – Nielsenu. Na vině je nejspíše to, že Nielsen počítá ceníkové (Gross) ceny, zatímco průzkum operuje s net cenami. Pravda bude tedy někde uprostřed – koeficient GROSS/NET je cca 0,5-0,6.

9 Vypsané veřejné zakázky v komunikaci v mil Kč
Lucie Češpivová: více výběrových řízení vs. méně zrušených tendrů (19:9). Podpora AKA veřejné správě. Stále malý podíl veřejné sféry na celkových výdajích do komunikace – někde kolem 1%. V zahraničí pětina a ž třetina

10 Vypsané veřejné zakázky počet

11 2019 – hlavní témata Legislativa Transformace marketingu
E privacy New Consumer Deal FAKE NEWs Transformace marketingu Nové obchodní modely Nové modely řízení Spolupráce se státní správou Prohlubování znalosti a využívání Metodiky zadávání veřejných zakázek Definování komunikace jako průmyslového odvětví Standardy trhu Prohloubení znalosti Férového tendru jako oborového standardu Dialog s klienty na téma hodnota oboru, její měřitelnost, cena Certifikace členských agentur Marek Hlavica: Nutnost se přizpůsobit nové regulaci. EACA a její snahy na poli EU v oblasti E-privacy Lucie Češpivová: Prohlubovat spolupráci s marketéry z veřejné sféry. Do vlastních řad – naučit agentury pracovat se zadavateli Jan Binar: Podle výzkumu AKA nepatří reklama mezi top obory, ale stále je zajímavou příležitostí. Většina studentů si uvědomuje šíři profesí, které se v ní dají uplatnit. Úzkoprofilové profese. Tlak na cenu práce. Problém oboru – rozevírají se nůžky mezi náklady a příjmy. Tlak na cenu služeb, zbytečné a nákladné tendrování. Přezírání hodnoty, které komunikace přináší. V konečném důsledku to může vest k podfinancování oboru, což poškodí zadavatele – jejich byznys.

12 Díky za pozornost Jan Binar, prezident AKA, CEO McCann Praha
Ondřej Novák, výkonný předseda asociace mediálních agentur (ASMEA) Lucie Češpivová, předsedkyně sekce českých nezávislých agentur, partner Dorland Petr Laštovka, předseda sekce digitálních agentur, Group Head of Planning Comtech Can David Čermák, předseda sekce aktivačních agentur, CEO Momentum Praha Michal Nydrle, předseda Business Transformation Club&Award Diskuse


Stáhnout ppt "Zpráva o české reklamě 2018 29.1. 2019."

Podobné prezentace


Reklamy Google