Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
REGIONY ČESKÉ REPUBLIKY
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR. SOŇA KYSELOVÁ Název materiálu: VY_12_INOVACE_Z.8.A.27_regiony_ceske_republiky_II Ročník: osmý Vzdělávací oblast: ČLOVĚK A PŘÍRODA Předmět: ZEMĚPIS Název:REGIONY ČESKÉ REPUBLIKY Číslo operačního programu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: PRIMA ŠKOLA REGIONY ČESKÉ REPUBLIKY
2
ANOTACE Zeměpis 8. ročník Praha, hlavní město ČR
Územní jednotky státní správy a samosprávy Čtenářská gramotnost Osvojení znalostí zábavnou formou Vyhledávání údajů na internetu
3
Dnes to opět budete vy, kdo se stane tím, jenž opravuje chyby
Dnes to opět budete vy, kdo se stane tím, jenž opravuje chyby. A dejte si záležet, text je věnován prvnímu z krajů, našemu hlavnímu městu. Přeji vám hodně štěstí, já jdu zase opravit zahradu po krtkově řádění!!!
4
ÚKOL 1 Přečtěte si pozorně následující věty; obsahují chybné údaje
Vyhledejte je a opravte; můžete využít i internet Pražský hrad někdy po roce 880 založili Habsburkové. Jižní hranici nového města tvořil Knížehrad. Po roce 1230 vzniklo jako první z pražských měst Mladé město pražské. Ve 14.století za vlády císaře Kaisera IV. se Praha stala centrem Evropy. V 16.století zde sídlil císař Rolf.II, milovník a sběratel umění. Po bitvě na Bílé hoře roku1620 bylo 27 českých pánů odměněno. Od roku 1525 do roku 1918 se Praha podrobila vládě rodu Kapetovců.
5
ŘEŠENÍ PŘEMYSLOVCI VYŠEHRAD STARÉ MĚSTO PRAŽSKÉ KARLA IV. RUDOLF II.
POPRAVENO HABSBURKŮ
6
ÚKOL 2 – VYLUŠTĚTE 6 NÁZVŮ PRAŽSKÝCH PAMÁTEK
Čadarnyh Kostmarvůl Roloj Radševyh Vásvaclavtý tasvarámchtéhoví Hradčany Karlův most Orloj Vyšehrad Svatý Václav Chrám svatého Víta
7
ÚKOL 3 – NÁZVY PŘIŘAĎTE K FOTOGRAFIÍM
2 1 4 5 6
8
METODICKÝ NÁVOD Materiál můžeme použít v závěru hodiny o kraji Praha jako oddechovou záležitost nebo jako součást opakování v úvodu příští hodiny Úspěšné řešitele odměníme podle vlastních klasifikačních měřítek Využijeme tyto mezipředmětové vztahy: Z –ČJ, Z – D, Z – VV Dochází k posílení čtenářské gramotnosti – dvě třetiny práce tvoří úkoly, jejichž řešení závisí na orientaci v textu Klíčová slova: viz s. 5 a 6 – různé údaje z dějin, názvy slavných pražských památek Inovace: procvičování zábavnou formou, vyhledávání na webu
9
POUŽITÉ ZDROJE S.1-9 Uvedené zdroje [cit – 04 – 10].Dostupné pod licencí Creative Commons na WWW:StefanBauer:< S.7 - anonymous:< Chosovi : Commons wikimedia org. [cit – 04 – 10]. ]. Dostupné na www: < Flickr: : Commons wikimedia org. [cit – 04 – 10]. ]. Dostupné na www: < Che: Commons wikimedia org. [cit – 04 – 10]. ]. Dostupné na www: < Ales Tosovsky: : Commons wikimedia org. [cit – 04 – 10]. ]. Dostupné na www: < Flickr: : Commons wikimedia org. [cit – 04 – 10]. ]. Dostupné na www: S.3- foto: soukromý archiv autorky
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.