Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Analýza informačního systému
2
Datová analýza Datový model (konceptuální schéma)
Lineární zápis entit a atributů Konceptuální schema ER diagram ER diagram ve 3. normální formě Datový slovník (tabulky atributů)
3
Funkční analýza Všechny funkce, které se budou s daty provádět
Vnější pohled Náhled na strukturu a hierarchii funkcí Vnitřní pohled Rozpracované algoritmy pro jednotlivé akce vývojový diagram Jacksonovy diagramy BPMN diagramy Rozhodovací tabulky Rozhodovací stromy
4
Vývojový diagram
5
Jacksonův (strukturní) diagram
6
Business Proces Model and Notation (BPMN) diagram
7
Rozhodovací tabulky Nástroj pro tvorbu některých částí algoritmu
„Je-li autobus obsazen více než z poloviny a doba jízdy je více než hodinu podáváme na mezinárodních linkách kávu zdarma. Na vnitrostátních linkách kávu účtujeme vždy. Podáváme ji, jen je-li prodána více než polovina jízdenek“. „U mezinárodních linek podáváme kávu vždy, trvá-li cesta více než hodinu, podáváme ji zdarma, u vnitrostátních linek podáváme kávu jen tehdy, trvá-li cesta více než hodinu, je-li prodána více než polovina míst, podáváme ji zdarma“
8
Rozhodovací strom „Je-li autobus obsazen více než z poloviny a doba jízdy je více než hodinu podáváme na mezinárodních linkách kávu zdarma. Na vnitrostátních linkách kávu účtujeme vždy. Podáváme ji, jen je-li prodána více než polovina jízdenek“. „U mezinárodních linek podáváme kávu vždy, trvá-li cesta více než hodinu, podáváme ji zdarma, u vnitrostátních linek podáváme kávu jen tehdy, trvá-li cesta více než hodinu, je-li prodána více než polovina míst, podáváme ji zdarma“
9
Diagram datových toků (DFD)
10
Rozhodovací tabulky Nástroj pro tvorbu některých částí algoritmu
„Je-li autobus obsazen více než z poloviny a doba jízdy je více než hodinu podáváme na mezinárodních linkách kávu zdarma. Na vnitrostátních linkách kávu účtujeme vždy. Podáváme ji, jen je-li prodána více než polovina jízdenek“. „U mezinárodních linek podáváme kávu vždy, trvá-li cesta více než hodinu, podáváme ji zdarma, u vnitrostátních linek podáváme kávu jen tehdy, trvá-li cesta více než hodinu, je-li prodána více než polovina míst, podáváme ji zdarma“
11
Rozhodovací strom „Je-li autobus obsazen více než z poloviny a doba jízdy je více než hodinu podáváme na mezinárodních linkách kávu zdarma. Na vnitrostátních linkách kávu účtujeme vždy. Podáváme ji, jen je-li prodána více než polovina jízdenek“. „U mezinárodních linek podáváme kávu vždy, trvá-li cesta více než hodinu, podáváme ji zdarma, u vnitrostátních linek podáváme kávu jen tehdy, trvá-li cesta více než hodinu, je-li prodána více než polovina míst, podáváme ji zdarma“
12
Návrh uživatelského rozhraní
13
Formát ukládání a modifikace dat Způsob formulování dotazů
Volba akcí uživatele Systém menu Formát ukládání a modifikace dat Vstupní formuláře Způsob formulování dotazů SQL, QBE Formát výstupů Tiskové sestavy Formát informačních a chybových hlášení
14
Jednotný styl komunikace člověk-počítač
Základní grafická úprava prostředí, použití kláves, myši, tlačítek, ... Styl komunikace, styl dotazů, informačních a chybových hlášení, styl nápověd, vzhled uživatelských oken, Formát vstupních formulářů a podformulářů, formát výstupních sestav, Ovládání všech těchto prvků, Použití fontů textů, použití barev pro písmo a pozadí, vzhled a umístění oken, ...
15
Obecná pravidla Princip preference uživatele Princip jednotnosti stylu
Pokud je to možné, mělo by se vycházet vstříc dosavadním návykům uživatele Princip jednotnosti stylu Vzhled a umístění oken Formulace informačních a chybových hlášení Význam funkčních kláves Popis tlačítek …
16
Obecná pravidla Princip vlídnosti
Dokonalé nápovědy Přesně formulovaná chybová hlášení Žádný humor Respektování kontextu a úrovně uživatele Chybové hlášení „errror my_sql on line 415“
17
Obecné zásady Minimalizace kroků uživatele
Nejčastější akce mají přístupné nejmenším počtem operací Počítač je stroj pro automatické zpracování dat Zajištění úplnosti a správnosti vstupu Každý vstup nejprve podrobit všem možným kontrolám V případě potřeby zajistit možnost nestandardního vstupu
18
Obecné zásady Maximalizace spolehlivosti Umožnění návratu (Undo)
Graficky odlišit zprávy systému od vstupů uživatele Na každý krok uživatele ihned reagovat Umožnění návratu (Undo) Manipulace s množstvím výstupních údajů Vašemu dotazu vyhovuje záznamů, chcete je vypsat? Vašemu dotazu nevyhovuje žádný záznam
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.