Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

AUTOR: Mgr. Jaromíra Stropková NÁZEV: VY_32_INOVACE_19_ Kořen, stonek

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "AUTOR: Mgr. Jaromíra Stropková NÁZEV: VY_32_INOVACE_19_ Kořen, stonek"— Transkript prezentace:

1 AUTOR: Mgr. Jaromíra Stropková NÁZEV: VY_32_INOVACE_19_ Kořen, stonek
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Doudleby, okres České Budějovice AUTOR: Mgr. Jaromíra Stropková NÁZEV: VY_32_INOVACE_19_ Kořen, stonek TÉMA: Člověk a jeho svět, Rozmanitost přírody, Stavba rostlin , 4. ročník Datum tvorby: 16. září 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/

2 ANOTACE Digitální učební materiál je doplňkem výkladu učitele v hodině přírodopisu. Nenáročnou formou vede k zopakování zjištěných skutečností o kořenu a stonku rostlin. Žáci mohou pracovat samostatně na svých PC stanovištích nebo s učitelem přímo na IT. Pro kontrolu odpovědí slouží jejich umístění pod obrázky nebo v poznámkách.

3 Popište základní části kvetoucích rostlin
S T A V B A R O S T L I N Popište základní části kvetoucích rostlin Použij výrazy : kořen, list, vyvíjející se plod, květ

4 POPIŠTE ČÁSTI STROMU -A------------------ --D--------------
A větev, B kmen, C kořeny (pod zemí), D koruna -B -C

5 K O Ř E N Různé tvary kořenů Pampeliška Kořen kůlovitý Kořen
Hlavní a kořeny vedlejší Sněženka Kořínky na cibuli Křen – Kůlovitý kořen Různé tvary kořenů Pod obrázky najdeš, které rostlině kořen patří. Pšenice – kořen svazčitý Borovice Sasanka – drobné kořeny rostou z oddenku

6 Který z těchto kořenů je kořen kůlovitý?
Přidej k němu smajlíka

7 NA KTERÉM OBRÁZKU: ODDENEK ----------- CIBULE ……………. oddenek cibule
Dopiš do bubliny a pak se podívej pod obrázky.

8 VÝZNAM KOŘENŮ – doplň slova
Kořen je část rostliny ukrytá v ………………………………… . Odtud přijímá v……………… a zásobní látky = ž……… , které jsou v ní rozpuštěné .Kořeny rostlinu v půdě u……………………………… .Mají různý t…………… (např. kůlovité, svazčité) a velikost. Některé kořeny jsou ztlustlé a vytváří bulvu, která je jedlá. Např: Na jiných se tvoří jedlé hlízy. Např: Brambor Ředkvička

9 S T O N E K Přetáhni listy do správné části . Na kterém obrázku je KEŘ? Pro kontrolu klikni na animační značku snímku.

10 S T O N E K B Y L I N A) STVOL B) LODYHA C) STÉBLO C C C A Pampeliška
Článkovaný a obvykle dutý stonek je stéblo A) STVOL A Obrazec u obrázku přetáhni ke správnému názvu stonku. O správnosti se ujisti pod obrázkem. B A Prvosenka stvol Olistěný stonek´= lodyha B) LODYHA C) STÉBLO

11

12 ZAJÍMAVOSTI O STONKU Plně kvetoucí keř RODODRENDONU - jaro
Zajímavý kmen PLATANU A to je stejný keř Na podzim Takhle keř kvete na jaře, ještě nemá listy

13 PAŘEZ S KOŘENY-VYVRÁCENÝ STROM
Pařez smrku /porovnání velikosti/ Smrk 188 let - Stožec

14 Prasklý kmen Zbytek kmenu s novými výhony

15 ZDROJE: Ftografie: vlastní fotogalerie autorky Kolektiv autorů, Přírodověda pro 4. ročník základní školy, Praha: SPN, ISBN


Stáhnout ppt "AUTOR: Mgr. Jaromíra Stropková NÁZEV: VY_32_INOVACE_19_ Kořen, stonek"

Podobné prezentace


Reklamy Google