Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_AJ_4_REG_REALIE_16_USACITIES Autor Mgr. Věra Regulová Tematický okruh Anglický jazyk – Reálie anglicky mluvících zemí – American cities Ročník 4. ročník, oktáva Datum tvorby Anotace Reálie anglicky mluvících zemí, téma Velká města USA – interaktivní prezentace nadstandardních cvičení porozumění textu, lexikálních dovedností a povědomí o životě v anglicky mluvících zemích pro práci ve dvojicích a skupinách s prostorem pro brainstorming. Metodický pokyn Prezentace je určena jako doplněk výkladu, obohacení samostatné práce dvojic u PC i domácího studia např. formou pracovního listu podle uvedených pokynů. Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora.
2
in the English-speaking countries
City sights in the English-speaking countries
3
Task 1: Read the description below and
Task 1: Read the description below and – fill in the gaps, use one suitable word only. ……. ……. ……. The island forms the main borough of NYC. It is 23.5 km long and 3.7 km wide and spreads (1) ……. the Hudson River and the East River. A lot of world-famous sights are located there, such as the Empire State Building, Broadway, Harlem, or Central Park. It is (2) ……. after the Native American people (3) ……. once lived there. Wall Street is where a real wall was built to protect new Dutch settlers (4) ……. the Indians.
4
Solution to Task 1 – fill in the gaps.
……. ……. ……. The island forms the main borough of NYC. It is 23.5 km long and 3.7 km wide and spreads (1) between the Hudson River and the East River. A lot of world-famous sights are located there, such as the Empire State Building, Broadway, Harlem, or Central Park. It is (2) named after the Native American people (3) who once lived there. Wall Street is where a real wall was built to protect new Dutch settlers (4) from the Indians.
5
Task 2: Read the description below and
Task 2: Read the description below and – substitute the highlighted words. ……. ……. ……. The island forms the main borough of NYC. It is 23.5 km long and 3.7 km wide and spreads between the Hudson River and the East River. A lot of world-famous sights are located there, such as the Empire State Building, Broadway, Harlem, or Central Park. It is named after the Native American people who once lived there. Wall Street is where a real wall was built to protect new Dutch settlers from the Indians.
6
Solution to Task 2 – substitute the highlighted words.
……. ……. ……. The island forms the main town/area inside the city of NY. It is 23.5 km long and 3.7 km wide and stretches between the Hudson River and the East River. A lot of world-famous sights are located there like the Empire State Building, Broadway, Harlem, or Central Park. It is named after the Native American people who once lived there. Wall Street is where a real wall was built to protect new Dutch population/residents from the Indians.
7
Task 3: Read the description below and – give the paragraph a title
……. ……. ……. The island forms the main borough of NYC. It is 23.5 km long and 3.7 km wide and spreads between the Hudson River and the East River. A lot of world-famous sights are located there, such as the Empire State Building, Broadway, Harlem, or Central Park. It is named after the Native American people who once lived there. Wall Street is where a real wall was built to protect new Dutch settlers from the Indians.
8
Solution to Task 3 – give the paragraph a title.
Manhattan The island forms the main borough of NYC. It is 23.5 km long and 3.7 km wide and spreads between the Hudson River and the East River. A lot of world-famous sights are located there, such as the Empire State Building, Broadway, Harlem, or Central Park. It is named after the Native American people who once lived there. Wall Street is where a real wall was built to protect new Dutch settlers from the Indians.
9
Manhattan, NYC with Central Park visible in the centre of this satellite image
WV235. en.wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:
10
Anglický jazyk a seminář anglické konverzace ve 4
Anglický jazyk a seminář anglické konverzace ve 4. ročníku a oktávě všeobecného gymnázia Metodický pokyn Tato prezentace je určena pro použití ve vyučovací hodině, pro samostatnou práci dvojic u PC i pro samostatné domácí studium prostřednictvím pracovního listu - jako doplněk výkladu či opakování tematických okruhů k maturitní zkoušce na všeobecném gymnáziu. Kromě uvedených typů cvičení – doplňování vhodných výrazů, nahrazování zvýrazněných slov jejich ekvivalenty a čtení s porozuměním – nabízí rozšíření povědomí o různých aspektech života a kultury anglicky mluvících zemí. Je užitečné, předchází-li jednotlivým aktivitám brainstorming – umožňuje ověřit, co žáci již znají, nabídnout, co mohou očekávat, podpořit kreativitu, soutěživost a týmovou práci. Obrázků lze využít nejen k ilustraci daného jevu, ale také k popisu a porovnání.
11
Zdroje: Oxford Guide to British and American Culture for Learners of English. Oxford: OUP, 2003. Obrázek na straně 9: WV235. en.wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Licence PD
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.