Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu 16. název školy Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Autor Mgr. Eva Divišová TEmatický celek Aplikovaná psychologie Ročník 1. ročník Datum tvorby Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice
2
TÉMA Fantazie Mgr. Eva Divišová
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice
3
Anotace: Metodické pokyny:
Materiál je možno využít pro rozšíření učiva předmětu aplikovaná psychologie. Je určen pro 1. ročníky střední školy. DUM je vytvořen jako prezentace, obsahuje základní informace o představách a fantazii. Metodické pokyny: DUM je vytvořen ve formě prezentace a je využitelný v rámci interaktivního vzdělávání.
4
PŘEDSTAVA Je názorný obraz něčeho, co v daném okamžiku nepůsobí na naše smyslové orgány, zakládá se na minulém vnímání, je méně výstižná než bezprostřední vjem Dovedeme si představit to, co jsme vnímali zrakem, ale i sluchem, ale také soustavu pohybů při určité pracovní činnosti. Mezi základní druhy představ patří paměťové vzpomínkové) představy, tj. vybavení z paměti, a fantazijní představy.
5
Podprahové vnímání Je vnímání, které probíhá po prahem vědomí, na velmi nízké úrovni pozornosti.
6
FANTAZIE (obrazotvornost)
Je psychický proces, ve kterém vytváříme relativně nové představy, základem jsou vždy zkušenosti, vjemy a paměťové představy, ale často značně pozměněné nebo zkombinované do takových celků, které se ve skutečnosti nevyskytují.
7
Fantazijní představa Je odraz předmětů a jevů, které jsme v dané podobě nikdy nevnímali, např. představa nadpřirozených pohádkových bytostí. Při zapamatování hraje významnou úlohu motivace, člověk si zapamatuje to, co má pro něj význam.
8
Rozlišujeme fantazii:
Rekonstrukční – vytvoření představy na podkladě slovního popisu nebo schematického znázornění, je důležitá v technických oborech, ale také při geometrii nebo geografii Tvůrčí – znamená vytvoření nových představ, např. v umělecké tvorbě
9
Literatura Emmert, František. Odmaturuj! ze společenských věd. Vyd. Brno: DIDAKTIS, 2003, 224 s. Odmaturuj! ISBN
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.