Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Š A B L O N Y II
2
Vyhlášení výzvy vyhlášena dne 28. 2. 2018
žádosti je možné podávat do vyčerpání alokace, nejpozději do Cíle výzvy: podpořit mateřské, základní a základní umělecké školy podpořit školská zařízení pro zájmové vzdělávání
3
Podmínky žádosti délka trvání projektu (realizace) – 24 měsíců
minimální výše výdajů – ,- Kč maximální výše finančních výdajů na jeden projekt: pro MŠ a ZŠ ,- Kč na subjekt + (počet dětí/žáků x 2.500,- Kč) pro ZUŠ a školská zařízení – ,- Kč na subjekt + (počet dětí/žáků x 1.800,- Kč) maximální částka nesmí přesáhnout ,- Kč
4
Vyplnění dotazníku každý subjekt vyplní dotazník, který je přístupný na stránkách MŠMT dotazník slouží k identifikaci slabých a silných stránek konkrétního subjektu subjekty, které se do výzvy Šablony I nepřihlásily, vyplní dotazník a mohou žádat ihned subjekty, které realizují projekt z výzvy Šablony I, mohou vyplnit dotazník nejdříve 6 měsíců před ukončením prvního projektu a poté mohou ihned podat žádost
5
Aktivity Šablon II Aktivity jsou zaměřeny na:
osobnostně profesní rozvoj pedagogů prostřednictvím dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků, vzájemné setkávání a sdílení zkušeností pedagogů a odborníků z praxe, pomoc školám a školským zařízením pro zájmové vzdělávání při společném vzdělávání dětí/žáků/studentů, a to možností personálního posílení o školního asistenta, školního psychologa, speciálního pedagoga, sociálního pedagoga, příp. chůvu v mateřské škole, extrakurikulární aktivity, spolupráce s rodiči dětí a žáků, kariérové poradenství žáků a aktivity rozvíjející metody výuky s využitím ICT.
6
Konkrétní šablony pro MŠ, ZŠ, ŠD/ŠK
Personální podpora: Školní asistent – od úvazku 0,1 na 1 měsíc Školní speciální pedagog – od úvazku 0,1 na 1 měsíc Speciální pedagog – pro ŠD, ŠK - od úvazku 0,1 na 1 měsíc Školní psycholog – od úvazku 0,5 na 1 měsíc Sociální pedagog – od úvazku 0,1 na 1 měsíc Chůva – pro MŠ Školní kariérový poradce – pro ZŠ
7
Konkrétní šablony pro MŠ
Vzdělávání pedagogických pracovníků MŠ – DVPP v rozsahu 8 hodin Profesní rozvoj předškolních pedagogů prostřednictvím supervize/mentoringu/koučinku - 30 hodin (20 hodin koučinku za období 10 po sobě jdoucích měsíců a 10 hodin za období 10 po sobě jdoucích měsíců individuální supervize) Sdílení zkušeností pedagogů z různých škol/školských zařízení prostřednictvím vzájemných návštěv - spolupráce v délce min. 16 hodin (min. 2 návštěvy během 10 po sobě jdoucích měsíců) Nové metody ve vzdělávání předškolních dětí čtenářská a matematická gramotnost, cizí jazyky, osobnostně sociální rozvoj, inkluze, polytechnické vzdělávání, ICT v rozsahu 6 hodin vzdělávání 1 pedagoga (5 hodin výukových lekcí a 1 hodina přípravy a reflexe minilekce) Zapojení odborníka z praxe do vzdělávání v MŠ – 25 hodin celkem (10 h příprava, 10 h výuka a 5 h reflexe) Využití ICT ve vzdělávání v MŠ – nákup min. 10 mobilních zařízení (notebook, tablet) - výuka 1 hodina týdně (16-64 týdnů) Projektový den ve škole – 4 x 45 min. projektového vzdělávání na 1 třídu, skupinu dětí Projektový den mimo školu – 4 x 45 min. pro skupinu 10 dětí Odborně zaměřená tematická setkávání a spolupráce s rodiči dětí v MŠ – hod. rozsah - 12 hodin (6 x 2 hodiny) Komunitně osvětová setkávání – 2 hodiny pro min. 8 osob
8
Konkrétní šablony pro ZŠ
Vzdělávání pedagogických pracovníků ZŠ – DVPP v rozsahu 8 hodin Vzdělávání pedagogického sboru ZŠ zaměřené na inkluzi – vzdělávací akce v rozsahu 8 hodin Vzájemná spolupráce pedagogů ZŠ (čtenářská a mat. gramotnost, cizí jazyky, osobnostně sociální rozvoj, inkluze, kariérové vzdělávání, polytechnické vzdělávání, ICT, projektová výuka) – 10 hodin Sdílení zkušeností pedagogů z různých škol/školských zařízení prostřednictvím vzájemných návštěv - spolupráce v délce min. 16 hodin (min. 2 návštěvy během 10 po sobě jdoucích měsíců) Tandemová výuka v ZŠ – 20 hodin vzdělávání pro každého pedagoga CLIL ve výuce v ZŠ – lektor zrealizuje v průběhu 5 po sobě jdoucích měsíců min. 25 lekcí (60 minut) Nové metody ve výuce v ZŠ čtenářská a matematická gramotnost, cizí jazyky, osobnostně sociální rozvoj, inkluze, kariérové poradenství, polytechnické vzdělávání, ICT, projektová výuka 6 hodin vzdělávání 1 pedagoga (5 hodin výukových lekcí a 1 hodina přípravy a reflexe minilekce) Profesní rozvoj pedagogů ZŠ prostřednictvím supervize/mentoringu/koučinku – 30 hodin (20 hodin koučinku za období 10 po sobě jdoucích měsíců a 10 hodin za období 10 po sobě jdoucích měsíců, ve kterých probíhá výuka)
9
Konkrétní šablony pro ZŠ
Zapojení odborníka z praxe do výuky v ZŠ – 25 hodin celkem (10 hodin výuky a 15 hodin přípravy a reflexe) Zapojení ICT technika do výuky v ZŠ – 25 vyučovacích hodin po dobu 5 po sobě jdoucích měsíců Využití ICT ve vzdělávání v ZŠ - nákup min. 10 mobilních zařízení (notebook, tablet) - výuka 1 hodina týdně (16-64 týdnů) Projektový den ve škole – 4 x 45 min. projektového vzdělávání na 1 třídu, skupinu žáků Projektový den mimo školu – 4 x 45 min. pro skupinu 10 žáků Odborně zaměřená tematická setkávání a spolupráce s rodiči – hod. rozsah - 12 hodin (6 x 2 hodiny) Komunitně osvětová setkávání – 2 hodiny pro min. 8 osob Klub pro žáky ZŠ - čtenářský klub, klub zábavné logiky a deskových her, klub komunikace v cizím jazyce, badatelský klub, klub občanského vzdělávání a demokratického myšlení - pro min. 6 žáků v období pěti po sobě jdoucích měsíců (16 schůzek po 90 min. + 2,5 hod. na přípravu a reflexi) Doučování žáků ZŠ ohrožených školním neúspěchem – min. 3 žáci v rozsahu 16 hodin, jedenkrát týdně 60 minut po dobu 5 po sobě jdoucích měsíců
10
Konkrétní šablony pro ŠD/ŠK
Vzdělávání pedagogických pracovníků ŠD/ŠK – DVPP v rozsahu 8 hodin Vzájemná spolupráce pedagogů ŠD/ŠK - čtenářská a matematická gramotnost, cizí jazyky, osobnostně sociální rozvoj, inkluze, kariérové vzdělávání, polytechnické vzdělávání, ICT, projektová výuka, kulturní povědomí a vyjádření - 10 hodin spolupráce min. 3 pedagogických pracovníků Sdílení zkušeností pedagogů z různých škol/školských zařízení prostřednictvím vzájemných návštěv - spolupráce v délce min. 16 hodin (min. 2 návštěvy během 10 po sobě jdoucích měsíců) Tandemové vzdělávání v ŠD/ŠK - 20 hodin vzdělávání každého pedagoga (10 hodin vzdělávání + 10 hodin přípravy a reflexe) Nové metody ve vzdělávání v ŠD/ŠK - 6 hodin vzdělávání 1 pedagoga (5 hodin výukových lekcí a 1 hodina přípravy a reflexe minilekce)
11
Konkrétní šablony pro ŠD/ŠK
Zapojení odborníka z praxe do vzdělávání v ŠD/ŠK - 25 hodin celkem (10 hodin vzdělávání + 15 hodin přípravy a reflexe) Využití ICT ve vzdělávání v ŠD/ŠK - nákup min. 10 mobilních zařízení (notebook, tablet) - výuka 1 hodina týdně (16-64 týdnů) Klub pro účastníky ŠD/ŠK - čtenářský klub, klub zábavné logiky a deskových her, klub komunikace v cizím jazyce, badatelský klub, klub sociálních a občanských dovedností - pro min. 6 žáků v období pěti po sobě jdoucích měsíců (16 schůzek po 90 min. + 2,5 hod. na přípravu a reflexi) Projektový den v ŠD/ŠK - 4 x 45 min. projektového vzdělávání na 1 třídu, skupinu účastníků Projektový den mimo ŠD/ŠK - 4 x 45 min. pro skupinu 10 účastníků
12
Odkazy na podrobnější informace
13
Děkujeme za pozornost
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.