Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Veřejné setkání Hotel Energetic Rožnov pod Radhoštěm

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Veřejné setkání Hotel Energetic Rožnov pod Radhoštěm"— Transkript prezentace:

1 Veřejné setkání 11.2.2019 Hotel Energetic Rožnov pod Radhoštěm
Místní akční plán rozvoje vzdělávání II. v ORP Rožnov p. R. Veřejné setkání Hotel Energetic Rožnov pod Radhoštěm

2 Program setkání Zahájení Úvodní slovo
Základní informace o projektu MAPII Představení členů realizačního týmu Představení aktivit Implementace Přestávka Představení pracovních skupin a podskupin, včetně nominací Diskuze, ukončení setkání

3 Realizované aktivity v číslech
DVPP v MŠ, ZŠ, SVČ - 31 Semináře pro ředitele - 6 Výjezdní semináře pro vedoucí pracovníky - 3 Vzdělávací semináře pro pedagogické pracovníky - 32 Odborné exkurze – 4 Kurzy První pomoci – 4 Přednášky pro rodiče - 5 Tematické workshopy - 5 Aktivity pro žáky - Revolution Train - 1 MŠ Den otevřených dveří – 17 CELKEM proškoleno osob!

4 CELKOVÉ ZHODNOCENÍ Podařilo ještě více prohloubit spolupráci mezi aktéry ve vzdělání v ORP RpR Vytvořily se nové platformy spolupráce a předávání zkušeností dobré praxe Podařilo se vtáhnout veřejnost Podařilo se do projektu zapojit všechny cílové skupiny – zřizovatele, ředitele škol, pedagogické i nepedagogické pracovníky, žáky i rodiče Řada navržených zlepšení a podnětů realizována nebo nachystána do MAP II

5 Průměrné hodnocení všech aktivit
ROZHODNĚ ANO / VELMI DOBRÉ SPÍŠE ANO / DOBRÉ SPÍŠE NE / DOSTATEČNÉ ROZHODNĚ NE / NEDOSTATEČNÉ 86,16 % 12,16 % 1,08 % 0,14 % 98,32 % - POZITIVNÍ HODNOCENÍ

6 seminář s lektorkou Mgr. Lenkou Bínovou - citace "Vše bylo přínosné
seminář s lektorkou Mgr. Lenkou Bínovou - citace "Vše bylo přínosné." "Těším se na další setkání a školení s lektorkou“, "Výborný seminář"

7 přednáška pro rodiče Herman - "Víc takových akcí."  "Naprosto perfektní."  "Skvělé. Škoda, že manžel nebyl se mnou." "Vůbec jsem nevěděla na co jdu a jsem nadšená, žasnu."

8

9

10

11 Úvodní slovo – vedoucí odboru školství Ing. Dušan Vrážel
Návaznost na předcházející projekty a spolupráci: Společnou cestou ke zkvalitnění řízení škol Zvyšování kvality základního vzdělávání v ORP Rožnov pod Radhoštěm Místní akční plán rozvoje vzdělávání v ORP Rožnov pod Radhoštěm (MAP+) (28 škol a školských zařízení, 10 obcí a 7 ostatních organizací pracujících s mládeží)

12 Záměry MAP II - podpora osobnostní rozvoj dětí a žáků
osvojení potřebných strategií učení, motivace k celoživotnímu učení komunikace a spolupráce tvořivé myšlení a řešení problémů ochrana fyzického a duševního zdraví ochrana vytvořených hodnot a životního prostředí ohleduplnost a tolerantnost k lidem a k odlišným kulturním a duchovním hodnotám poznávání schopností a reálných možností uplatnění osvojených vědomostí a dovedností Základní princip: aby veškeré navrhované aktivity vzešli tzv. „zespodu“, to znamená byly především iniciovány členy pracovních skupin a podskupin.

13 Podpora managmentu škol
Zkvalitnění v oblastech: školské legislativy správní řízení financování škol – změny financování regionálního školství vztahu škol se zřizovatelem pracovně právní legislativy osobnostních vlastností a předpokladů

14 Základní informace o projektu MAP II
Žadatel projektu: Sdružení Mikroregion Rožnovsko Datum: Realizace: 42 měsíců Rozpočet projektu: ,80,- Kč Spolufinancování: 5 % Přínosy realizace MAP II: Prohlubování a další rozšiřování udržitelného systému komunikace mezi aktéry ve vzdělávání. Zkvalitnění vzdělávání v místních MŠ, ZŠ a ZUŠ. Řízený rozvoj dalších služeb na podporu vzdělávání dětí a mládeže. Navazuje na úspěšnou realizaci projektu: Místní akční plán rozvoje vzdělávání v ORP Rožnov pod Radhoštěm, tzv. MAP+

15 Realizační tým Člen Pozice Ing. Martina Novosádová Hlavní manažer
Projektový a finanční manažer Bc. Petra Šatánková Koordinátor aktivit Mgr. Gabriela Fellingerová Metodik/facilitátor Ing. Dušan Vrážel Odborný konzultant v oblasti školství Mgr. Lucie Vančurová Manažer implementace Ing. Ivana Mikulenková Mgr. Magda Štěpánková Odborný poradce v oblasti logopedie Bc. Lukáš Zmeškal Analytik

16 Organizační struktura MAP II

17 KLÍČOVÉ AKTIVITY KA01 – Řízení projektu
KA02 – Rozvoj a aktualizace MAP KLÍČOVÉ AKTIVITY KA03 – Evaluace a monitoring MAP KA04 – Implementace

18 Implementace MAP Jedná se o realizaci těchto aktivit:
Velké literární klání s knihovnou Odborný poradce v oblasti logopedie Odborný poradce v oblasti supervize Rozvoj kompetencí pedagogických pracovníků - DVPP Odborné skupiny pedagogů Prevence zdravotních rizik Vzdělávací a informační setkávání Analýza potřeb možností trávení volného času

19 Velké literární klání s knihovnou
týmová soutěž pro žáky zapojených základních škol spolupráce týmů se zástupci místních knihoven v regionu bude probíhat v průběhu celého školního roku podpora čtenářské gramotnosti

20 Odborný poradce v oblasti logopedie
aktivita již zahájena od ledna 2019 podpora pedagogům MŠ v oblasti logopedie zahrnuje: zjišťování speciálních vzdělávacích potřeb dětí s narušenou komunikační schopností individuální logopedická intervence metodická podpora osobní a telefonické konzultace a poradenství pro pedagogy informační, konzultační, poradenskou a metodickou podporu zákonným zástupcům dětí Mgr. Magda Štěpánková - kontakt tel ;

21 Odborný poradce v oblasti supervize
podpora pedagogickým pracovníkům ZŠ a MŠ poskytování individuální a skupinové supervize dle požadavků a potřeb zapojených škol rozvoj a posilování profesních dovedností pedagogů a upevňování vztahů na pracovišti povedou dva kvalifikovaní odborníci - MUDr. PhDr. Miroslav Orel, Ph.D. a PaedDr. Mgr. Věra Facová workshop pro ředitele MŠ a ZŠ OCHUTNÁVKA SUPERVIZE V MAP II

22 Rozvoj kompetencí pedagogických pracovníků
vzdělávací akce zaměřené na rozvoj kompetencí pedagogických pracovníků organizace min. 10 akcí ročně - témata budou volena na základně dotazníků z MAP+ a dále dle podnětů z pracovní skupin a podskupin cílem je zajistit kvalitní seminář a kvalifikované odborníky v daném oboru Již zrealizován seminář Kritéria školní zralosti - Mgr. Lenka Bínová. Dále plánujeme semináře s MUDr. PhDr. Miroslavem Orlem, Ph.D. a PaedDr. Mgr. Věrou Facovou, Mgr. Lenkou Bínovou, Mgr. Květou Hrbkovou, PhDr. Markem Hermanem a další.

23 Odborné skupiny pedagogů
rozvoj spolupráce mezi pedagogy zapojených škol setkání pedagogů v tzv. předmětových komisí proběhne min. 1x ročně setkání výchovných poradců a metodiků prevence proběhne min. 1x ročně pilotní ověření nového způsobu spolupráce a zjištění zájmu a příležitostí pro další setkávání

24 Prevence zdravotních rizik
realizace akreditovaných seminářů v oblasti poskytování PRVNÍ POMOCI obsahem seminářů bude např. přehled norem zdravotnických znalostí, teoretické informace a praktické nácviky poskytování První pomoci nebo také nácvik vodní záchrany rozsah seminářů: 20 hodin a 40 hodin povede kvalifikovaná lektorka Bc. Jitka Proroková se svými asistenty bude realizován minimálně 1 seminář ročně

25 Vzdělávací a informační setkávání
pravidelné setkávání aktérů vzdělávání (ředitelé ZŠ, MŠ, ZUŠ a další) v území se zástupci Odboru školství a sportu MěÚ Rožnov p.R. předávání a výměna informací z oblastí např. novinky v legislativě, správa škol, financování a další dle aktuálních potřeb setkání min. 4x ročně

26 Analýza potřeb možností trávení volného času
zpracování analýzy potřeb možností trávení volného času dětí a žáků zapojených subjektů zahrnuje např.: zmapování organizací pracujících s volným časem dětí a žáků na Rožnovsku, jejich zaměření, dostupnost, podmínek účasti a počtech zapojených dětí a žáků a sběr dalších informací souvisejících s problematikou volného času dětí a žáků sběr bude probíhat formou dotazníků výstupem bude Analýza, která bude součástí aktualizace strategického dokumentu MAP

27 KA02 - Rozvoj a aktualizace MAP
Řízení procesu rozvoje a aktualizace MAP vytvoření organizační struktury MAP - Řídící výbor, Realizační tým, Pracovní skupiny Zpracování komunikačního plánu zpracování a realizace konzultačního procesu - zajistit informovanost všech aktérů a široké veřejnosti o aktivitách a výstupech společného plánování (akční plány, aktualizovaný MAP) Vytvoření pracovních skupin (PS) celkem 7 PS - PS pro financování, PS pro rozvoj čtenářské gramotnosti a k rozvoji potenciálu každého žáka, PS pro rozvoj matematické gramotnosti a k rozvoji potenciálu každého žáka, PS pro rovné příležitosti, PS pro základní vzdělávání, PS pro předškolní vzdělávání a PS pro zájmové a neformální vzdělávání

28 KA02 - Rozvoj a aktualizace MAP
Podpora škol v plánování cílem je posílit přenos reálných potřeb škol do MAP v ORP Rožnov p. R. zástupce školy je součástí realizačního týmu zpracování Popisu potřeb školy pro další rozvoj/ Strategického plánu rozvoje školy Místní akční plánování společné plánování rozvoje vzdělávání v ORP Rožnov p. R. zahrnující aktualizaci analytické části dokumentace MAP aktualizaci strategické části dokumentace MAP aktualizaci implementační části - Akční roční plány Spolupráce s individuálním projektem - Strategické řízení a plánování ve školách a v území (SRP) využívání metodické podpory poskytované zástupci projektu SRP

29 KA02 - Rozvoj a aktualizace MAP
Podpora znalostních kapacit Řídícího výboru realizace min. 1 semináře pro členy ŘV zaměřeného na příčiny a formy nerovností ve vzdělávání a jejich důsledcích pro vzdělávací systém a možnostech řešení a vytváření podpůrného prostředí Podpora znalostních kapacit v oblasti rozvoje kvalitního inkluzivního vzdělávání - workshopy, kulaté stoly, panelové diskuze a další formy určeno pro pracovníky škol a školských zařízení, zřizovatele, pracovníky pracující s mládeží a rodiče; realizace minimálně 1 akce Podpora znalostních kapacit - workshopy s rodiči realizace min. 4 workshopů na téma rozvoje kvalitního a inkluzivního vzdělávání a nerovností ve vzdělávání

30 Přestávka

31 Pracovní skupiny (PS) a podskupiny (PDS)

32 Pracovní skupiny Pracovní podskupiny
setkání min. 4x ročně - svolává koordinátor aktivit místo konání - Městský úřad Rožnov pod Radhoštěm každá skupina má svého garanta finanční odměna za práci ve skupině Pracovní podskupiny setkání dle domluvy členů podskupiny - svolává vedoucí podskupiny místo konání - dle dohody členů každá podskupina má svého vedoucího finanční odměna za práci v podskupině

33 PS1 pro financování navrhuje financování realizace aktivit navržených a zapracovaných do akčního plánu strategického dokumentu MAP; identifikuje a doporučuje finanční zdroje (strukturální fondy EU, státní rozpočet ČR, rozpočet kraje, obce či škol, atd.) zabývá se podporou škol v oblasti poradenství (právní, personální, finanční, atd.) a administrativně správního servisu s cílem snížit administrativní zátěž škol připravuje podklady pro rozhodování členům Řídícího výboru MAP; přenos výstupů předává garant členům ŘV MAP formou doporučení projednává a připomínkuje materiály relevantní pro ostatní pracovní skupiny spolupráce s ostatními skupinami

34 PS2 pro rozvoj čtenářské gramotnosti a k rozvoji potenciálu každého žáka
zabývá se výměnou zkušeností a odborných znalostí o metodách, pomůckách a postupech v oblasti ČG zabývá se začleňováním digitální gramotnosti a užívání ICT s cílem podpořit rozvoj čtenářské gramotnosti a potenciálu žáka do činnosti skupiny zapojen minimálně jeden pedagog s minimálně pětiletou praxí na základní škole spolupracuje s PS1 pro financování

35 PS3 pro rozvoj matematické gramotnosti a k rozvoji potenciálu každého žáka
zabývá se výměnou zkušeností a odborných znalostí o metodách, pomůckách a postupech v dané oblasti zabývá se začleňováním digitální gramotnosti a užívání ICT s cílem podpořit rozvoj matematické gramotnosti a potenciálu žáka do činnosti skupiny zapojen min. jeden pedagog dle zákona o pedagogických pracovníků s minimálně pětiletou praxí na ZŠ spolupracuje s PS1 pro financování

36 PS4 pro rovné příležitosti
zabývá se vzájemným vzděláváním, přenosem zkušeností a informací o problematice nastavení rovných příležitostí ve vzdělávání a selektivností vzdělávacího systému a uvnitř škol probíhá odborná diskuze k problematice přechodů ve vzdělávání, sociálního znevýhodnění a předčasným odchodům ze vzdělávacího procesu zabývá se oblastí zahrnující práci s nadanými a talentovanými dětmi vytváří popis stávajícího stavu této problematiky v území ORP Rožnov pod Radhoštěm, popis důvodů a příčin; navrhuje aktivity ke snížení či eliminaci selektivity v souladu s Metodikou rovných příležitostí ve vzdělávání

37 PS5 pro základní vzdělávání
zabývá se přenosem zkušeností a informací z oblasti základního vzdělávání; diskutuje nad problematikou základního vzdělávání v oblastech jako jsou např. rozvoj podnikavosti a iniciativy dětí a žáků, rozvoj kompetencí v polytechnickém vzdělávání, kariérové poradenství, přechody z MŠ na ZŠ a ZŠ na SŠ a další témata členové identifikují a zohledňují priority v oblasti základního vzdělávání na území regionu diskutují nad výstupy pracovních podskupin - PDS Společenské vědy PDS Přírodní vědy PDS Polytechnické vzdělávání

38 PS6 pro předškolní vzdělávání
zabývá se přenosem zkušeností a informací z oblasti předškolního vzdělávání; diskutuje nad problematikou předškolního vzdělávání v oblastech jako jsou např. školní zralost, čtenářská a matematická pregramotnost, zdravý životní styl, polytechnické vzdělávání, přechod z MŠ na ZŠ a další témata identifikují a zohledňují priority v oblasti předškolního vzdělávání na území regionu diskutují nad výstupy pracovních podskupin (PDS) - PDS Společenské vědy PDS Přírodní vědy PDS Polytechnické vzdělávání

39 PS7 pro zájmové a neformální vzdělávání
zabývá se přenosem zkušeností a informací z oblasti neformálního a zájmového vzdělávání; diskutuje nad problematikou v oblastech jako jsou např. nabídka a dostupnost kroužků a zájmových činností, spolupráce zájmových organizací se školami, možnosti trávení volného času a další témata identifikují a zohledňují priority v oblasti zájmového a neformálního vzdělávání na území regionu VŠECHNY PRACOVNÍ SKUPINY se podílí na procesu společného plánování vzdělávání v území v rámci aktivity projektu Místní akční plánování.

40 Zahájení nominací do pracovních skupin
od do nominace zasílat na em koordinátorce aktivit: Pracovní skupina Termín 1. schůzky PS1 financování PS2 čtenářská gramotnost PS3 matematická gramotnost PS4 rovné příležitosti PS5 základní vzdělávání PS6 předškolní vzdělávání PS7 zájmové a neformální vzdělávání

41 Informace o projektu Webové stránky projektu: Facebookový profil projektu:

42 Za realizační tým projektu: Ing. Martina Novosádová
Děkujeme za pozornost! Za realizační tým projektu: „Místní akční plán rozvoje vzdělávání II. v ORP Rožnov p.R.“ Ing. Martina Novosádová Hlavní manažerka projektu


Stáhnout ppt "Veřejné setkání Hotel Energetic Rožnov pod Radhoštěm"

Podobné prezentace


Reklamy Google