Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Autor: Kateřina Bambasová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_2A_F6_19_Převody jednotek času Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Téma: opakování Ročník: 6. ročník Klíčová slova: opakování
2
Anotace materiál slouží k zopakování a složitějšímu použití jednotek času a jejich převodů. žáci se naučí sčítat a odčítat čas.
3
Převody jednotek času opakování
4
Opakování vztahů 1 min = 60 s 1 h = 60 min = 3 600 s
1 d = 24 h = 1440 min = s
5
5 min = ……………… s 3 h = …………………. s 2 d = …………………. h 2 h 14 min = ………..s 2 d 23 h = ……………h 300 s s 48 h 8 040 s 51 h
6
Petrův den Petr vstal v 6:45. hod ráno, příprava před odchodem do školy mu trvala 35 min, cesta do školy autobuse, trvá 20 min. Byl Petr včas ve škole? Petr přišel ze školy ve 14:00, půl hodiny si dělal úkoly, a pak šel s kamarádem na hřiště před domem, kde 3 h hráli fotbal. Odešel na večeři, poté se vykoupal a připravil do školy, což mu zabralo třičtvtě hodiny. Poté se ještě 45 min koukal na televizi V kolik šel Petr spát?
7
Řešení 6:45 + 35 min = 7:20 7:20 + 20 min = 7:40
Ano, Petr byl ve škole včas. 14:00 + ½ h = 14:30 14: h = 17:30 17:30 + ¾ h = 18:15 18: min = 19:00 Petr šel spát v 19 h.
8
Procvičení na internetové stránce si procvič své znalosti o veličině a jednotkách času. na stránce onlinecviceni.cz si procvičíme sčítání jednotek času.
9
Kolik je hodin? 25 min ¼ h 1,5 h ¼ dne 11 min
10
Zdroje galerie klipartů office.microsoft.com
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.