Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

DirectX Jan Kotrouš PGC3.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "DirectX Jan Kotrouš PGC3."— Transkript prezentace:

1 DirectX Jan Kotrouš PGC3

2 Obsah Co to je DirectX Princip Součásti Verze Ukázky

3 Co to je DirectX Knihovna obsahující nástroje pro tvorbu PC her a multimediálních aplikací Vytvořeno firmou Microsoft – funkční pouze pro OS Win Je to rozhraní mezi HW (grafická karta, joystick) a SW (MS Windows, aplikace) Alternativa - OpenGL

4 Princip Windows standardně používá GDI (Graphics Device Interface) – zaručuje kompatibilitu, stabilitu a jednotnost, ale je velmi pomalé. Obchází se pomocí DirectX (Direct = přímý (přístup k HW)) – je výrazně rychlejší => uplatnění v PC hrách atd. Nutnost mít grafickou kartu s podporou DirectX

5 Součásti DirectDraw – základním prvkem jsou plochy – slouží jako podklad pro objekt, který se následně promítne nad obrazovku Direct3D – používá se při tvorbě 3D modelů, pracuje na nejnižší vrstvě ovladačů – rychlý, ale nepohodlné programování

6 Součásti DirectInput – komunikace se vstupními zařízeními – i zpětně (např. force feedback) DirectPlay – podpora hraní po síti DirectSound, DirectSound3D, DirectMusic – podpora digitálního zvuku DirectShow – podpora multimediálních aplikací, přehrávání videa a zvuku

7 Součásti DirectSetup – umožňuje instalaci celého DirectX
Jednotlivé součásti jsou pro běžného uživatele neoddělitelné, toto rozdělení je podstatné hlavně pro programátory

8 Verze DirectX 1.0 – první verze, r. 1995
DirectX 10 – verze pro Win Vista r. 2006 DirectX 10.1 – současná verze, je součástí Win Vista service pack 1

9 Ukázky

10


Stáhnout ppt "DirectX Jan Kotrouš PGC3."

Podobné prezentace


Reklamy Google