Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

ředitel odboru strategie

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "ředitel odboru strategie"— Transkript prezentace:

1 ředitel odboru strategie
VIII. ročník mezinárodní konference „Střední Morava – křižovatka dopravních a ekonomických zájmů“ Stav přípravy a realizace prioritních projektů železniční infrastruktury v regionu střední a východní Moravy Ing. Mgr. Radek Čech, Ph.D. ředitel odboru strategie Luhačovice, 20. září 2018

2 Modernizace trati Otrokovice – Vizovice
CIN: 11,8 mld. Kč; Předpoklad realizace: 2020 – 2024, Stav přípravy: do konce listopadu se předpokládá vydání územního rozhodnutí, zpracovávána dokumentace pro stavební povolení, předpoklad podání žádosti v 10/2019. Záměr: celková modernizace a elektrizace celé trati střídavou soustavou 25kV, 50Hz, zvýšení maximální traťové rychlosti na 100 km/h, dostavba druhé koleje v úseku Otrokovice – Zlín, zvýšením kapacity trati bude umožněn rozvoj terminálu nákladní dopravy v Lípě nad Dřevnicí.

3 Modernizace trati Otrokovice – Vizovice
Cílový provozní koncept: Os Olomouc – Přerov – Hulín – Otrokovice – Vizovice, Os Kroměříž – Hulín – Otrokovice – Zlín – Vizovice, Os Uherské Hradiště – Staré Město – Otrokovice, Os Otrokovice – Zlín. Os Otrokovice – Zlín: 54 párů vlaků, interval ve špičce 15´. Os Zlín – Vizovice: 29 párů vlaků, interval ve špičce 30´. jízdní doby [min]: Druh vlaku Úsek Dnes Po realizaci R Otrokovice – Zlín střed 13 9 Os Otrokovice – Vizovice 49 32

4 Modernizace trati Brno – Přerov
CIN 4. a 5. stavby: 9,9 mld. Kč, Předpoklad realizace 4. a 5. stavby: 2022 – 2028, Záměr rozdělen do 5 investičních akcí, z nichž dvě se nacházejí na pomezí Olomouckého a Zlínského kraje: Modernizace trati Brno – Přerov, 4.stavba, Nezamyslice – Kojetín, Modernizace trati Brno – Přerov, 5.stavba, Kojetín – Přerov. Studie proveditelnosti schválena 1. září 2015 CK MDČR ve variantě M2: modernizace a zdvoukolejnění trati, ve významné části vedení v nové stopě, zvýšení rychlosti až na 200 km/h. Stav přípravy: Bude předložena dokumentace pro územní rozhodnutí, schválení záměru projektu se předpokládá v průběhu podzimu u obou staveb.

5 Modernizace trati Brno – Přerov
Cílový provozní koncept (pouze dálková doprava): Ex/R Brno – Přerov – Ostrava: 28 párů vlaků za den, interval ve špičce 30´. R Brno – Prostějov – Olomouc – Šumperk: 15 párů vlaků za den, interval ve špičce 30´ – 60´. R Brno – Kroměříž – Zlín: 13 párů vlaků za den, interval ve špičce 60´. jízdní doby [min]:

6 Elektrizace a zkapacitnění trati Šumperk – Olomouc
CIN: 6,5 mld. Kč, Předpoklad realizace: 2019 – 2022, Příprava rozdělena do tří samostatných investičních akcí: Elektrizace a zkapacitnění trati Uničov (včetně) – Olomouc, Elektrizace a zkapacitnění trati Libina – Uničov, Elektrizace a zkapacitnění trati Šumperk – Libina (mimo), celková modernizace a elektrizace trati, zvýšení maximální traťové rychlosti až na 160 km/h. Stav přípravy: pro všechny stavby zpracován záměr projektu a dokumentace pro územní řízení, které v současné době probíhá. Záměr projektu i dokumentace pro územní rozhodnutí byla schválena, předpoklad schválení dokumentace pro stavební povolení do června 2019.

7 Aktualizace SP Valašsko Hranice na Moravě – Horní Lideč st. hr.
CIN: 16,4 mld. Kč, Realizace: 2018 – 2027, Záměry: modernizace v celém úseku, peronizace stanic a zastávek, úprava tratě pro provoz nákladních vlaků o maximální délce 740 m, zrušení zastávek Brňov, Lidečko, Špičky, nové dopravní terminály: Valašské Meziříčí, Vsetín, Hranice na Moravě, k dalšímu prověření: výstavba novostavby přeložky trati v úseku Hranice na Moravě – Milotice n.B., zrušení stáv. úseku Hranice n.M. – Milotice n.B.

8 Aktualizace SP Valašsko Hranice na Moravě – Horní Lideč st. hr.
Stav přípravy: SP vzata na vědomí Centrální komisí MD s tím, že je uloženo SŽDC provést aktualizaci předmětné studie proveditelnosti v rozsahu variant A.2.2 a D.2 (jedním ze zásadních podkladů pro zpracování aktualizace studie má být nový plán dopravní obslužnosti Zlínského kraje). Varianta A.2.2 – modernizace celé trati, v naprosté většině fixovanou na stávající těleso dráhy. Zajišťuje zkrácení jízdních dob osobní dopravy, dokončení peronizace stanic a zastávek, umožnění průjezdu nákladních vlaků délky 740 m. Varianta D.2 – vychází z varianty A.2.2 s doplněním o novostavbu v úseku Hranice na Moravě – Milotice nad Bečvou (= výrazné zkrácení jízdních dob osobních i nákladních vlaků; stávající trať je v uvedeném úseku opuštěna). Hodnoticí komise na jednání dne vybrala jako nejvhodnějšího zhotovitele ASP Valašsko sdružení vedené společností MORAVIA CONSULT Olomouc. Smlouva se zhotovitelem zatím nebyla podepsána. Termín dokončení ASP Valašsko je 12 měsíců od podpisu smlouvy.

9 Aktualizace studie proveditelnosti „Slovácko“
„Studie proveditelnosti tratí Staré Město u Uherského Hradiště – Luhačovice/Bylnice/Veselí nad Moravou“ CIN: 4,8 mld. Kč – cena dle původní Aktualizace SP, dochází však ke změně ceníků, Předpoklad realizace: 2023 – 2025 (v závislosti na dokončení nové SP), Stav přípravy: soutěž na zhotovitele nové studie proveditelnosti, Záměry: zvýšení traťové rychlosti a elektrizace trati trakční soustavou 25 kV, 50 Hz), Rozsah úprav a elektrizace je rozdílný dle projektových variant. Bojkovice

10 Aktualizace studie proveditelnosti „Slovácko“
V průběhu zpracování původní SP došlo k: rozvoj legislativy TSI – dopady na technické řešení, rozvoj problematiky ETCS – významné dopady na investiční náklady, části ZZ a technické řešení, větší akcent Zlínského kraje na železniční dopravu – změny dopravního modelu – vyplývá z předpokládaných změn PDO, nová rezortní metodika EH, nové ceníky staveb pro stupeň SP – nutnost zpracovat EH znovu, schválení SP Veselí – Blažovice (elektrizace), zahájení realizace ŽST Veselí nad Moravou.

11 Implementace ETCS

12 Vysokorychlostní tratě a Evropské souvislosti
Základní rozsah vysokorychlostní a konvenční železnice definuje Nařízení EP a Rady (EU) č. 1315/2013 o hlavních směrech Unie pro rozvoj transevropské dopravní sítě. V Německu návaznost na VRT Frankfurt/Nürnberg – Erfurt – Leipzig – Dresden (200–300 km/h) a na modernizovanou trať Dresden – Berlin – Hamburk (200–230 km/h). V Rakousku vazba na rychlá spojení Wien – Graz – Klagenfurt resp. Wien – Salzburg (do 250 km/h) a připravovanou modernizaci Wien – Břeclav (200 km/h). Na Slovensku návaznost na schválenou modernizaci Kúty – Bratislava – Štúrovo (200 km/h). V Polsku návaznost na plánovanou VRT Warszawa – Łódź – Wrocław/Poznań a probíhající modernizaci Katowice – Warszawa (200–250 km/h). Dalším souvisejícím záměrem je plánovaná VRT Budapest – Warszawa.

13 Vysokorychlostní tratě v ČR

14 Přínosy VRT pro regiony
VRT budou tvořit efektivní páteř veřejné dopravy a částečně uvolní kapacitu stávající konvenční železniční sítě pro regionální a nákladní dopravu. VRT umožní spojit většinu krajských měst s Prahou do 1 hodiny, ostatní do dvou hodin. Pro zlepšení dopravní obslužnosti krajů jsou navrženy regionální terminály na VRT a jejich propojení se stávající železniční sítí, jejich role a způsob obsluhy bude dořešen v rámci studií proveditelnosti. VRT umožní přímo obsluhu krajských měst Brno, Ostrava, Hradec Králové, Ústí nad Labem a Jihlava.

15 Pilotní úseky VRT RS4 Drážďany
VRT MORAVSKÁ BRÁNA je dostatečně dlouhým úsekem, aby se její realizace promítla do kratších jízdních dob. Vlaky zde mohou dosahovat plné projektované rychlosti. Spolu s připravovanou modernizací konvenční tratě Brno – Přerov a možnou modernizací tratě Přerov – Olomouc na 200 km/h tvoří ucelené tahy mezi největšími moravskými městy. VRT JIŽNÍ MORAVA je krátkým úsekem s relativně nízkými náklady pro realizaci. Vlaky zde s ohledem na malou délku trati nebudou před dostavbou navazujících úseků dosahovat maximální rychlosti a přínos realizace je především v oblasti zvýšené kapacity trati. VRT POLABÍ má značný okamžitý přínos, ale příprava je zatížena značnými riziky zejména s ohledem na nutnost zásahu do železničního uzlu Praha, která dobu přípravy prodlouží.

16 Železnice a bezpečnost
Zvyšování zabezpečení železničních přejezdů výstražné kříže => PZS, rušení přejezdů (cca 10 ročně), náhrada přejezdů trati Břeclav – Přerov: P8166 v km 150,962, P8167 v km 151,352 a P8168 v km 151,931 (Halenkovice, Napajedla a Žlutava), předpoklad realizace Pravidelné kácení dřevin zlepšení viditelnosti a traťových poměrů, SŽDC je povinna zajistit bezpečný provoz. Prevence a osvěta: prevence krádeží technologických zařízení, osvětové akce pro mládež (např. preventivní vlak, studentské konference), další akce zaměřené na prevenci – ILCAD (Mezinárodní den bezpečnosti na železničních přejezdech).

17 Děkuji za pozornost


Stáhnout ppt "ředitel odboru strategie"

Podobné prezentace


Reklamy Google